Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en heldag hos päronen och syskon och syskonbarn kom förbi.
Valp skötte sig väldigt bra. Tog dock ingen PW som jag hade tänkt, men men..

Snart slutar gubben och jag ska ställa mig vid spisen. Potatisgratäng med entrecote får det bli idag. Hade mjölk som gick ut i datum igår, det blev fyra matlådor med plättar.
Fy sjutton vad gott det lät, med både dagens rätt och matlådorna.
Här blev det rå grillkorv till lunch, någon middag orkar jag nog inte knåpa ihop :(

Idag är en sån dag då det tydligt märks att jag kört på för hårt, för länge.
Vaknade vid åtta, var hos sambons mormor en timme senare där vi skulle äta frukost för att sen hjälpa till att måla hus. Jag hade dock frikort att avvika eftersom jag har hand om lösdriften idag. Strax innan klockan elva var jag hemma från frukosten, helt slut i huvudet och la mig i soffan för att vila en stund. Vaknade halv tre, och sitter fortfarande kvar här eftersom allt annat känns övermäktigt. Hjärnan är definitivt inte i skick att köra två mil till stallet, det får sambon hjälpa mig med sen när dom är klara med huset :(
Just nu undrar han om jag inte ska komma dit och grilla med dom, och jag känner att jag bara inte orkar. Minst tio personer som pratar, skrattar och skålar, det blir för mycket ljud och rörelse :(

Här är en till som är ganska trött :crazy: trots en lugn och trevlig dag på kungsbyn är jag oroväckande tom i huvudet. Och imorgon ska A tävla också :crazy: måste därför hem och baka kladdis till cafét där...

@Snurrfian Vilken människa, fyy vad lågt. :yuck:
Hoppas du och maken får både god mat och en trevlig stund :bow:
Inser att jag var otydligt när jag skrev, maken får allt ligga kvar på sjukhuset ett tag till, men imorgon så blir han kanske äntligen av med sonden så han får börja äta mat på riktigt igen! Men jag och barnen ska till svägerskan, eller rättare sagt de är redan där, jag sitter och tittar på maken som halvslumrar och försöker få igång tv4 så han kan titta på hockeyn ikväll, han orkar inte ta sig ut till dagrummet för att titta.

Inser att jag var otydligt när jag skrev, maken får allt ligga kvar på sjukhuset ett tag till, men imorgon så blir han kanske äntligen av med sonden så han får börja äta mat på riktigt igen! Men jag och barnen ska till svägerskan, eller rättare sagt de är redan där, jag sitter och tittar på maken som halvslumrar och försöker få igång tv4 så han kan titta på hockeyn ikväll, han orkar inte ta sig ut till dagrummet för att titta.
Jaha på det viset hoppas han kan se hockeyn och hälsa att vi kommer svära ihop :p

Tillbaka på jobbet och känner mig smått förvirrad. Den här jobbhelgen är jobbig även utan en massa värme som knäcker. Men nu börjar det äntligen anas lite kyla i vindarna, underbart :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 497
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 164
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
311
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Nordsvensk Brukshäst
  • Betäcka 2025
  • GHS - dagens dressyr.
Tillbaka