En bra början är medier slutar att ursäkta och underblåsa sexism riktad mot män. Hat föder hat.
I övrigt bra familjepolitik. Barn som växer upp i trygga familjer har bättre förutsättningar att lyckas i livet. Detta gäller såväl pojkar som flickor.
Var i media syns det här "hatet" mot män? Är det fel att peka ut sexbrottslingar, till exempel?
Sedan ser jag inte hur faktumet att en kändis eller två hamnar i blåsväder (om det är vad du menar med media?) pressar helt vanliga killar att skapa hatgrupper eller generellt sätta sig på internet och skriva allt från mordhot till löften om sexuellt våld gentemot helt vanliga kvinnor. Det förekommer bara hos män, såvitt jag vet, och detta trots all sexism och allt förtryck kvinnor fått leva med i många, långa år.
Felet måste ligga någon annanstans?
Har vi inte rätt bra familjepolitik redan? Båda föräldrarna har lika rätt till föräldraledighet och VAB till exempel, och samhället har mer och mer öppnat för att familjer kan se olika ut.. med singelpappor, singelmammor, olika ursprung och samkönade par.
Att det sedan nästan är Omöjligt att handla leksaker eller kläder till barn om man inte vill följa könsnormerna är däremot ett problem. Det tror jag rätt många tycker... men jag vet inte om det ursäktar hur många män beter sig idag.