Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahadu @hallonsaft, var det någon snygging i affären?

Måste ta mig i säng. Jag ska vara i Värnamo klockan tio för att hjälpa mamma slänga en massa saker. Sen väntar hästarna och efter det ännu en Ikea-möbel.

Jahadu @hallonsaft, var det någon snygging i affären?

Måste ta mig i säng. Jag ska vara i Värnamo klockan tio för att hjälpa mamma slänga en massa saker. Sen väntar hästarna och efter det ännu en Ikea-möbel.
Tack för omtanken men....
Va?? Imorgon/senare idag ska jag kolla det.
En måndag vore som uppgjort för total katastrof ju.
Jag återkommer med info. sen.

Vill ha något sött! Sitter här mitt i natten och har ett fruktansvärt godissug. Inte på något specifikt bara det är sött men inte på något som är sött. Alltså jag vill inte ha choklad, godis, läsk, glass, sorbet eller något annat. Jag vill bara ha något sött.

Edit: Inte våfflor, pannkakor, kakor, bakverk öht. Inte fruktsallad, frukt, fruktcocktail, något fruktigt.

Vad vill jag ha? Och varför vill jag ha det klockan två på natten?

PS. Nej, jag har inte intagit eller andats in några illegala eller legal substanser.

Vill ha något sött! Sitter här mitt i natten och har ett fruktansvärt godissug. Inte på något specifikt bara det är sött men inte på något som är sött. Alltså jag vill inte ha choklad, godis, läsk, glass, sorbet eller något annat. Jag vill bara ha något sött.

Edit: Inte våfflor, pannkakor, kakor, bakverk öht. Inte fruktsallad, frukt, fruktcocktail, något fruktigt.

Vad vill jag ha? Och varför vill jag ha det klockan två på natten?

PS. Nej, jag har inte intagit eller andats in några illegala eller legal substanser.

Hur mår ditt blodsocker?

Oftast när jag får så där brukar en bit rå morot vara lagom, valptänderna som kliar gissar jag på.

Senast ändrad:
Inte helt fel ute när jag frågade om det alltså :crazy:

Suck, definitivt. Gud jag hatar att svänga. Men mitt eget fel, vill aldrig äta när jag reser, så klev upp halv sju i morse och åt första måltiden halv nio på kvällen, mmm, och då åt jag naturligtvis alldeles för mycket. :arghh:

Suck, definitivt. Gud jag hatar att svänga. Men mitt eget fel, vill aldrig äta när jag reser, så klev upp halv sju i morse och åt första måltiden halv nio på kvällen, mmm, och då åt jag naturligtvis alldeles för mycket. :arghh:

Jag tänker inte komma med pekpinnar och hytta med näven att du måste eftersom att.. för allt det där vet du redan och har säkert hört minst 8000 gånger så jag skippar den trista lektionen.

Men.... (ständigt detta men)

Däremot kanske det finns möjlighet att du hittar något som du kan få i dig när det är såna dagar som fungerar lite, nötter? Smoothie? (går ju att göra massor olika sorters och mer/mindre bra för sockret både i ren sockerhalt och nedbrytning) Råkost, enkelt och håller sig fräscht ett antal timmar.
Jag vet själv hur jobbigt det kan vara med mat ibland men jag är tack och lov inte diabetiker, räcker med en syster med rejäla svängningar och problem.

Jag vill bara att du är rädd om dig och kanske att jag kan så ett frö till en lösning som kan hjälpa dig en liten bit på vägen. :heart

Jag tänker inte komma med pekpinnar och hytta med näven att du måste eftersom att.. för allt det där vet du redan och har säkert hört minst 8000 gånger så jag skippar den trista lektionen.

Men.... (ständigt detta men)

Däremot kanske det finns möjlighet att du hittar något som du kan få i dig när det är såna dagar som fungerar lite, nötter? Smoothie? (går ju att göra massor olika sorters och mer/mindre bra för sockret både i ren sockerhalt och nedbrytning) Råkost, enkelt och håller sig fräscht ett antal timmar.
Jag vet själv hur jobbigt det kan vara med mat ibland men jag är tack och lov inte diabetiker, räcker med en syster med rejäla svängningar och problem.

Jag vill bara att du är rädd om dig och kanske att jag kan så ett frö till en lösning som kan hjälpa dig en liten bit på vägen. :heart

Jag är alltid paniskt rädd för att bli dålig i magen så jag vågar inte äta då. Yep! Idiotiskt jag vet. Men ja, måste skärpa mig (var har jag hört det innan? :angel:) Kramar för att du bryr dig! :love:

Att äta fem små mål om dagen, inga snabba kolhydrater, magert protein, ät inte för mycket frukt - särskilt inte vindruvor eller bananer. Chips (men vem äter fem chips?) Sååååå tråkigt. :meh:

Nåja, hittade några äpplen så det blev äppleklyftor pudrade med en gnutta kanel.

@MJLee jag vet hur det är att leva med den tanken om magen :angel:

Ja inte skoj alls men om man försöker vara hård (nästan extrem) till största del så kan man ju ju "unna sig" mellanåt.
Sen går det ganska bra mer eller mindre enkelt att byta ut till liknande alternativ. (jag tänker råris istället för vanligt vitt ris, havepuffar/ringar istället för corn flakes som oftast är värre än vanligt vitt socker pga. majsstärkelsen) Kokt potatis/strips/Potatismos är ju med lite skillnad men man har ju ändå råvaran kvar.
Inga snabba kolhydrater kan ju med innebära lite långsammare kolhydrater ;)

Tyvärr är det ju ännu tråkigare när man får biverkningarna :cry:

Äpple med kanel är gott och kanel sägs väl sänka sockret har jag för mig men då i ganska stora intag och regelbunden tid eller är mitt fiskmåsminne ute och flyger nu tro?

@MJLee jag vet hur det är att leva med den tanken om magen :angel:

Ja inte skoj alls men om man försöker vara hård (nästan extrem) till största del så kan man ju ju "unna sig" mellanåt.
Sen går det ganska bra mer eller mindre enkelt att byta ut till liknande alternativ. (jag tänker råris istället för vanligt vitt ris, havepuffar/ringar istället för corn flakes som oftast är värre än vanligt vitt socker pga. majsstärkelsen) Kokt potatis/strips/Potatismos är ju med lite skillnad men man har ju ändå råvaran kvar.
Inga snabba kolhydrater kan ju med innebära lite långsammare kolhydrater ;)

Tyvärr är det ju ännu tråkigare när man får biverkningarna :cry:

Äpple med kanel är gott och kanel sägs väl sänka sockret har jag för mig men då i ganska stora intag och regelbunden tid eller är mitt fiskmåsminne ute och flyger nu tro?

Ingen aning om kanel gör det eller inte, men tyvärr knappast som jag använder det, dvs lite puder just nu. :D Jo, långsamma kolhydrater, rotfrukter och annat är gott, men jag är tyvärr en enorm älskare av pasta och medium grain - alltså det ris som finns i sushi och man får på kinakrogar - och en stir fry är bland det bästa som finns. Men det största problemet är nog att försöka äta mindre flera gånger, inte massor en gång. det blir ungefär samma mängd mat faktiskt men ack så mycket mer hälsosamt :up:

Jag har faktiskt en hygglig järnmage men tja, varit med om, eh katastrof, några ggr vid resor så nu är jag paranoid. :cautious:

@MJLee jag hoppas du kan hitta någon slags lösning på att äta flera gånger så det blir lite stabilare för dig. :up:

Det räcker med en sån magsituation för man ska bli paranoid på det man känner sig inte så kaxig just då :crazy:

Här är det också sol.
Sitter på bussen till jobbet. I em kommer min BS och min psyksköterska hem till mig. Vi ska prata om vad de tog upp på mötet förra veckan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 497
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 172
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
311
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka