Vad ska vi göra med de stackars männen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inget problem för män generellt eftersom det endast gäller en mycket liten andel av männen. Den stora majoriteten män begår aldrig några allvarliga brott.

Den stora majoriteten av män håller upp förtryckande strukturer bara genom sättet de beter sig. Det är absolut ett generellt problem, som också har uppmärksammats mycket de senaste åren, tillsammans med den sviktande psykiska hälsa som den traditionella mansrollen för med sig. Också ett generellt problem.

Den stora majoriteten av män håller upp förtryckande strukturer bara genom sättet de beter sig. Det är absolut ett generellt problem, som också har uppmärksammats mycket de senaste åren, tillsammans med den sviktande psykiska hälsa som den traditionella mansrollen för med sig. Också ett generellt problem.

Vad har du för belägg för det?

Luktar konspirationsteori lång väg.

Jag tycker verkligen inte att det är märkligt att många män mår dåligt då deras könsroll varit "statisk" så länge och inte längre hör hemma i samhället.
. Visserligen var rosa och spets och smink populärt mode en gång i tiden - men se på hur det fungerar idag! Kvinnor har genom att kämpa vunnit frihet i att kunna bära byxor, klippa håret kort, arbeta inom Alla områden. Vi får höras och vi får synas. Kampen för jämnlikhet fortsätter naturligtvis.... men vad har hänt på männens sida? (särkilt CISmän) I stort sett ingenting.
Karlar kan fortfarande inte ofredat bära kjol och smågrabbar bör kläs i blått och inte leka med dockor. Ungefär nittioåtta procent av alla människor jag ser kämpa för alla barns lika rätt (rätt till kläder de tycker om, rätt till individualism och rätt att knäcka könsbarriärerna - rätt till lika många timmar med mamma och med pappa.) drivs av kvinnor.
Jisses, till och med många stödgrupper för män som blivit utsatta för sexuellt våld (till exempel) drivs på initiativ av eller med hjälp av kvinnor.
Jag tror det blir svårt att göra någonting alls åt eller för "karlstackarna" innan de själva börjar ta initiativ och ansvar och driva varandra.

Jag tror att jag svamlar lite efter en överdrivet lång arbetsvecka, men nåja.

Jag tycker verkligen inte att det är märkligt att många män mår dåligt då deras könsroll varit "statisk" så länge och inte längre hör hemma i samhället.

Om vi ser till forskning så så mår generellt män mycket bättre än kvinnor i dagens samhälle. Kvinnors måene har däremot gått stadigt neråt under de senaste decennierna.

@Klonim jag svarar litegrann och redovisar på ett aktuellt tema om hur män uppför sig. Regeringsbildningen, både Löfven och Christersson prokastrinerar, dvs de fördröjer. De som verkar ha försökt är Lööf och Björklund. Är man mer utåtagerande som kvinnor nog ofta är så blir Löfven och Christerssons uppträdande härskartekniker. Talmannen lät irriterad och sa till ganska på skarpen att nu måste de som vill bli statsministrar börja jobba.

@Sel min äldsta son ville ha mer färgglatt och jag har alltid försökt köpa färgglatt men det var svårt att köpa och Samhället, skolan/förskola tog bort hans färgglädje. I skolan/förskola jobbar kvinnor.

Du får det att låta som att män generellt har problem vilket helt enkelt inte stämmer.

TS argument är ett bra exempel på hur man ljuger med statistik.

Manligheten är inget problem. Problemet är brist på manlighet. Manliga män får det vi vill. Inklusive bra jobb, äktenskap och barn.

Problemet är de män som går in i kvinnoroll. De nonchaleras på äktenskapsmatknaden och blir olyckliga. Det är också ett fåtal av den sistnämnda gruppen som hatar på nätet eftersom de blir psykiskt sjuka av att de tryckt ner sitt naturliga beteende.
:rofl::rofl::rofl:

Om vi ser till forskning så så mår generellt män mycket bättre än kvinnor i dagens samhälle. Kvinnors måene har däremot gått stadigt neråt under de senaste decennierna.

Det brukar bli så när samhället är uppbyggt på ett sätt som främst gynnar män på kvinnors bekostnad. Patriarkatet 101, liksom, har du missat det så kan du inte vara så påläst som du vill påstå.

Det brukar bli så när samhället är uppbyggt på ett sätt som främst gynnar män på kvinnors bekostnad. Patriarkatet 101, liksom, har du missat det så kan du inte vara så påläst som du vill påstå.

Patriarkatet är ett begrepp som används av feminister, ja. Men det saknar stöd i forskning.

Det finns gott om dem som hävdar att samhället är uppbyggt på ett sätt som främst gynnar kvinnor på mäns bekostnad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka