vad ta med till bb?

Sv: vad ta med till bb?

PMa din mejladress så skickar jag den!
 
Sv: vad ta med till bb?

Jag är dock inte gravid nu men ska väll någon gång bli så jag skulle gärna vilja se hur din mall ser ut. PM:ar min mail till dig.

Om det går bra förståss??
 
Sv: vad ta med till bb?

För att återgå till TS fråga:

Jag som gillar att vara väl förberedd hade varit väldigt noga med att packa ner allt möjligt, och när det var på G packade sambon ut allt i bilen.
Sen när vi väl kom fram blev vi båda så inne i skeendet att vi glömde att ens ta med kameran in.

Det jag hade användning för var:

Mjuka sköna kläder att ha under BB-tiden, med lättammad tröja.
Bra trosor att ha stora bindor i.
Schampo och annat vanligt i necessären.
Pengar till godisautomat.
Till bebisen behövdes inte mkt. En mjuk och skön mössa, hade en i silke utan sömmar. Blöjor av valfri modell. Egen bebistvål och rumprengöring om man inte vill använda sjukhusets, jag hade olja och tygtvättlappar.
Långärmad body, varma goa sockar, en gosig filt att linda in bebisen i, en overall eller liknande för hemfärd, babyskyddet.
Idag hade jag packat med en bärsjal också.
 
Sv: vad ta med till bb?

Egna blöjor var vi tvugna ha med
hårborste, schampoo, tvål, tandborste, tandkräm, linser/glasögon
sköna "efter-förlossningskläder"
om man inte vill ha bindor strl XXXXXXXXXXXXXXXL kanske man ska ta med egna... man kanske ha turen att inte blöda så mkt!
KAMERA KAMERA KAMERA
några plagg till bebis
tidningar, godis *belöning*
amningsbh, amningsskydd
jag var tvungen köpa pump redan på BB mina rattar exploderade av mjölk... men jag stannade ju 4 dagar efter akutsnittet pga infektion...
 
Sv: vad ta med till bb?

*kl*

Telefonlista. Jag hade total blackout efter förlossningen och kunnde inte minnas ett enda nummer till mina syrror osv vilket jag annars har i huvudet. Mobilen får man ju inte ha på så den hade jag inte tatt med mig.
 
Sv: vad ta med till bb?

*knapplån*

Många har väl vart på BB nu som skrivit i tråden? Hade ni med er det ni packade och vad önskar ni kanske att ni tagit med eller inte tagit med?

Vi fick faktiskt en lista med saker från BB :)
 
Sv: vad ta med till bb?

jag var tvungen köpa pump redan på BB mina rattar exploderade av mjölk... men jag stannade ju 4 dagar efter akutsnittet pga infektion...[/QUOTE]

& jag som stannade 4 dagar för att jag trivdes där(oxå snitt men planerat & utan infektion):D

pmm: Jag tog med alldeles för mkt kläder till mej & bebis + att jag tog med en massa toalettartiklar man absolut inte behövde, & böcker, herregud, jag orkade ju inte ens läsa ngt, det var mysigt att bara ligga där & bli servad:angel:

Tog även med mp3 spelaren som jag heller aldrig lyssnade på, så egentligen har man nog inte så mkt mer behov än att ha med kläder att gå hem med(för jag tyckte sjukhuskläderna var jättesköna att ha).& schampo/balsam typ+ godis såklart!
 
Sv: vad ta med till bb?

*knapplån*

Många har väl vart på BB nu som skrivit i tråden? Hade ni med er det ni packade och vad önskar ni kanske att ni tagit med eller inte tagit med?

Vi fick faktiskt en lista med saker från BB :)

Jag hade med mig:
Toalettartiklar (en väldoftande duschcreme kändes frächt att ha)
Underkläder + amningsbh:ar
Flera uppsättningar av bebiskläder (visste ju inte hur stor bebisen skulle vara)
Mössa till bebisen
Nattbindor, blöjor och amningskupor (vi fick endast ett visst antal bindor gratis. Blöjor fick vi i såna där reklampåsar)
Plånbok, patientbricka och papprerna från MVC.
MP3 spelare (eller vad det heter:o) med skärm så jag kunde kolla på film.
En cd skiva att ev ha under förlossningen, men vi lyssnade på radio istället (hit FM). Så nu har Wille en egen låt, det var den låten som spelades direkt efter att han fötts (sa sambon för själv uppfattade jag inte låtarna).
Innetofflor
Mobil samt laddare (vi fick faktiskt ha mobilen på)
Godis och cola fick sambon köpa med sig efter någon dag för jag blev sååååå sugen!
Babyskyddet till hemfärden fanns i bilen.

Tja, jag har säkert glömt ngt, men jag tog nog med mig det vanliga man tar med sig när man åker bort ett par nätter+bebiskläder.

Jag hade nog med mig lite för mycket kläder både till mig och Wille, men annars fick jag med mig allt och önskar inte att jag tagit med ngt annat. Det vi glömde var matlådan till sambon, men eftersom förlossningen inte blev sååå utdragen så gick det bra endå. Vi skrev in oss 22.40 och Wille är född 03.18.
 
Senast ändrad:
Sv: vad ta med till bb?

jag hade med mig på tok för mycket saker=)

men det jag hade användning av va:

Nån uppsättning kläder till mig själv
Trosor, strumpor och ammningsbehåar.
Nattbindor (BBs bindor läckte så fort man reste sig upp och det forsade)
Kamera
Pengar (maten är fruktansvärd och man blir trött på ramlösa å ljumen juice)
Mobiltelefon
kläder till bebisen att åka hem i
hygienartiklar

på förlossningen så behövde jag ingenting förutom den underbara lustgasen=) Musik som många säger va inget för mig. lustgasen gör ljud väldigt konstiga så det lät som att radion hade hakat upp sig=)

tror jag fick me allt.

kan tillägga att de va fruktansvärt varmt under våran bb vitelse. så några kläder till nova behövdes inte.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 933
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp