vad tycker ni om denna skritten?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: vad tycker ni om denna skritten?

Gullan86 skrev:
jo jag läste tråden men jag tyckte den sidan var så offentlig den kan bli och de har väl inte skrivit copyrigt plus att jag INTE snodde bilder jag länkade till dom till bukefalos där vi diskutarade exakt det som hemsidan handlar om men men jag ska inte gör om det och ev maila dom o höra med dom om det är okej för nu är ju bilderna endå borttagna så.

Äh, nu ger jag också upp, du verkar bara höra och läsa vad du själv vill. Då går det ju inte att föra en diskussion. Skulle det varit mina bilder du "lånade" skulle jag fakturerar direkt - med tanke på din inställning. :mad:

vadå? vad har jag nu gjort? jag skrev ju bara som det va? :confused: inställning????ursäkta men jag fattar faktiskt inte vad du menar nu....jag sa att jag aldrig ska göra så igen nöjd? jag visste inte om det därför gjorde jag fel

Nu blir du sådär agressiv igen. :cool: Jag skrev och flera med mig att detta endast är en bedömning utifrån stillbilder. Och inga vidare bra stillbilder heller. Då blir inte komentarerna särskilt smickrande. Hur fin hästen än kan tänkas vara egentligen. Självklart vet du bäst hur hästen är att rida och det är ju roligt att han går bra. Och de som sett honom i verkligheten kan bättre avgöra hur han är. Jag tycker dock att det är roligt att försöka utröna från bilder såhär på Buke hur hästar är. Och det är ju inte så lätt. I synnerhet inte när personen som lagt ut bilden lätt tar illa vid sig. En bra stam bakom sig garanterar inte bra gång.

Har du läst några trådar om att gå på framdelen? En häst i frihet GÅR i allmänhet på framdelen. Liksom en häst med ryttare som bara åker med. Som jag uppfattar saken.

Det svarta stoet (Hremsa) är inte mitt, jag tränar henne "bara". Hon är e.Solfari från Kvarnbackagård och u.ett andra klass sto.
Jag har jagat henne med en presenning på bilderna. Det brukar få dem att visa sina bästa sidor. Men hon rör sig ofta med dessa lyft bara hon skall förflytta sig från punkt A till punkt B. Hon är strax över 135 skulle jag tro, normalgrov.

Snart är mitt tålamod slut, och mina åsikter i ämnet likaså. Ledsen, men du är lite svår att diskutera med. Lika envis som i bomfri-tråden där du framhärdar med dina åsikter trots att du inte har erferenhet av bomfria sadlar. :smirk:

Vilket inte skall misstolkas som att du inte vet hur din häst är. Nu är det godnatt för min del.

nej nu lägger jag ut en exteriörbild på pållen.

vad tycks visst ser han inte lika "framtung" ut här?!

Vacker

måste bara komma med nåt negativt....jag tycker det är riktigt dålig stämmning här på detta forumet så fort man vågar sig till att skriva en tråd här blir man riktigt j*vla långt nertyckt i skorna.
ja vet inte om det beror på mig själv att jag vågar säga vad jag tycker lr om det är en riktigt dålig stäming med folk som gått ihop till nån slags grupp där ingen får ha nån annan uppfattning och allt dom säger är rätt....ja vet inte men det känns så och jag tror inte jag är ensam. :confused:

jag är glad att du tar dig tid att disskutera med det hopplösa fallet...jag :angel: :(

det ska dock sägas att jag är absut INTE aggressiv jag lovar, det är det värsta med internet och skrivande att det kan misstolkas Varför skulle jag vara arg;sur,lr va du vill när folk bara säger sanningen?

jag är dock besviken på hästmänniskorna just nu för alla har en så nedstämtd "ton" och allt verkar som att ingen annan häst kan va bra bara min...nåt jag fått för mig antagligen men endå.

nej okej en bra stam kanske inte garanterar det men det e ju inte så stor risk att man får en "dålig" gång efter en första klass hingst lr? de e väl en på miljonen o vilken otur man måste ha då :rofl:

jag ska läsa om det att gå på framdelen och det du tippsade om...du har inte själv några erfarenheter vad du tränat för att motverka det m.m....har inte det mkt med exteriör att göra oxå(förutom det naturliga)? och jag kan knappast tro att det är en lågt ansatt hals som är hela boven i dramat.

okej bra tips pressening...synd bara att min häst e totalt orädd av sig för presseningar och dyligt haha...men jag får testa han får kanske fnatt... :idea:
vet du lr hur hög min häst är? kan du utifrån ridbilderna gissa? skulle va intressant att se om folk som inte vet höjden tycker han ser liten/normal/lr stor ut?

Jag ska bara säga det att efter att ha kollat mkt nogrannare på din svarta vackra underbar stoet i hagen och gämfört med min tråkmåns så såg jag yttert lite skillnad på stegt *hehe*
bakbenet hade samma lyft exakt och din hästs framben var närmare 90 grader men min va inte långt ifrån antagligen berodde det på att han var på framdelen som alla säger så skulle han va pigg och vilja visa upp sig i hagen och bilderna e tagna underifrån ja då ska jag minsann komma och visa hur fin han e

*stolt* =denna inställning måste man ha i hästvärlden för att komma nånvart sådet så.(obs jag tar åt mig av vad ni säger och är såklart villig att lära mig nya saker + mer)

Men vilken fantastisk häst!!!!!

*Underbar skritt med otroligt påskjut från en fint vinklad höft som genomströmmar hästen med drivkraft vilket i sin tur gör att frampartiet öppnar upp sig och lättar.

*Fantastisk trav med sanslösa lyft och banne mig om man inte redan nu ser att detta är utöver det vanliga för denna rasen.

*Galoppen är väl samlad med enorm kraft och fint taktmässig.

Bilderna visar även på en häst som på ett helt spontant använder sin rygg på ett så korrekt sätt att alla borde se och dra lärdom av.
Exteriören tyder på ett BLUP runt 118 MINST och förhoppningsvis kommer du att
minsann komma och visa hur fin han e
på nästa VM...

Att ha så fin överlinje är YTTERST ovanligt.

Med andra ord: Detta är inte bara en söt, trevlig ridhäst som så många andra, detta är en häst som uppvisar kvaliteer som skulle kunnat komma till att revolutionera islandshästaveln OM han bara hade sparats som hingst.

/kristel, som hoppas att detta svaret faller bättre i smak :smirk:

Gullan86 skrev:
nej okej en bra stam kanske inte garanterar det men det e ju inte så stor risk att man får en "dålig" gång efter en första klass hingst lr? de e väl en på miljonen o vilken otur man måste ha då :rofl:

Fasen också... Då är min en på miljonen :D

Jag vet inte om jag vågar säga att våra är lika vad det gäller ridningen, min är ju också efter en 1:a klass hingst och han är som han är :o

Längre filmer (max 1 Gb) kan du ladda upp tillfälligt på http://yousendit.com. De syns ett par dagar och går bra att ladda hem för alla. Du fyller bara i "Select File to Send (Up to 1 GB)" och klickar på "Send It", inga e-mailadresser behöver fyllas i.
http://www.kuriren.se kan du ladda upp filmer på max 2 Mb.

kristel skrev:
Men vilken fantastisk häst!!!!!

*Underbar skritt med otroligt påskjut från en fint vinklad höft som genomströmmar hästen med drivkraft vilket i sin tur gör att frampartiet öppnar upp sig och lättar......................................

hahaha :rofl: :rofl: :rofl:

okej är det bevisat att detta är BRA skrittbilder :smirk:
men det syns verkligen förbättreingen från bild ett till bild 2....på bild 1 tycker jag faktiskt jag e rätt mkt i närheten av(min bra skrittbild dock suddig).
Men som sagt e min häst inte mkt riden men du har inte n exteriörbild så folket här kan kommenhtera likheter/skillnades kanske avgörande skillnades mellan våra pållar om du tycker det är okej? :banana:

japp gärna en travbild :love:

måste bara fråga angående dina skrittbilder...vad gjorde du för skillnad på din häst från bild ett till bild två? är det flera år senar=blivit starkare lr kan du bara sätta henne sådär på rumpan? vad gör du för att nå det målet? mjukar upp mkt får en smidigt häst?m.m?

Här kommer filmerna de ligger bara ute ett par dagar (tydligen) så passa på o kolla:

ja hoppas de funkar ni får ladda ner dom på sidan där det står download(de e så man gör va?)

Skritt

Trav

Galopp

hoppas nu detta funkar :bump:

oj oj ! har suttit ett tag o gått igenom tråden om jag ska vara ärlig så blir jag lite full i skratt ;) , vilka diskutioner.

Gullan 86 som vill så gärna höra att hennes häst är finast o har gångarter över medel, (o det är väl i det fel i det), men svaren du får passar inte riktigt, man får räkna med att folk är ärliga annars så ska man nog passa sig för att lägga ut en sån tråd.

Det verkar som om du har dina svar redan men vill ha det bekräftat på nått sett, vilket inte är nått fel ! men då får man ta vad folk säger annars tycker jag att det vore bättre för dig att fortsätta o hoppas på din häst o inte fråga så många andra vad dom tycker.

Jag har inte varit ute så mycket nu på buke för att dom flesta diskutioner inte leder nån vart, vilket innebär bara att folk blir osams för att alla anser sig själv som bäst vetande (oftast) så är det ju oftast i diskutioner :angel:
Så tolka alla svaren som du får som deras åsikt o fundera sedan om du tycker råden du får verkar bra för just dig.

Det är mitt råd till dig!

Jag tycker oxå att det var svårt o bedöma pga av bilderna den bästa var väl ( när hästen stod uppställd) enligt den bilden så tycker jag hästen ser fin ut ett lite mer vaket uttryck.
Han ser ut att vara en fin liten skogs mulle (jag vet ju inte vad du har tänkt att ha hästen till och jag vet inte vad det är för häst så ta det jag säger som min åsikt).
Det skulle vara kul om du kunda ta några riktigt bra bilder när hästen rids o är mer allert o pigg , han ser lite trött ut o vill inte riktigt vara med så bilderna kanske inte gör hästen rättvisa.

Nånting att tänka på !!!

Tack vilket bra svar! bra att du läst igenom hela tråden så du fått en uppfattning och såhär blir det ju alltid i sådana här trådar(kollade runt och upptäckte det) när folk frågar om fromen och deras hästar/gångarter m.m så säger de flesta bara negativa saker....vad drar vi för slutsats av det då, jo folk tycker bäst om det dom säger och tycker=rätt och det är ju alltid nåt fel på andras hästar.

jag kan bara inte förstå hur folk orkar vara så tjuriga och hela tiden kommentera saker som e riktigt onödiga ex, vilken ful vojlock du har på hästen den passar ju inte sadeln stackars häst, ja lr likanande saker....varför inte säga, va bra ni passar ihop, lr vilket fin häst jag tyckte den va lite bla bla men ni ser harmoniska ut....lr ja vad som helst.

kan inte alla här på bukefalos ha en Possitiv-dag då vi BARA får skriva possitiva saker inte ett enda skitsnack/negativt...ja undrar om de e möjlight överhuvudtaget.

jag hoppas du som läst igenom hela tråden oxå sett att jag tar emot och tar till mig vad folket skriver och tar lärdom av det....jag har ju tex
-fått reda på att min häst är framtung fast jag aldrig hört ordet innan nämnas i hans narvaro typ så då har jag ju fått reda på nåt som kan vara viktigt att veta.
-jag har fått lära mig hur jag laddar upp filmer på nätet=)
-att hans gångarter är under medel=(
-att folk har svårt med possetiva komentarer
-att en sån här tråd knappt tas på allvar
-att min pålle är världens finaste för jag älskar honom.
-m.m m.m.

Det jag INTE förstår är....VARFÖR leder inte dessa diskutioner nånstans?(som du sa) mitt svar på den frågan är: för att folk inte tar dom på allvar och skämtar bort dom och förnedrar trådskrivaren!

Japp ska komma tillbaka när min häst är stark nog och kan lite mer och visa vad vi går för=) jag hade tänkt att ha han till Tävling, träning, skogsmulla, familjehäst m.m han e verkligen en allround häst som passar till allt.
jo som du säger han var nog rätt slö på de flesta av bilderna och de va ju inget viftande med presseningar så han somna väl till där ett tag...

tack än en gång för ditt svar.

TILL ALLA KOMMENTERA FILMERNA!!!

Det är ju en sak som man har lärt sig att ta allt med en nypa salt, för att det är svårt för dom som svarar att ge ett korekt svar när man bara t.ex har sett bilder, eller kanske bara har fått en förklaring på problemet.
Många kanske säkert har fått hjälp med många saker, men det gäller o sålla mellan svaren vilket man själv tycker är mest logiskt eller vilket svar som känns bäst, när det gäller svar som man inte hade förväntat sig så får man fundera om man vill ta åt sig eller inte.

Det finns alltid dom som kan bäst ja! dom kanske har många års erfarenhet, men det vet man ju inte om man inte känner personen ifråga, så man vet ju alldrig om personen lever som h*n lär :angel: men så finns det ju glada amatörer oxå :) som jag bara tycker är roligt.

Ja! du hade ju lärt dig nånting :D vilket är din tolkning på svaren du har fått. ;)

Jag anser oxå att mina hästar är finast men jag passar mig gärna för att fråga för mycket vad folk tycker om dom, för mig är dom mitt allt men för andra så är dom kanske undermedel osv.
När det gäller tävling så går jag inte in för att JAG ska vinna utan för att ha roligt och att tävla mot mig själv inte alla andra.
Har jag fått si o så poäng ja då ska jag ha bättre nästa gång.

Jag tycker det är bra att du älskar :love: din häst det är inte alla hästar som får den uppmärksamheten!

Jag kan se filmerna utmärkt! Tänker dock inte kommentera, lämnar det åt de som är kunniga. Men väldigt söt häst med härlig färg! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 184
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 561
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 284
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka