Det funkar ju inte oavsett eftersom dammet bara ökar hela tiden oavsett.Jag sopade mycket sällan i stället. Hade en plastkratta i stället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det funkar ju inte oavsett eftersom dammet bara ökar hela tiden oavsett.Jag sopade mycket sällan i stället. Hade en plastkratta i stället.
Här skiner solen .Helt underbart väder .Spöregn och smäller som f-n.
Så länge ni inte är på en åker och åkerDet är inte bara vi som är ute och åker.
Tittade till på termometern som rapporterar vilken temp elementen håller. 14 grader!Jag funderar allvarligt på att ta in ved till kvällen och elda lite![]()
Fast i flera stall jag varit i är det order på att vattna stallgången innan sopning! För hästarnas luftrörs skull. Betong dammar i stort sett alltid.Jag har spolat rent golvet flera gånger om men det släpper ifrån sig så mycket att det inte märks ens efter några dagar. Jag måste ju sopa efter jag haft hästar på gången och inte ens det funkar även om jag öppnar upp överallt. Golvet är dessutom skrovligt, dvs ingen halkrisk men slits oxå annorlunda pga av det. Visst kan jag springa omkring med ett andningsskydd men känner inte att det är så jag vill spendera min tid i stallet varenda dag.
Beror nog på kvast?Tack det är det jag ska föreslå och hoppas stallägaren säger ja.
Problemet är att eftersom ytan är så skrovlig så får jag inte bort skiten i så fall. Och dammet fortsätter att öka. För att binda dammet måste jag vattna mycket. Då får jag inte bort skiten ändå. Tanken om golvet med den skrovliga utan var nog god men inte så bra ur hålla rent synpunkt.
Det är inte bara vi som är ute och åker.
Tänk på mig då med mina (observera plural!) stoora gräsmattor![]()
![]()
Jag sopade mycket sällan i stället. Hade en plastkratta i stället.