Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså den här jävla veckan...

Idag har vi bokat tid för vår shettis, vår lilla sällskapsponny att få vandra vidare. Imorgon kommer hon att få göra detta. Det är ledsamt men inte i närheten som med min lilla hund i tisdags. Mumin (shettisen) har ont och kommit i det läget att det inte finns något att göra. Nu går hon på smärtstillande och får ta det försiktigt. Beslutet känns rätt, tungt men rätt.

Jävla skitvecka rent ut sagt. Stannade hemma idag också. Tack vare underbara chefer kan jag vara hemma utan dåligt samvete

Laddat en timme och fortfarande inget vidare batteri :banghead: nu måste jag börja jobba så det får gå ändå.. Skit är vad det är, enormt skit. :turd:

Det som är speciellt med Guldkannan är att den är gjord i såpass stark plast att den håller för en vuxen att sitta på när hen kissar. Det gör ju inte en hink till exempel...
Min pinkhink kommer från ett storkök och går inte att sitta på alls. Kanterna är för vassa, så man hukar bara över den. Lite bökigt är det också att hälla över en lagom skvätt i en vattenkanna. Men jag håller med @hallonsaft , priset för en guldkanna är lite väl saftigt så jag kör med den lösningen.

Min pinkhink kommer från ett storkök och går inte att sitta på alls. Kanterna är för vassa, så man hukar bara över den. Lite bökigt är det också att hälla över en lagom skvätt i en vattenkanna. Men jag håller med @hallonsaft , priset för en guldkanna är lite väl saftigt så jag kör med den lösningen.
Ja jag har inte sagt något om priset i sig, jag bara förklarade vad som skiljer guldkannan från vilken kanna/hink som helst.

Idag har vi bokat tid för vår shettis, vår lilla sällskapsponny att få vandra vidare. Imorgon kommer hon att få göra detta. Det är ledsamt men inte i närheten som med min lilla hund i tisdags. Mumin (shettisen) har ont och kommit i det läget att det inte finns något att göra. Nu går hon på smärtstillande och får ta det försiktigt. Beslutet känns rätt, tungt men rätt.

Jävla skitvecka rent ut sagt. Stannade hemma idag också. Tack vare underbara chefer kan jag vara hemma utan dåligt samvete
Stor kram :heart

*stor kram* :heart

Har skrämt slag på grannarna genom att riva staketet runt tralldäcket och sätta upp nytt runt trädgården. Liten tanig hästtjej klarar mer än vad folk uppenbarligen tror :p
Är inte klar än, ska fortsätta skrämma grannarna när jag hämtat släggan från stallet och slagborren! :D Men fint blir det!
Fast jag drog av ett jordankare :o det gick av på mitten :o

Tog en macka nyss för att se om tanden fortfarande gör ont när jag äter :idea: vilket den tydligen gör :down: så bara att pallra sig iväg till tandis :cautious:

Har skrämt slag på grannarna genom att riva staketet runt tralldäcket och sätta upp nytt runt trädgården. Liten tanig hästtjej klarar mer än vad folk uppenbarligen tror :p
Är inte klar än, ska fortsätta skrämma grannarna när jag hämtat släggan från stallet och slagborren! :D Men fint blir det!
Fast jag drog av ett jordankare :o det gick av på mitten :o

Tog en macka nyss för att se om tanden fortfarande gör ont när jag äter :idea: vilket den tydligen gör :down: så bara att pallra sig iväg till tandis :cautious:

Stackars grannar och stackars jordankare! :rofl:

:heart

9 lådor kläder, leksaker och diverse annat ivägkört till secondhandbutiken.
Visst tog det emot med en del saker för både mig och sambon, men sakerna har legat nedpackade i lådor sen vi flyttade hit för 6 år sen och vi har inte saknat dom en gång.

Så skönt att få mer plats så vi kan göra färdigt sista rummet i sommar.

@EmmaW hade jag varit granne med dig hade du inte behövt muta mig med fika, hade räckt fint att du informerade om jordankarets och däckbultens öden så skulle jag inte klaga på någonting du gör i ren överlevnadsinstinkt :rofl:;)
Du är duktig, klart vi hästdamer kan och mer än vissa tror ibland.
:heart
Du är så välkommen om du har vägarna förbi ;)

Tipsar om en skopa. Typ sån man använder i bastun.

Då blir det enklare.

APT avklarat och nu väntar jag bara på att hämta barnet på dagis. Vi ska sen åka till ett lekland tillsammans med en kollega och dennes barn :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 517
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka