Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe och försöker vakna till.
I torsdags var jag och mina söner på en roadtrip, i fredags åkte vi mot campingen ca 2 mil från Halmstad. Igår var vi på Halmstads äventyrsland innan vi åkte hem. Vi var hemma vid 19-tiden, då vi åkte hyfsat tidigt från Halmstad då vi har drygt 3 timmars enkel resväg. Vid 20 sov barnen, och då fick jag börja med att vattna mitt växthus, tejpa fast kantskyddet till studsmattan då vi bor extremt blåsigt tydligen för den O_o Vid 21 försökte jag titta på film men somnade i soffan :banghead:
Dagens projekt är att städa, för om några timmar kommer sambon hem med vår valp Tius :love:

Nej, det är ju det som är det fina med den ;) :D Fast särbon köpte ju en åkgräsklippare (med drinkhållare ;)) så nu går det snabbare att fixa parkeringen :up:

Åkgräsklippare med drinkhållare? Det vill jag också ha :D
Du har säkert större gräsmatta och bättre åkgräsklippare men för oss tar det ungefär 4 timmar att klippa allt. Tänk vad toppen om man kunde ha med sig en drink samtidigt speciellt med tanke på att vi inte har några grannar som kräver snyggt klippt gräsmatta :angel:

Jag gjorde faktiskt det! :o
Är väldigt imponerad av alla som orkar hålla efter en trädgård, det tar ju aldrig slut :crazy:
Myntet har flera sidor.
För mig är själva trädgården förutsättningen för mitt liv. Utan den plattformen är det ganska - bokstavligen - ganska färglöst.

Jag har levt i lägenhet. Jag vissnade och förtvinade. Utan möjlighet att stoppa fingrarna i jord är jag som en lös ballong vid sidan av livet. Rotlös.
Gräsklippningen avgör man själv. Men kan ordna det så att det inte är så mycket eller få det gjort maskinellt.

Åkgräsklippare med drinkhållare? Det vill jag också ha :D
Du har säkert större gräsmatta och bättre åkgräsklippare men för oss tar det ungefär 4 timmar att klippa allt. Tänk vad toppen om man kunde ha med sig en drink samtidigt speciellt med tanke på att vi inte har några grannar som kräver snyggt klippt gräsmatta :angel:

Åkgräsklipparen är riktigt snabb och rätt bred faktiskt, det kanske tar 1,5-2 timmar för hela framsidan och en snutt på baksidan. Jag klipper det som är trädgårdsgräsmattan med den vanliga gräsklipparen för den kräver mer finlir pga mina projekt :angel: och det tar ungefär samma tid.

Innan tog det över tre timmar att klippa enbart det som är parkering (dvs inte hela framsidan) :yuck:

Jag skiter i om mina grannar tycker det är snyggt, min gård är garanterat skräpigast ändå (har pedanter till grannar :D).

Åkgräsklipparen är riktigt snabb och rätt bred faktiskt, det kanske tar 1,5-2 timmar för hela framsidan och en snutt på baksidan. Jag klipper det som är trädgårdsgräsmattan med den vanliga gräsklipparen för den kräver mer finlir pga mina projekt :angel: och det tar ungefär samma tid.

Innan tog det över tre timmar att klippa enbart det som är parkering (dvs inte hela framsidan) :yuck:

Jag skiter i om mina grannar tycker det är snyggt, min gård är garanterat skräpigast ändå (har pedanter till grannar :D).

Ja, det tar verkligen tid med finlir. Det är en del av vår klipptid också. Men det får det vara värt :angel:
Jag har inga grannar :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
817
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: aleeza
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 843
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31