Vad tycker ni :)?

G

Gladflicka

Hej !

Funderar på att skaffa ny häst igen hitta en super fin valack .

Haflinger, stor maffig och verkligen viktbärande stog det om den . Hur mycket tycker ni att den borde orka bära på lite skogprommisar då och då och ett litet lätt pass på fältet ?vad är helt max den orkar .

Tacksam för svar :)
 
Sv: Vad tycker ni :)?

Det är ju svårt att säga då vi varken vet hur hästen är "byggd" och vilken kondis den har (muskler osv) dessutom hur mycket du väger. Men Hafilngers brukar ju klara av en hel del, om de är mera brukshäst modell och inte den sportigare ridhäst modellen.
 
Sv: Vad tycker ni :)?

Oj ursäkta Ardenner menade jag .. Min dotter har Haflinger så det kom upp i mitt huvud
 
Sv: Vad tycker ni :)?

Man brukar räkna med att en häst kan bära 1/5 av sin vikt om den är i bra kondition och frisk.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 103
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp