Vad tror ni att ni får?

V

vansinnet

Ni som är gravida, vad tror ni att det är för kön på era bäbisar?

Själv har jag varit övertygad om att det är en pojke hela tiden, vet inte riktigt varför, men det har känts så.
Men nu har jag drömt två nätter i rad att jag föder en liten flicka.

Läste i senaste numret av Gravid om olika myter när det gäller kön, och enligt dessa myter så skulle jag nog också få en flicka med tanke på att det oftast sparkar på vänster sida medmera..

Vad tror ni att ni får, och varför?
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag tror att jag får en till pojke.
Och om man ska tro på spådomar, så säger dom att det är en pojke.

På mig sparkar det mest på högersidan.

Jag skulle nog bli ganska överrraskad om det är en liten tjeja, men minst lika glad!!
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

När jag var gravid var jag helt övertygad om att det var en pojke, men blev lite förvirrad för alla sa att jag hade en flickmage. Det blev en pojke.:)
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Sambon är helsäker på att det är en tjej.. Jag tror också det men är inte lika säker.. Ska nog kolla senaste nr av Gravid och se ;)
Blir ju lika glad oavsett kön! :love:
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag var från första stund säker på att jag skulle få en flicka.
Blev riktigt sur när folk sa att jag har en "pojkmage".
Nu vet jag sedan ett par veckor tillbaka att det faktiskt är en flicka...
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag har beställt en flicka, kändes så ungefär halva graviditeten. Så en TORSDAG, kanske v 21-22 tror jag, vaknade jag på morgonen och bara visste att det är en pojk. IGEN... Bara han är frisk så är jag glad, men det vore kul med en tjej...
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag trodde vi skulle få en pojke. På ul i vecka 17 kunde dom inte se könet. Var sen på Ul igen framåt vecka 32 och då såg dom att det var en gosse där inne. I vecka 36 kom gossen ut!
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag var bergsäker på att vi skulle få en son. Alla trodde att det skulel bli en pojke, utom sambon han trodde flicka.
Det blev en liten flicka!
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag var saker pa att det var tva pojkar darinne. Maken trodde en av varje. Men ul har bekraftat tva flickor - vi far val se om det verkligen stammer nar de val kommer ut om en manad eller sa! :bump:
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag och sambon var så övertygade i vår känsla om att det var en flicka så vi kände att vi måste fråga vid ultraljudet. Visst var det en tjej.. iaf kunde inte BM hitta en snopp :)
Läste också om myterna i gravid och alla stämde in på mig att det skulle vara en tjej.
Med första barnet så gissade vi på en pojke och så fick vi en pojke.
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag har ingen aning. Alla säger pojke, men sånt har man ju hört förut...du har typisk pojkmage och ut kommer en flicka ;)

Fy vad avundsjuk jag blir på alla som faktiskt får veta könet. *jo, jag är nyfiken trots att det inte spelar nån roll* Varför har dom ingen policy att: antingen är det ja eller nej för alla.
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Egentligen hade jag inget direkt hum om vad som komma skulle, men alla sa att det skulle bli en pojk & utan att tänka på det som talade jag om magen som en "han".
Och visst kom det en pojk :)

Förra gången minns jag inte vad vi trodde, men det blev en tjej. ;)
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag drömde 2 ggr att jag födde en pojke, de blev en pojke!

Min bästa kompis drömde att hon fick en flicka, det blev en flicka!

Våra magar hade båda en hel "pojkrand" å de syntes inte bakifrån, hjärtljuden har oxå vart väldigt lika.
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag drömde tre ggr att jag fick en flicka.
Två ggr att det blev en pojke.

Däremot kände jag mig säker på att det var en liten tjej. Men jag vågade aldrig säga det högt, men kommer ihåg att jag kände mig förnärmad när någon sa att de trodde det var en pojke.. :angel:

Jag fick en flicka i alla fall :)
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Oj, är det REDAN dags !?!?!?!?!

Med mina tjejer var jag också övertygad om minst en grabb, antaligen två.

Så när flicka 1 kom så kändes det kul med en av varje, sen när flicka 2 kom kände jag mig riktigt grundlurad. HUr kunde någon ha legat därinne i 9 månader och varit pojke och så kom det ut flicka...
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag och sambon trodde på en pojke och vi fick en.
På gravid.se kunde man göra test för att se vad det blir för kön, det visade pojke.......
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Oj, är det REDAN dags !?!?!?!?!

Tihi, jaa inte langt kvar nu... Jag har snitt inbokat 11 januari (38v) men nu har en av bebisarna vant sig sa nu kan vi plotsligt tanka pa vaginal forlossning (som jag helst vill). Och lakaren tror INTE att de stannar inne langre an till jul :angel:
Jag har fatt stranga order att packa sjukhusvaskan NU och inte aka for langt fran sjukhuset :eek:

Men vi far val se nar de valjer att titta ut :)
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag är inte gravid, men oftast tycker jag folk får det könet på barnet de känt, oavsett vad allt annat tyder på.

Det finns massor av olika teorier om hur magarna ska se ut & hur man ska må för att det ska vara ett visst kön & det stämer säkert på vissa men jag tror absolut på att gravida faktiskt känner vad det är för kön.

Jag hade flickmage & allt tydde på en flicka enligt alla sorters teorier, till & med på snittbordet slog läkarna vad om att det var en flicka, förutom narkosläkaren som tyckte att alla brukar bli pojkar när han är med, & jag hade sagt hela tiden att det var en pojke & visst blev det en sån.

Drömde oxå flera ggr att jag fick en dotter men det hade inget med vad jag misstänkte innerst inne att jag skulle få.
Att drömma att man föder barn är inte ovanligt, speciellt inte när man är gravid & att drömma om att man får barn är enligt drömtydare tecken på att man snart får en förändring i sitt liv.
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag fick barn för 1 månad sedan och var hela tiden helt övertygad om att det var en pojke, varför vet jag inte, bara det kände det på mig. Och visst kom det ut en liten Emil. :D
 
Sv: Vad tror ni att ni får?

Jag har hela tiden trott att det är en pojke.... Mamma sa direkt att det är en pojke och likaså min bror (hur nu de skulle kunna veta). Trots 3 ultraljud vet vi fortfarande inte, så det dröjer minst 5 veckor och mest 9 tills vi får veta *otålig*
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 691
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
12 059
Senast: Pegasus63
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
14 974
Senast: LenaH
·
Tjatter Den lilla ridskolan är vanligtvis en plats där barn, vuxna och hästar trivs och umgås i godan ro! Nu har det dock flyttat in ett gäng...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
23 004
Senast: iiantazie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp