Vad ska vi göra med de stackars männen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bra början är medier slutar att ursäkta och underblåsa sexism riktad mot män. Hat föder hat.

I övrigt bra familjepolitik. Barn som växer upp i trygga familjer har bättre förutsättningar att lyckas i livet. Detta gäller såväl pojkar som flickor.

Var i media syns det här "hatet" mot män? Är det fel att peka ut sexbrottslingar, till exempel?
Sedan ser jag inte hur faktumet att en kändis eller två hamnar i blåsväder (om det är vad du menar med media?) pressar helt vanliga killar att skapa hatgrupper eller generellt sätta sig på internet och skriva allt från mordhot till löften om sexuellt våld gentemot helt vanliga kvinnor. Det förekommer bara hos män, såvitt jag vet, och detta trots all sexism och allt förtryck kvinnor fått leva med i många, långa år.
Felet måste ligga någon annanstans?

Har vi inte rätt bra familjepolitik redan? Båda föräldrarna har lika rätt till föräldraledighet och VAB till exempel, och samhället har mer och mer öppnat för att familjer kan se olika ut.. med singelpappor, singelmammor, olika ursprung och samkönade par.
Att det sedan nästan är Omöjligt att handla leksaker eller kläder till barn om man inte vill följa könsnormerna är däremot ett problem. Det tror jag rätt många tycker... men jag vet inte om det ursäktar hur många män beter sig idag.

:eek: Vilken skrämmande artikel!

Nu är det ju inte en artikel men krönika (rätt ska vara rätt) men ja, det är skrämmande för händelserna som beskrivs har ju hänt.

En ytterligare länk: https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/bittra-oskulder-ar-de-nya-terroristerna/

Att ens yttra tanken att man ska ha rätt till en kvinnas kropp bara för att man är man... så otäckt. Även den största skitstöveln jag varit med hade full respekt för att min kropp är MIN.

Edit: Kan tillägga att jag var oskuld rätt länge men var aldrig ens nära tanken att tvinga en man att ha sex med mig. Det var väl så att jag hoppades på att jag någon gång skulle hitta någon som ville vara med mig men hade det inte blivit så så var det väl så...

Var i media syns det här "hatet" mot män? Är det fel att peka ut sexbrottslingar, till exempel?

Det beror på hur det görs. Om exempelvis en artikel beskriver överrepresentation bland vissa invandrargrupper och brott så skrivs även problematisering som tydliggör att det rör sig om en väldigt liten del inom denna grupp som faktiskt begår brott.

Med män är det snarare tvärtom där man brer på antalet. En mycket liten minoritet blir "män våldtar" som att det skulle vara något som gäller generellt och är vanligt förekommande hos män. Dvs man problematiserar inte alls utan tvärtom underblåser felaktigt underbyggda fördomar.

Det beror på hur det görs. Om exempelvis en artikel beskriver överrepresentation bland vissa invandrargrupper och brott så skrivs även problematisering som tydliggör att det rör sig om en väldigt liten del inom denna grupp som faktiskt begår brott.

Med män är det snarare tvärtom där man brer på antalet. En mycket liten minoritet blir "män våldtar" som att det skulle vara något som gäller generellt och är vanligt förekommande hos män. Dvs man problematiserar inte alls utan tvärtom underblåser felaktigt underbyggda fördomar.

Fast de här männen är ju inte arga för att de anklagas för övergrepp, de är mest arga för att de inte "får tillgång till" de kvinnor de vill ha.

Sedan är det ju sant att det framför allt är män som våldtar. Ett fåtal givetvis, men män som grupp är överrepresenterade... och när det börjar handla om mindre övergrepp som tafsande, kommentarer, sexistiska skämt och så vidare börjar vi nog prata om ganska många män. Faktiskt.

Fast de här männen är ju inte arga för att de anklagas för övergrepp, de är mest arga för att de inte "får tillgång till" de kvinnor de vill ha.

Sedan är det ju sant att det framför allt är män som våldtar. Ett fåtal givetvis, men män som grupp är överrepresenterade... och när det börjar handla om mindre övergrepp som tafsande, kommentarer, sexistiska skämt och så vidare börjar vi nog prata om ganska många män. Faktiskt.

Speciellt vad gäller mörkertal. Det är nog få kvinnor som inte har blivit utsatta på något sätt. Och då är det knappast samma "lilla" grupp män det handlar om.

Nu är det ju inte en artikel men krönika (rätt ska vara rätt) men ja, det är skrämmande för händelserna som beskrivs har ju hänt.

En ytterligare länk: https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/bittra-oskulder-ar-de-nya-terroristerna/

Att ens yttra tanken att man ska ha rätt till en kvinnas kropp bara för att man är man... så otäckt. Även den största skitstöveln jag varit med hade full respekt för att min kropp är MIN.

Edit: Kan tillägga att jag var oskuld rätt länge men var aldrig ens nära tanken att tvinga en man att ha sex med mig. Det var väl så att jag hoppades på att jag någon gång skulle hitta någon som ville vara med mig men hade det inte blivit så så var det väl så...

Fair enough. Krönika. Jag tyckte att det var otrolig tläskigt att läsa.
Här i UK har vi inte alls hunnit lika långt i jämställdhet som i Sverige och rent generellt diskuteras inte rörelsen lika fritt, men incels känner alla till och det blir mer och mer skrämmande nyheter.

Här går också långa, lååånga perioder utan sex, men ja... bara tanken på att ha sex med en människa som inte är lika tänd på mig som jag förhoppningsvis är på den, är rätt avtändande per se.

Såväl män som kvinnor beter sig sig sexistiskt ibland. Skillnaden ligger i att kvinnors sexism i betydligt större utsträckning än mäns är accepterad.

Fair enough. Krönika. Jag tyckte att det var otrolig tläskigt att läsa.
Här i UK har vi inte alls hunnit lika långt i jämställdhet som i Sverige och rent generellt diskuteras inte rörelsen lika fritt, men incels känner alla till och det blir mer och mer skrämmande nyheter.

Här går också långa, lååånga perioder utan sex, men ja... bara tanken på att ha sex med en människa som inte är lika tänd på mig som jag förhoppningsvis är på den, är rätt avtändande per se.

Ja, det finns ju inte på kartan att ha sex med någon som inte vill... Visst, det behöver ju inte vara himlastormande kärlek som leder till ett förhållande men iaf att man är jäkligt kåt på varandra :D

Såväl män som kvinnor beter sig sig sexistiskt ibland. Skillnaden ligger i att kvinnors sexism i betydligt större utsträckning än mäns är accepterad.

Naturligtvis beter sig kvinnor också sexistiskt ibland, men återigen är det ju inte vad tråden handlar om. Om du upplever kvinnors hat och hot mot män som ett jätteproblem i samhället går det utmärkt att starta en tråd om det.
Och att även män ska känna att det är okej att säga ifrån när en kvinna går för långt är ju en del av jämställdhetsfrågan.. du vet den där som framför allt kvinnor lobbar för.

Hur som helst förklarar det inte varför så många män är så hotfulla och hatiska och våldsamma.

Senast ändrad:
Naturligtvis beter sig kvinnor också sexistiskt ibland, men återigen är det ju inte vad tråden handlar om. Om du upplever kvinnors hat och hot mot män som ett jätteproblem i samhället går det utmärkt att starta en tråd om det.
Och att även män ska känna att det är okej att säga ifrån när en kvinna går för långt är ju en del av jämnställdhetsfrågan.. du vet den där som framför allt kvinnor lobbar för.

Hur som helst förklarar det inte varför så många män är så hotfulla och hatiska och våldsamma.

Fast det är det som det till viss del gör.

Kvinnor påtalar att sexism mot kvinnor från män är en rot för feminismen.

Så varför skulle inte sexism mot män från kvinnor vara en rot för denna incelsrörelse?

Fast det är det som det till viss del gör.

Kvinnor påtalar att sexism mot kvinnor från män är en rot för feminismen.

Så varför skulle inte sexism mot män från kvinnor vara en rot för denna incelsrörelse?
Var påstår vi det? Källa tack och inga hemmasnickrade hypoteser från Sk*****ta, eller var ni nu tog vägen.

45341054_914372875436675_6892225773762453035_n.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka