Vad tycker ni?

Sv: Vad tycker ni?

Blir bara så trött när jag läser sånt här. hästarna jag rider blir superglada när dom fattar att dom ska få springa fort på banan.

Till TS: Vilken sjuk & onödig tråd du skapat! Jag är amatör tränare inom trav & av dina inlägg att läsa så verkar du veta NOLL om sporten. För hade du gjort det, vet du även vad som står i reglementet & vilka straff man får för "spöning" utav häst. Sällan slår man direkt på hästen utan på skalmen.

:eek: Ja tänk om, kan säkert orsaka djupa skärsår eller stoppad blodtillförsel så fingrarna trillar av... :crazy:

Var rädd om dig! :)

:angel:

Skulle det vara djurplågeri så skulle de sporterna knappast accepteras.
Jockeyn, vad jag vetande, får ju inte vara på med spöet hela tiden utan ibland räcker det att visa spöet för att hästen ska öka.

Det när dom rider i full galopp ner för en brant backe gillar jag däremot inte.
Isf, så borde ju hoppning och fälttävlan också klassas som djurplågeri enligt dig?

Blir bara så trött när jag läser sånt här. hästarna jag rider blir superglada när dom fattar att dom ska få springa fort på banan.

??? Var det menat till mig? Jag höll ju bara med Åkes tråd att seriösa kuskar inte spöar upp sina hästar:confused:???

Ja, hua! Och du ska till att inte trilla av din stackars lilla bebis och ge henne separationsångest :angel:

Känner inte alls att tråden spårar ur... :angel:

Min lilla bebis har fått en annan lekkamrat som hon inte har slängt i backen än så länge iaf... Den är tydligen inte lika kul att gosa i grusen med :p Jag tar tillbaka henne när hon är snäll... ;) Så slipper hon få ångest också! :idea:

Jag tycker det är djurplågeri att de måste gå så snabbt & slita ner sina ben+att jockeyn slåt hästarna så mycket med piskan. :frown:
Jag tycker både galopp+travsporten (inte shettis för det går ändå så långsamt) borde tas bort, även rodeo ´där de knyter fast pungen :mad: I Usa så ficnns det ju även en sport (liknande galopp) bara ett de galopperar ner för en jättebrant sluttning & ned i vattnet. Vad tycker du? jag tycker att sporterna borde bannlysas om inte hästen tycker det är kul :mad:
sss sncka om onödigt inlägg. Du har inte alls koll på nånting.

Det är inte pungen dom knyter fast! Dom drar åt en gjort där njurarna går. Hade det varit pungen hade dom aldrig kunnat använda ston + att om man knöt fast pungen så skulle det leda till sår och inte bara smärta för djuret.

Liknande trådar

Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 494
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII