Tigertofflan
Trådstartare
Såg en hund på stan igår, den såg absolut ut som nån slags retriever, jag tänkte direkt på en stor labrador. Inte lika styv och stubbig svans kanske, men väldigt nära. Lite, väldigt lite grövre i huvudet, lite hängigare läppar och lite längre ben. Men den hade en helt annorlunda färg! Ljust chokladbrun med en hel del gult, eller guld som någon hällt en massa kakao över är det bästa sättet jag kan beskriva den på.
Jag har försökt googla runt lite men allt jag kommer fram till är att det varken är en labrador eller chesapeake bay retriever (även om färgen är ganska lik, så var hunden jag såg ännu lite gulare, och dess päls var inte lockig/vågig).
Det skulle förstås kunna ha varit en blandras men den såg så himla välpropertionerlig ut att jag gärna vill ha det till en egen ras. Någon som har några idéer?
Jag har försökt googla runt lite men allt jag kommer fram till är att det varken är en labrador eller chesapeake bay retriever (även om färgen är ganska lik, så var hunden jag såg ännu lite gulare, och dess päls var inte lockig/vågig).
Det skulle förstås kunna ha varit en blandras men den såg så himla välpropertionerlig ut att jag gärna vill ha det till en egen ras. Någon som har några idéer?