vad skulle ni ge er kallblodstravare?

S

_SussiiiE_

hejsan allihopa!
lite nyfiken, vad skulle ni ge er kallblodstravare för kraftfoder?
Alltså en som tränas för både trav & rids! Kul och veta..
själv så håller jag mig till kraft sport, havre å mineraler! funkar kanon!
kör inte med hö utan hösilage!

vad gör ni ? :)
 
Sv: vad skulle ni ge er kallblodstravare?

Jag skulle välja det som matchar höet bäst, så det kan variera väldigt från år till år.

Men allra helst inget kraftfoder alls, såklart.:)
 
Sv: vad skulle ni ge er kallblodstravare?

Jo, det är ju såklart det bästa!
men en travare som ska upp i tävlingskondition måste ha något tillskott! eller iaf av den erfarenheten jag har, annars klarar dom inte "att hänga med i flera år".
men såklart att endast gå på grovfoder är det bästa det håller jag med om men om hästen mår bättre av att äta kraft också så tycker jag man kan ge de =)
 
Sv: vad skulle ni ge er kallblodstravare?

Självklart ska man ge kraftfoder om det behövs, det har jag inte sagt att man inte ska.:)

Men i första hand ska man titta på vad grovfodret innehåller och komplettera utefter det, inte bara ge en viss sorts kraft i en viss mängd bara för att man "alltid gjort så". Många gör ju tyvärr så...:crazy:
 
Sv: vad skulle ni ge er kallblodstravare?

Nej jag vet :)
japps i know.. har nyss gått ut gymnasiet och där har dom varit på oss som hökar när vi räknat foderstat! (gått hästgymnasium) så jag vet =)
 
Sv: vad skulle ni ge er kallblodstravare?

Jag ger min kallblodstravare hö (9kg), korn (0,6kg) , lucern (1,1kg) , soja (0,15kg) och mineraler blå (0,02kg)

Men nu tränas han inte särskilt hårt dock så är han under igångsättning och behöver bygga massor med muskler.
 
Sv: vad skulle ni ge er kallblodstravare?

ok! vad ger du honom när han har full kondition för att orka då? eller tävlas han på travet?`=)
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 456
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 782
Senast: MML
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 583
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 244
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp