Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Cyfair: Tror du på fullaste allvar att man kan få en häst på ca 500 kg att springa allt vad den orkar genom att slå den med en liten pinne??? Hästen är inte dumma djur jag tror att du behöver åka med din mamma en sväng till stallet för där kan du ju inte ha tillbringat så mycket tid innan.
Samla fakta och kom gärna tillbaka med frågor om det är något du undrar!!
Jag tror att denna tjej antingen inte VÅGAR skriva svar här igen ELLER så ville den bara få igång nått?
Hahahhaha, det är ju ni som inte fattar något :big grin: Mamma har ca. 30 varmblod jag måste hjälpa till emd varje dag, & de står här ute på gårde, varje vecka åker vi iväg ca. 4 ggr & jag följer med varje dag, Jag tror faktiskt jag vet en hel del mer än vissa här. Så kom inte & påstå att jag ska hämta fakta & sånt :@
Jag tycker själv att galoppsporten är mer naturlig för hästen. Galoppen är ju hästens snabbaste gångart.
Traven ogillar jag mer pga att man låter hästarna springa det snabbaste de kan, i en gångart som inte ens är deras snabbaste.
och jag ogillar alla inspänningar mm som används inom traven, men jag vet ju varför de används.
Alla sporter inom hästeriet kan vara plågsamma, inte bara trav och galopp. Ridhästar kan plågas mer än en travhäst. Så jag tycker att man istället för att klaga på alla andra ska man ta hand om sin egen häst på bästa sätt.
Jamen man kan väl inte slåå på BOLLEN herregud!Jösses .. Hon kanske ska börja med pingis ? (Sorry)
Jamen man kan väl inte slåå på BOLLEN herregud!
Ja du hon verkar inte ha allt hemma.
Haha .. Men i schack så slår man ju ut sin motspelares pjäser, så nej .. Finns det någon sport där man inte slår eller sparkar på något ?