Miiikaela_
Trådstartare
Jag står i ett stall där jag känner att stallägaren tar orimligt lite betalt. Jag har tidigare betalt betydligt mycket mer och stallhyran gör typ så att jag känner mig som en rånare. Jag kan ju givetvis inte bestämma vad stallägaren skall ta för hyran. Hon känner att det är den hyran hon behöver ha för att ha kvar de människor som står i stallet nu och hålla det fullt. Dvs hon menar att hellre lägre hyra och ett fullt stall än högre hyra och tomma boxar, helt rimligt men jag är ändå nyfiken på vad ni skulle ha tyckt var rimligt att betala.
Många utav oss som har häst är ju väldigt snåla och vill ju givetvis komma undan så billigt som möjligt men vad skulle ni gladeligen betala för följande stall:
Relativt stort stall med totalt 25 boxar i 3 stallgångar, box på 9kvm-16kvm men standard är 9kvm mellan Göteborg (ca 40min) och Alingsås men närmast Alingsås (ca 15 min). Så utanför storstad. Dåligt med kollektivtrafik (går okej på veckodagar men dåligt på kväll/helg)
Pentry med kyl, tvättmaskin, vattenkokare, micro, toalett etc
Torkrum
Spolspilta
Ridhus 20x40 m
Ridbana ca 30x70 m
Ovalbana 200 m
Fina ridvägar utan biltrafik
Strö köps in gemensamt om så önskas och levereras till dörren
Hösilage köps för självkostnadspris på plats, även möjlighet att köpa hem eget och förvara
Vinterhagar i okej storlek för en/flera hästar med bra underlag (tidigare grusat så bli lite lerigt på toppen på vissa ställen)
Sommarbete men möjlighet att stå installad även under sommaren
Goda förvaringsmöjligheter med stor sadelkammare, skåp och plats för ytterligare förvaring om det behövs
Alla insläpp, utsläpp och fyra fodringar om dagen ingår året runt
Möjlighet att köpa till mockning etc för 40kr/gång
Möjlighet att betala extra för täckesbyte/skydd etc
Överlag ett väldigt bra stall, med god stämning och där man gör allt för bra individanpassning både för häst och ägare.
Många utav oss som har häst är ju väldigt snåla och vill ju givetvis komma undan så billigt som möjligt men vad skulle ni gladeligen betala för följande stall:
Relativt stort stall med totalt 25 boxar i 3 stallgångar, box på 9kvm-16kvm men standard är 9kvm mellan Göteborg (ca 40min) och Alingsås men närmast Alingsås (ca 15 min). Så utanför storstad. Dåligt med kollektivtrafik (går okej på veckodagar men dåligt på kväll/helg)
Pentry med kyl, tvättmaskin, vattenkokare, micro, toalett etc
Torkrum
Spolspilta
Ridhus 20x40 m
Ridbana ca 30x70 m
Ovalbana 200 m
Fina ridvägar utan biltrafik
Strö köps in gemensamt om så önskas och levereras till dörren
Hösilage köps för självkostnadspris på plats, även möjlighet att köpa hem eget och förvara
Vinterhagar i okej storlek för en/flera hästar med bra underlag (tidigare grusat så bli lite lerigt på toppen på vissa ställen)
Sommarbete men möjlighet att stå installad även under sommaren
Goda förvaringsmöjligheter med stor sadelkammare, skåp och plats för ytterligare förvaring om det behövs
Alla insläpp, utsläpp och fyra fodringar om dagen ingår året runt
Möjlighet att köpa till mockning etc för 40kr/gång
Möjlighet att betala extra för täckesbyte/skydd etc
Överlag ett väldigt bra stall, med god stämning och där man gör allt för bra individanpassning både för häst och ägare.