Varför denna diskussion om ridtravare??
Varför har en del personer så mycket emot travare egentligen? Alla har sina åsikter, men vad finns det för anledning till att alltid smutskasta travare? Det finns skräckexempel inom alla raser. Jag har aldrig hört nån snacka så mycket skit om till exempel ett fullblod.
Jag accepterar att alla har olika åsikter, men ibland undrar jag vad just travarna har gjort för att få så dåligt rykte. En del personer som säger saker om travarna har ju inte ens ridit en ordentligt tränad ridtravare
Jag tror att det beror mer på tränaren/ ryttaren om hästen ska lyckas, än vilken ras eller stam det är på den.
Åsikter någon??
Varför har en del personer så mycket emot travare egentligen? Alla har sina åsikter, men vad finns det för anledning till att alltid smutskasta travare? Det finns skräckexempel inom alla raser. Jag har aldrig hört nån snacka så mycket skit om till exempel ett fullblod.
- Travare har så konstig trav - Inget "måste", en del travare har inte detta ökända travarsteg
- Travare har bara fyrtaktsgalopp - Inte det heller, kan tränas bort
- Travare är avlade för att springa fort, rakt fram - Det är fullblod egentligen också och bruksnordisar är avlade som körhästar, även dom rids
- Travare är så fula - Det är individuellt inom alla raser
- Travare är så stressiga och nervösa - Det handlar mest om hur dom hanteras
- Travare drar och sliter i bettet - Träna mer dressyr då! Det finns andra hästar som också gör det
Jag accepterar att alla har olika åsikter, men ibland undrar jag vad just travarna har gjort för att få så dåligt rykte. En del personer som säger saker om travarna har ju inte ens ridit en ordentligt tränad ridtravare
Jag tror att det beror mer på tränaren/ ryttaren om hästen ska lyckas, än vilken ras eller stam det är på den.
Åsikter någon??