Men då behöver det inte heller bero på att han är man och vad det innebär i sig när man börjar prata individer.
Jag har väldigt svårt att se en kvinna uttrycka sig på det viset som han har gjort. Har du läst artikeln?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men då behöver det inte heller bero på att han är man och vad det innebär i sig när man börjar prata individer.
Antagligen skulle en kvinna inte göra det nej men en kvinna skulle kunna skriva annat hatfullt som en man aldrig skulle skriva. När jag hade instagram så fick jag gott om hatfulla kommentarer från kvinnor som män aldrig skulle skriva men det betyder inte att jag tycker att dessa kommentarer är relevant för tråden i sig. Om trådstarten bara är menad för att spy galla över män som gör fel istället för att diskutera problemet i sig så har jag missförstått den.Jag har väldigt svårt att se en kvinna uttrycka sig på det viset som han har gjort. Har du läst artikeln?
Det där skrev jag här på Buke för några år sen och jääähäävlar vilket liv det blev då . Eller ja, jag skrev att jag inte är så imponerad av män som grupp. Inte ens feministerna höll med mig.
För mig är det inte det minsta konstigt att känna så, snarare en rimlig reaktion på den värld vi lever i.
Nu är jag inte expert på biologi. Men jag tror det är mer komplext än så. Har nog inte bara med mängden testosteron att göra. Finns ju män med gott om testosteron som är snälla och empatiska.
Haha min man är likadan. Älskar honom sällan så mycket som när han kommer hem från jobbet och högt utbrister ”fy fan vad less jag är på alla jävla män” .Jag är för övrigt också jävligt trött på gruppen män och väljer mitt umgänge noga så jag slipper umgås med några som uppfyller den normativa mansrollen. Jag har upplevt nog av dumheter och i längden blir det jobbigt att hela tiden behöva uppfostra människor att bete sig på ett juste sätt. Ibland verkar hela samhället vara ett dagis.
Det är väl knappast åldersgruppen 4-12 som står för 98% av alla våldsbrott?!?Det tycker jag inte, om man är 4-12 år så tycker jag nog inte att man har full förmåga att göra konsekvensanalyser och helt förstå sina handlingar. Dessutom uppfostrar vi små flickebarn med viss lyckad effekt, så då kan vi lika gärna göra likadant med pojkarna.
Riktig man? Såna uttryck förstärker bara att personer måste vara på ett visst sätt. Hur är en riktig kvinna? Hur och varför skulle dessa skilja sig?
Jag försöker inte byta ämne utan jag undrar vad "riktig man" tillför och vad det ska innebära.Varför försöker du byta ämne?
Jag försöker inte byta ämne utan jag undrar vad "riktig man" tillför och vad det ska innebära.
Folk måste börja uppfostra sina pojkar att upprätthålla fler nära relationer (mindre machovrålande och ryggdunkande och mer mjukhet), att sluta säga att "boys will be boys" och sluta att begränsa pojkar så mycket som de begränsas genom att machoidealet upprätthålls. Flickor får gråta, pojkar får inte.
Kvinnor har fler nära relationer än män. Vilket gör att kvinnor har ett större skyddsnät om de mår dåligt än vad män har. Generellt sett. Jag ser det i min närhet. Socialt kompetenta män men likväl är de urusla på att skaffa och upprätthålla nära relationer med andra än sin partner. De ringer sällan/aldrig en vän och pratar om sina problem. De ska alltid ha en anledning att träffa sina vänner. Jag och mina vänner träffas ofta bara för att. Går en runda eller fikar bara för att träffas och prata. Detta leder till att de män som inte har en partner blir väldigt ensamma och sitter man ensam och mår dåligt så är det lätt att skylla på någon annan/samhället och sitta på nätet och näthata. Då hittar de ett sammanhang bland alla de andra näthatande männen och blir bekräftade.
Manligheten har ett stort problem i dagens samhälle. Kvinnorna är på väg framåt och männen håller på att halka efter. Det krävs en mentalt stark och trygg man för att inte känna sig hotad av att bli omsprungen av kvinnor. Alla är inte trygga i sig själva. Alla får inte de förutsättningarna hemifrån.
Du får det att låta som att män generellt har problem vilket helt enkelt inte stämmer.
TS argument är ett bra exempel på hur man ljuger med statistik.
Manligheten är inget problem. Problemet är brist på manlighet. Manliga män får det vi vill. Inklusive bra jobb, äktenskap och barn.
Problemet är de män som går in i kvinnoroll. De nonchaleras på äktenskapsmatknaden och blir olyckliga.
Män har generellt problem eftersom de är i majoritet oavsett typen av brottslighet och eftersom fler män än kvinnor tar livet av sig. Vad du menar med sista meningen har jag ingen aning om.
Det är ett stort problem för oss som blir utsatta.Det är inget problem för män generellt eftersom det endast gäller en mycket liten andel av männen. Den stora majoriteten män begår aldrig några allvarliga brott.