vad ta med till bb?

Sv: vad ta med till bb?

*knapplån*

Ursäkta en dum fråga från en gravid som ännu inte börjat fundera på BB-prylar (ska ha i slutet av juni), men vad är babyskydd för något?? :o


Den allra första bilbarnstolen hete babyskydd :)

Kolla på vägverkets hemsida (www.vv.se tror jag)
 
Sv: vad ta med till bb?

Till Madick och Corona:
Jahaaaa :idea: , är det den!!! Då vet jag. Tack för snabba svar!
 
Sv: vad ta med till bb?

Nja först och främst så har jag fobi för att visa mina bröst. Får typ svimmkänslor, kvälvningar och mår pyton... Sen ska jag ändå inte amma så den kommer inte vara ivägen:)
 
Sv: vad ta med till bb?

Nja först och främst så har jag fobi för att visa mina bröst. Får typ svimmkänslor, kvälvningar och mår pyton... Sen ska jag ändå inte amma så den kommer inte vara ivägen:)

Aha, då förstår jag. Det lät lite bakvänt annars :) Sport-BHn kan säkert vara en hjälp att inte få igång mjölken om du ändå inte ska amma. Den håller ju liksom om lite på nåt vis.
 
Sv: vad ta med till bb?

Egna bindor! Sjukhusets tyckte jag var bedrövliga...
Labello/Lypsyl - man blir väldigt torr om läpparna.
 
Sv: vad ta med till bb?

Jag födde 4 veckor för tidigt, så det enda jag hade med mig var sambon.

Men när hon var född fick han åka och hämta tandborste, hårborste, kläder till mig och lillan, overall, babyskydd, kamera, pengar och lite sånt.

Vi hade inte hunnit köpt klart allt, så min kära sambo fick lite habegär och tömde halva barnens hus, och lämnade allt hos mig på BB. Vi fick gå till bilen 3 gånger med saker när vi fick åka hem.. :crazy: :rofl:
 
Sv: vad ta med till bb?

hmmm...jag funderade mkt innan jag packade väskan denna gången och tänkte på vad jag saknade förra gången...

Alltså tog jag med:
Choklad! (för att få upp blodsockret o mer energi, för jag var så trött förra gången): gick inte åt, det gick så snabbt så jag hann inte ens fundera på chokladen....

dextrosol, samma som ovan...

Varma strumpor o tofflor - hade jag inte velat vara utan! Jätteskönt, iaf om man som jag vill rör sig så mkt det går under värkarbetet...

Eget nattlinne/pyamas, det var jätteskönt att få ta på sitt eget, rena nattlinne efteråt.

Stor o rejäla, men vanliga trosor, bb's är hemska Samma med bindor.
Hade inte velat vara utan mina egna trosor...

tandborste o sånt där självklart - även till pappan

fina kläder till bebisen att åka hem i samt pyamas, en eller två, + ngt ombyte.

Blöjor får man massor från pampers o libero så det behöver man knappast ta med...

jag hade oxå med ett godsedjur och en snuttefilt till bebisen, knappast nödvändigt (tror inte hon brydde sig om vad det var för filt), men lite mysigt.

Ett tips till:

Fråga om du kan få med några sådana där engångs lakansskydd de har på bb, så slipper man bloda ner sängen hemma om det läcker om man blöder mkt sen...
 
Sv: vad ta med till bb?

Amningsinlägg
Natt-bh
Morgonrock
Tofflor

Övrigt finns eller kan inhandlas under tiden.
 
Sv: vad ta med till bb?

Jag rekommenderar att göra ett litet dokument med några få punkter, där du skriver ner hur du skulle vilja ha din förlossning. Tex om du är för eller emot epidural etc. Jag har en jättebra mall jag kan mejla dig om du är intresserad! Jag fick mycket beröm för det på BB, mycket enkel och kortfattad (ett A4) och ändå så informativ. :idea:
 
Sv: vad ta med till bb?

Och nu har du dessutom mejl...med förlossningsplansmallen bifogad.
 
Sv: vad ta med till bb?

*knapplån*

Kom på lite mer saker jag ska ha med (haha kommer sluta med att jag har en hel hockeybag med mig) :rofl:

* Cd-skiva med bra musik
* Papper och penna till sambon så han kan nateckna roliga händelser:D
* Tofflor
* Nattlinne...

Ja det var vad jag kunde komma på för nu.. Blir säkert mer saker ;)
 
Sv: vad ta med till bb?

Om du ska ha med CD skiva så tänk även på att ha med cd spelare, de flesta förlossningar har inget sånt...
 
Sv: vad ta med till bb?

ah vad bra! Vi hade bara radio, men tack och lov fick vi in Rix fm så det var nästan bara musik.
 
Sv: vad ta med till bb?

oh jag vill oxå ha en förlossningsplanmall!!! Det är bra att se olika så man kan se om det är nått viktigt man glömt :)
 
Sv: vad ta med till bb?

ah vad bra! Vi hade bara radio, men tack och lov fick vi in Rix fm så det var nästan bara musik. ;)

Vi med!
Vi med!
Vi med!

;)


Skämt å sido...
Vi hade också radio på rummet (:bow: ) och det fanns möjlighet att spela cd-skivor om vi hade haft med oss.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 933
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp