Vad vet ni om hingsten Roar RC86?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare nexxa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 451

nexxa

Trådstartare
Ni såg ovan. Vill veta allt, ni som har häst efter honom, lägg gärna ut bild!
Mamman till min buse är Titti Boo, ngn mer? :bow:

Sv: Vad vet ni om hingsten Roar RC86?

Tack för länken :bow:

Ja den lilla gossen jag har hos mig är jätte snäll, men med mycket personlighet!

Fler?

Åh vad kul! :D Hittade honom där, funderar på att ringa uppfödaren :)

Jag har en -05:a efter honom.
Cassiopeia Nova
U:Brolötens Cinnabar RC 1265 -
Finney Master RC 41
Peia är visad två gånger med 38 poäng, båda gångerna. Vann colour cup på Riks-06. Har ett fantastiskt psyke, har hittills inte protesterat mot något.

Cirkus ett år gammal.
3277673.jpg

4344660.jpg

14 månader gammal.
3809688.jpg

1,5 år gammal.
5402957.jpg

Mamman.
3809185.jpg

Vad fin ! :love:

En del av bilderna påminner om min lilla pojke! Ska se om jag hittar ngn bild!

Ja, rätt lika i färgen är de ju. Men Peia har lite smalare huvud och lite högre mun. Eller hur man ska säga :)

Här är en bild som är lite lättare att jämföra.
3809689.jpg

Din Peia verkar ha ett mer propetionerligt huvud också, samt mer näpet och 'längre'
Min lilla herre har ett rätt stort kort huvud :D

Din lilla ponny är väldigt lik sin mamma. Har haft några avkommor efter Rooar - alla med bra temperament. De har varit duktiga att hoppa och lätta att utbilda och hantera. Såg din lilla som föl. Ring till Vera, det kommer hon att bli glad för.

Ja, Peia har ett väldigt vackert huvud. Det säger alla, också jag men jag är ju lite part i målet ;)

Vad kul att höra! Är faktiskt pågång att ringa till Vera :D
Hur var mamman?

Titti Boo´s mamma hette Timotej och var ganska skarp i lynnet. Titti Boo var C-ponny och ganska "egensinnig", men inte dum på något vis. Jag lovar att du får veta allt av Vera om du vill. Hon har varit med i Connemarabranchen i från början.

Nu har jag pratat med Vera och fått veta allt om lillkillen! Verkligen roligt ! :D

Min ponny e rooar är en hingst ;) Har ej bild men han ser EXAKT lika ut som ladycovergirls ponny ! ( tror hon hette så ) Elr min josef har lite mindre huvud annars var det som att se en enäggstvilling med min Josef. Han är ganska snäll dock lite tjurighetsfasoner men det hör nog med att han är hingst att göra :D Han är smidig och värkar bli en duktig hoppare. Engligt dommare har han stora chanser inom aveln

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 640
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 807
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 650
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka