LadyCovergirl
Trådstartare
Njuter av dagens tre poäng och en sexpoängsledning 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för omtanken men....Jahadu @hallonsaft, var det någon snygging i affären?
Måste ta mig i säng. Jag ska vara i Värnamo klockan tio för att hjälpa mamma slänga en massa saker. Sen väntar hästarna och efter det ännu en Ikea-möbel.
Vill ha något sött! Sitter här mitt i natten och har ett fruktansvärt godissug. Inte på något specifikt bara det är sött men inte på något som är sött. Alltså jag vill inte ha choklad, godis, läsk, glass, sorbet eller något annat. Jag vill bara ha något sött.
Edit: Inte våfflor, pannkakor, kakor, bakverk öht. Inte fruktsallad, frukt, fruktcocktail, något fruktigt.
Vad vill jag ha? Och varför vill jag ha det klockan två på natten?
PS. Nej, jag har inte intagit eller andats in några illegala eller legal substanser.
Hur mår ditt blodsocker?
Inte helt fel ute när jag frågade om det alltsåOuch, alldeles för högt. Kollades just 17.1har tagit nattinsulin så vågar absolut inte ta snabbverkande för då kommer jag att krascha och har ingenting sött hemma.
Inte helt fel ute när jag frågade om det alltså![]()
Suck, definitivt. Gud jag hatar att svänga. Men mitt eget fel, vill aldrig äta när jag reser, så klev upp halv sju i morse och åt första måltiden halv nio på kvällen, mmm, och då åt jag naturligtvis alldeles för mycket.![]()
Jag tänker inte komma med pekpinnar och hytta med näven att du måste eftersom att.. för allt det där vet du redan och har säkert hört minst 8000 gånger så jag skippar den trista lektionen.
Men.... (ständigt detta men)
Däremot kanske det finns möjlighet att du hittar något som du kan få i dig när det är såna dagar som fungerar lite, nötter? Smoothie? (går ju att göra massor olika sorters och mer/mindre bra för sockret både i ren sockerhalt och nedbrytning) Råkost, enkelt och håller sig fräscht ett antal timmar.
Jag vet själv hur jobbigt det kan vara med mat ibland men jag är tack och lov inte diabetiker, räcker med en syster med rejäla svängningar och problem.
Jag vill bara att du är rädd om dig och kanske att jag kan så ett frö till en lösning som kan hjälpa dig en liten bit på vägen.![]()
@MJLee jag vet hur det är att leva med den tanken om magen
Ja inte skoj alls men om man försöker vara hård (nästan extrem) till största del så kan man ju ju "unna sig" mellanåt.
Sen går det ganska bra mer eller mindre enkelt att byta ut till liknande alternativ. (jag tänker råris istället för vanligt vitt ris, havepuffar/ringar istället för corn flakes som oftast är värre än vanligt vitt socker pga. majsstärkelsen) Kokt potatis/strips/Potatismos är ju med lite skillnad men man har ju ändå råvaran kvar.
Inga snabba kolhydrater kan ju med innebära lite långsammare kolhydrater
Tyvärr är det ju ännu tråkigare när man får biverkningarna
Äpple med kanel är gott och kanel sägs väl sänka sockret har jag för mig men då i ganska stora intag och regelbunden tid eller är mitt fiskmåsminne ute och flyger nu tro?