Vad skall man ha på?

B

Barvis

Nioåringen skall börja köra vårat russ med en rockard. Vad skall man ha på för kläder för det skvätter ju en hel del, har inte lust att köpa några dyra travkläder om det ens finns i så små storlekar. Ny här förresten.

Sv: Vad skall man ha på?

ett rejält galonregnställ är bra! gärna ett i sommarvariant, och ett stort som ryms utanpå vinteroverallen! :)
ett tips är att kolla på riktiga arbetsklädesbutiker, dom brukar ha barnstorlekar och REJÄLA kläder till inte allt för stora pengar..

Såg att kappahl hadde ett ställ fast då var det med hängslebyxor men det kanske funkar bra.

jaa...det gör det säkert! men det brukar funka dåligt med tunna sladdriga regnställ... det sprätter ju en del sand o smågrus när man kör, och det nöter på kläderna...

Har bara sett det på hemsidan, men verkar vara som galonisar typ.

jag skulle nog leta reda på ett beg 2delat mc ställ i gore-tex det är både vind o vattentätt och SLITSTARKT det går hitta för några 100-lappar på annonssidor på nätet.:) ett nytt ligger på 1200 och uppåt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 146
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 976
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Uppdateringstråd 30