Vad ska vi göra med de stackars männen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag säger bara att kvinnor har en lika stor del i det hela. Dvs, för att de hjälper till att föra vidare generna från aggressiva män. Precis som @Petruska var inne på...
Och eftersom kvinnor dras till dessa män så finns det liksom ingen quick fix.

https://www.forskning.se/2016/02/24/darfor-ar-unga-man-argast-oavsett-var-de-kommer-ifran/

"
Forskning visar att det är just från aggressiva och starka män som vi härstammar eftersom det var de som besegrade sina rivaler och fick föra sina gener vidare.

På grund av biologiska skillnader i styrka är det även mannen som har fått rollen som hemmets beskyddare och den som ska skydda gruppen från rovdjur, vilket innebär att män uppvisar en högre grad av aggressivitet än kvinnor.

– Att överleva faror handlar inte bara om att fly utan om att ibland ta en fajt. Att försvara sitt revir hade ju aldrig gått utan aggressivitet, säger Åke Pålshammar.
"

Så du menar att du tror att de män som sitter och näthatar är en produkt av kvinnors dåliga val? och gener. Männens som då är producerade redan - vad är deras ansvar?

Så du menar att du tror att de män som sitter och näthatar är en produkt av kvinnors dåliga val? och gener. Männens som då är producerade redan - vad är deras ansvar?
Evolutionärt, historiskt sett har det ju inte varit negativt med aggressiva män. Dom passar bara inte in i dagens moderna samhälle.
Dom har ett ansvar. Men hur ska vi få dom att ta ansvar ? Finns ingen quick fix, om deras aggression är genetiskt betingad.

Av de som begår brott är en väldigt stor majoritet män. En så stor majoritet att jag anser att man måste göra något åt det. Man kan inte säga "inte alla män" som man gjort hur länge som helst. Någon anledning till att de flesta brott begås av män måste finnas.

Fast att dra in brottsstatistiken när det gäller de stackars männen som inte kan uppföra sig blir i mina ögon missvisande då det är en minoritet som hamnar där. Jag ser det som mer generellt problem än det som syns i brottsregister statistiken. Min kommentar handlade inte alls om "alla män" utan att det är ett dåligt val av mätare när det gäller "stackars män".

Jag är absolut trött på män som grupp men det är på nätet jag möter männens verkliga mansgrisbeteende - IRL verkar dom ha snyggat till det som syns.
vs
IRL är det kvinnorna som retar mitt öga - de som belönar männen med att verka hjälplösa för att få fördelar, hindrar männen från att vara pappalediga och så vidare.

Det där skrev jag här på Buke för några år sen och jääähäävlar vilket liv det blev då :D. Eller ja, jag skrev att jag inte är så imponerad av män som grupp. Inte ens feministerna höll med mig.

För mig är det inte det minsta konstigt att känna så, snarare en rimlig reaktion på den värld vi lever i.
Jag skulle säga att det är den mest självklara och närmast till hands liggande inställningen till män. Jag kan omöjligen vara en av de feminister som inte höll med dig, eller så missade vi båda något centralt i varandras linje.

Menar du alltså att det är kvinnornas fel?

Du tycker inte att männen borde skärpa sig och sluta bete sig som rövhattar

Nappa inte, snälla. @Hero svarar överhuvudtaget inte på trådens fråga. Här handlar frågan om vad vi ska göra med de stackars männen. Inte varför så många av dem är sådana rövhattar.

Om det nu skulle vara ett ärftligt, biologiskt fel som är orsaken, så är mitt lösningsförslag: fosterdiagnostik och abort vid den typen av skadade foster.

Jag säger bara att kvinnor har en lika stor del i det hela. Dvs, för att de hjälper till att föra vidare generna från aggressiva män. Precis som @Petruska var inne på...

https://www.forskning.se/2016/02/24/darfor-ar-unga-man-argast-oavsett-var-de-kommer-ifran/

"
Forskning visar att det är just från aggressiva och starka män som vi härstammar eftersom det var de som besegrade sina rivaler och fick föra sina gener vidare.

På grund av biologiska skillnader i styrka är det även mannen som har fått rollen som hemmets beskyddare och den som ska skydda gruppen från rovdjur, vilket innebär att män uppvisar en högre grad av aggressivitet än kvinnor.

– Att överleva faror handlar inte bara om att fly utan om att ibland ta en fajt. Att försvara sitt revir hade ju aldrig gått utan aggressivitet, säger Åke Pålshammar.
"
Blanda inte in mig. Vi är inte eniga på en enda punkt här.

"

"
Jag tror inte jag är något undantag, jag lägger benen på ryggen om jag stöter på en man med aggressionsproblem. Jag har inget som helst intresse av att träffa en man som blir hotfull och tänder på alla cylindrar på nolltid av minsta lilla, en man som näthatar, springer omkring i skinnväst eller neddragen luva, en man som hotar sina ex, sina grannar, sina kollegor, en man som inte klarar av att dricka utan ska börja bråka, en man som ältar gamla verkliga eller inbillade oförrätter i åratal.

Listan kan göras ännu längre än ovanstående, missbruksproblem, mytomani, bedragare, lögnare, djurplågare, kvinnomisshandlare, barnmisshandlare, langare, kriminell osv osv ... Jag vill inte ha dem i min omgivning, jag vill inte ha med dem att göra, jag vill inte göra affärer med dem och jag vill inte att de är i närheten av någon jag bryr mig om.

Exakt vilka kvinnor går igång på dessa? Sitter inte de själva redan inne på behandlingshem eller är i samma sväng? Akutmottagningar eller sista kända adressen är grav 7 XX kyrkogård? :crazy::cry::banghead:

Fast att dra in brottsstatistiken när det gäller de stackars männen som inte kan uppföra sig blir i mina ögon missvisande då det är en minoritet som hamnar där. Jag ser det som mer generellt problem än det som syns i brottsregister statistiken. Min kommentar handlade inte alls om "alla män" utan att det är ett dåligt val av mätare när det gäller "stackars män".

Det är ett symptom på samma problem.

"

"

Ehum... HUR i hela friden lyckades du komma till den slutsatsen?!

Intressant också att du idiotförklarar rätt många män trots att du själv är man. Dvs säger att de som vuxna är totalt inkapabla att ta ansvar för sitt beteende utan skyller allt på biologin.

Jag tror inte jag är något undantag, jag lägger benen på ryggen om jag stöter på en man med aggressionsproblem. Jag har inget som helst intresse av att träffa en man som blir hotfull och tänder på alla cylindrar på nolltid av minsta lilla, en man som näthatar, springer omkring i skinnväst eller neddragen luva, en man som hotar sina ex, sina grannar, sina kollegor, en man som inte klarar av att dricka utan ska börja bråka, en man som ältar gamla verkliga eller inbillade oförrätter i åratal.

Listan kan göras ännu längre än ovanstående, missbruksproblem, mytomani, bedragare, lögnare, djurplågare, kvinnomisshandlare, barnmisshandlare, langare, kriminell osv osv ... Jag vill inte ha dem i min omgivning, jag vill inte ha med dem att göra, jag vill inte göra affärer med dem och jag vill inte att de är i närheten av någon jag bryr mig om.

Exakt vilka kvinnor går igång på dessa? Sitter inte de själva redan inne på behandlingshem eller är i samma sväng? Akutmottagningar eller sista kända adressen är grav 7 XX kyrkogård? :crazy::cry::banghead:

Pratade med en kvinna som hade levt med en narcissistisk psykopat. Det tog henne 6 år innan hon insåg det.
För dessa män trots aggressionsproblem m.m. kan vara väldigt charmiga.
Jag tror inte hon hör till undantaget.

Ehum... HUR i hela friden lyckades du komma till den slutsatsen?!

Intressant också att du idiotförklarar rätt många män trots att du själv är man. Dvs säger att de som vuxna är totalt inkapabla att ta ansvar för sitt beteende utan skyller allt på biologin.
Selektiva aborter i stor skala, torde vara bästa lösningen om biologidravlet skulle visa sig - mot förmodan - vara korrekt.

Jag tror det är kört. Att prata om att "vi" ska uppfostra dem är att ta ifrån dem deras ansvar - de är för sjutton tänkande individer med förmåga att göra konsekvensanalyser och förstå att handlingar kan skada andra.

Exakt. Det är INTE mitt ansvar att uppfostra vuxna människor.

Som @Lingon och @niphredil skriver är även jag oerhört trött på män som grupp. Visst finns det enstaka individer jag uppskattar, t ex den jag lever med, men överlag vill jag helst inte ha något med män att göra. Alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka