Sv: vad ta med till bb?
*knapplån*
Många har väl vart på BB nu som skrivit i tråden? Hade ni med er det ni packade och vad önskar ni kanske att ni tagit med eller inte tagit med?
Vi fick faktiskt en lista med saker från BB
Jag hade med mig:
Toalettartiklar (en väldoftande duschcreme kändes frächt att ha)
Underkläder + amningsbh:ar
Flera uppsättningar av bebiskläder (visste ju inte hur stor bebisen skulle vara)
Mössa till bebisen
Nattbindor, blöjor och amningskupor (vi fick endast ett visst antal bindor gratis. Blöjor fick vi i såna där reklampåsar)
Plånbok, patientbricka och papprerna från MVC.
MP3 spelare (eller vad det heter
) med skärm så jag kunde kolla på film.
En cd skiva att ev ha under förlossningen, men vi lyssnade på radio istället (hit FM). Så nu har Wille en egen låt, det var den låten som spelades direkt efter att han fötts (sa sambon för själv uppfattade jag inte låtarna).
Innetofflor
Mobil samt laddare (vi fick faktiskt ha mobilen på)
Godis och cola fick sambon köpa med sig efter någon dag för jag blev sååååå sugen!
Babyskyddet till hemfärden fanns i bilen.
Tja, jag har säkert glömt ngt, men jag tog nog med mig det vanliga man tar med sig när man åker bort ett par nätter+bebiskläder.
Jag hade nog med mig lite för mycket kläder både till mig och Wille, men annars fick jag med mig allt och önskar inte att jag tagit med ngt annat. Det vi glömde var matlådan till sambon, men eftersom förlossningen inte blev sååå utdragen så gick det bra endå. Vi skrev in oss 22.40 och Wille är född 03.18.