vad tröttsamt.....

FannyN

Trådstartare
Många fantastiska kloka användare verkar ha tröttnat en lång tid och det är ju inte utan att jag förstår det. Nivån här har sänkts jämfört med för tio år sedan så det är sorgligt. Det tjatas sönder om allt och många är så märkliga så det känns som ett skämt. Hade vi det såhär förr och det är min ålder som gör att jag baxnar eller dras knasbollar hit?
Finns möjlighet och intresse att göra något eller är det dags lämna för fler av oss?

Om du upptäcker användare som beter sig illa, rapportera detta. Problemet kan ofta vara att de inte uppenbart bryter mot någon regel. Men rapporter om upprepade gränsfall underlättar mycket och har tidigare lett till att vissa stängts av längre eller kortare tid.
Jag hoppas att alla "vettiga" stannar, vore hemskt tråkigt om ni försvann, ni vet att ni behövs.

Det är ganska svårt att stanna när ens konto nollställs efter ett år utan att man loggar in, eller rättare sagt kontot finns kvar men all statistik försvinner.. jag gissar på att 15-18000 inlägg försvunnit från mitt konto.. Ingen känner mig längre.. :cry:

Jag märker ingen större skillnad, folk hoppar på utan att ens läsa inlägget de svarar på precis som förr. Vissa typer maler på nonsens men de finns alltid. Trivdes själv bättre för 10 år sedan men tror mer att det beror på personerna som inte är kvar, inte pga klimatet utan att många la ner hästeriet eller gör annat nu då jag var mest på Ungdom då.

Det är ganska svårt att stanna när ens konto nollställs efter ett år utan att man loggar in, eller rättare sagt kontot finns kvar men all statistik försvinner.. jag gissar på att 15-18000 inlägg försvunnit från mitt konto.. Ingen känner mig längre.. :cry:
Väldigt få raderades efter att bara varit inaktiva i ett år, ett par år var nog vanligare. En del tyckte dessutom att ett år var på tok för lång tid.
Med det nya systemet tas dock inte gamla användarkonton bort.

Väldigt få raderades efter att bara varit inaktiva i ett år, ett par år var nog vanligare. En del tyckte dessutom att ett år var på tok för lång tid.
Med det nya systemet tas dock inte gamla användarkonton bort.
Det finns inget sätt att få tillbaka de gamla inläggen? jag tänkte mest på att det fortfarande ligger kvar inlägg med mitt nick men med "guest" under.. så att de blir kopplade till mig? jag förstår givetvis om det absolut inte går..

Det finns inget sätt att få tillbaka de gamla inläggen? jag tänkte mest på att det fortfarande ligger kvar inlägg med mitt nick men med "guest" under.. så att de blir kopplade till mig? jag förstår givetvis om det absolut inte går..
Det går tyvärr inte.

Ok. får jag komma med ett förslag om att lägga till ett forum för "Working Equitation" under Grenar? :) vi har precis fått prova på ridskolan och det är lite svårt att hitta folk att diskutera detta med..
Det finns nog redan några trådar om detta under följande forum:
http://www.bukefalos.com/forums/ovriga.66/

När större grenar som Galopp och Distans inte har egna forum får övriga mindre grenar hålla till godo med samma delade forum.

Jag tycker att det alltid funnits märkliga nötter här, jag märker dock av dem mindre nu då jag för inte alltför längesedan kom mig för att använda ignore-funktionen. :p

Däremot förändras ju forumet eftersom folk kommer och går, folk växer upp, utvecklas, går från tokstollar till vettiga typer eller från vettiga typer till tokstollar osv. Tycker inte att det blivit sämre och om forumet INTE hade förändrats under de cirkus 15 år jag hängt här hade jag blivit jävligt orolig. Jag var ju helt dum i huvudet på den tiden, vore ju hemskt om jag fortfarande var det.

Det jag dock märkt vid ett antal tillfällen är folk som kommer tillbaka efter en längre frånvaro och förväntar sig att det ska vara precis som förut och beter sig därefter. Användare som tidigare haft lite "status" och kunnat vara lite uppkäftiga eller ironiska finner att de inte kan bete sig så längre utan åker på mothugg (ofta har detta följts av lite snyftande om hur dåligt och tråkigt Buke har blivit). Det beteendet tycker jag är lite tråkigt, men inte helt oväntat heller. Det är lite som när en i kompisgänget kommer tillbaka efter en tids frånvaro, det är inte alltid helt lätt att anpassa sig efter de förändringar som oundvikligen sker med tiden.

Tycker det var trist stämning för ett halvår ett år sen eller nåt sånt, har nästan aldrig blivit "påhoppad" på buke men blev det ganska rejält då. Nu är det lugnt och fridfullt igen :up:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 181
Senast: Juli0a
·
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 178
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 317
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar