Vad tror ni om denna blandning? (har facit :-)

D

dorisdoris

Vad tror ni hur denna blandning skulle ha för egenskaper etc?

25% australisk kelpie
25% border collie
25 % labrador
25% schäfer, någon form av jakthund + ngt mer...

Sv: Vad tror ni om denna blandning? (har facit :-)

En fullrulle hund som inte "duger" till vare sig vallning eller jakt, en medelmåttig blandras men krävande hund som är svåraktiverad pga av alla olika raser med olika funktion som blandats.

Så skulle jag nog kunna tänka mig att många hundar med en blanding av dessa raser blir.
Men eftersom du skriver som du skriver så har väl just denhär specifika avkomman blivit en riktig latmask ;)

/C

Vad tror ni hur denna blandning skulle ha för egenskaper etc?

25% australisk kelpie
25% border collie
25 % labrador
25% schäfer, någon form av jakthund + ngt mer...

Spontant och ärligt så låter det som en mardröm... För mig iaf. :p Men kan ju aldrig veta med dessa blandningar. Blidde det en soffpotatis eller?

Kan man ha ett "facit" för hur en blandras blir? Misstänker att den hund du har i åtanke är trevlig/lugn, vilket väldigt många blandraser ju är. men kan man verkligen kalla det facit? Alla med exakt den %-en blir ju knappast likadana. SÅ är det självklart inte med renrasiga heller men ändå...

*trådkapning*:o (sorry)
Hade förut en korsning mellan collie, schäfer och karelsk björnhund. Vad tror du/folk om den?

Hon menar nog troligtvis är det : vad vi tror om just DEN individen, alltså att hon har fakta på just den hunden ...

Något annat kan jag inte tänka mig för som du säger, det kan slå olika på kullsyskon tom.

Ingen aning. Vad ville man få fram?

En i min bekantskapskrets har två hundar av denna blandning, de är syskon, dock ej kullsyskon. De är fruktansvärt vaktiga, valliga... inte så mkt soffpotatis... de måste göra något annars blir de ännu mer konstiga...

Och ja, jag tycker också denna blanding är en mardröm, otrevligare hundar får man leta efter...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 467
Senast: ii-ssa
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 037
Senast: valpköpare
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 453
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024