Vad ska vi göra med de stackars männen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
En del i att förhindra arga män är familjepolitiken. Att stärka kärnfamiljen. Exempelvis ligger faderlösa pojkar bakom 26 av 27 allvarliga skolskjutningar.

De faderslösa männen är kraftigt överrepresenterade vad gäller våldtäkt och våldsbrott. De är kraftigt överrepresenterade vad gäller psykisk och fysisk ohälsa.

"I found that in all 60 developed nations that boys were falling significantly far behind girls, and in every area academically, in terms of psychological health, mental health, physical health.

Two things are happening. There is much greater permission for divorce, and much greater permission for women to have children without being married. And in those two groups — women having children without being married, and divorced families — there is a very big split between those children who have significant father involvement and those that don't have significant father involvement — where the children don't have significant father involvement.

Both girls and boys do much worse, but particularly the boys do. They don't tend to achieve well in school or in sports or in pretty much anything.

Those boys are the ones that we need to watch out about. Those account for 26 out of the 27 mass shooters that have killed eight or more since 1949. Those account for almost all your school shooters and almost all your mass shooters. Dylann Roof, Elliot Rodger, Adam Lanza — even the 6-year-old [school shooter] Dedrick Owens had a background of fatherlessness.

There is where the problem resides. And until we deal with bringing dads back into boys’ lives, we're going to be having all these alternative explanations of blaming the boys who are in fact the victims of that, of not having good role models as they're growing up."

https://www.thecoli.com/threads/app...use-behind-incels-and-school-shooters.633123/

https://www.patheos.com/blogs/markmeckler/2018/02/27-deadliest-mass-shooters-26-one-thing-common

Det vore ju mer relevant om du kunde hitta vetenskapliga studier som handlar om Sverige och som handlar om de män denna tråd handlar om, arga män som hatar på nätet.

Men om vi ska spinna vidare på ditt ”kärnfamiljstema:

Skilsmässobarn i Sverige lider inte av psykisk ohälsa i större omfattning av andra och FLICKOR är de som drabbas hårdast. (Finns dock svensk forskning som visar på ingen skillnad mellan pojkar och flickor.)

https://fof.se/tidning/2007/6/artikel/skilsmassor-satter-spar-hos-flickor

Konflikten är värst, inte separationen. I Sverige har 96% av separerade föräldrar gemensam vårdnad av barnen dvs. fäderna är fortfarande (i någon mån) närvarande.

https://www.sydsvenskan.se/2009-01-03/experten-konflikterna-varst-inte-separationen

Igen, skilsmässobarn (i Sverige) mår inte sämre än andra. Barn med heltidsarbetande föräldrar mår inte heller sämre än de som har en förälder hemma på heltid.

Det verkar spela stor roll om man läser svensk eller amerikansk forskning och svensk är rimligen mest tillämpbar på svenska förhållanden.

Så nej, skyll inte de svenska incelsen och de andra svenska männen som hatar på nätet på skilsmässor/separationer.

Expo skriver att näthataren ofta är man som sitter framför skärmen och rycks med att hatstämningen.
Eller, använder näthat som en ventil för frustration och ilska.

https://expo.se/2018/12/de-står-bakom-hetsen-på-nätet?fbclid=IwAR250fCrf_dA2AN1Nk_vJ0acOyWDbt_pUrEO9xZK_QGy597XI1qW_-KyIgk

Vad ska vi göra med de stackars impulsstyrda och inbundna männen? Hur ska vi få dem att börja agera som vuxna.

Ge dem voododockor?

Jag tror att det är väldigt bra att vissa faktiskt blir polisanmälda och dömda för det de skriver, det trodde inte jag skedde faktiskt. Så kanske lägga mer resurser på det för att alla folk som näthatar ska förstå att internet/Facebook inte är ett parallellt universum där man kan skriva vad som helst utan följder.

Något jag inte tror hjälper är att skriva vad jag upplever som ganska nedlåtande inlägg om vad vi ska göra åt de "stackars" männen som är så dumma i huvudet (min tolkning det sista). Eller inlägg om att man hatar män i grupp eller män över huvud taget eller att hela mansrollen eller hur män är är problematiskt och att alla män måste ta ansvar för vad vissa gör osv.
Om det hade varit det omvända, att en grupp män hade suttit och diskuterat på ett forum om "vad ska vi göra med de stackars kvinnorna" och där användare sen följer upp med att de hatar "kvinnor i grupp" eller kvinnor generellt och.. Ja men just det då är vi ju typ på forum för incels och det tyckte ju ingen var okej nej...

Det är väl iofs skillnad på att vara skilsmässobarn och fortfarande ha en pappa även om man inte bor på heltid hos någon av föräldrarna, mot att inte ha någon närvarande pappa öht vilket jag förstod det som att @Klonim pratade om.
Då föreslår jag att du läser en gång till vad han skriver, det är kärnfamiljen som ska stärkas, inte fädernas ansvar. Som vanligt är det kvinnornas fel oavsett vilket nick han skriver under. :cautious:

Då föreslår jag att du läser en gång till vad han skriver, det är kärnfamiljen som ska stärkas, inte fädernas ansvar. Som vanligt är det kvinnornas fel oavsett vilket nick han skriver under. :cautious:

Som jag förstår det skriver han båda de grejerna. Att 1) faderlösa pojkar är överrepresenterade gällande vissa våldsbrott och att 2) lösningen enligt honom är en förstärkning av kärnfamiljen.

Jag kommenterade bara att det inte är samma sak att ha skilda föräldrar som att helt sakna en närvarande pappa.

Hur många IS krigare och jihadister kommer från faderslösa hem? Jag tror tyvärr att det går ännu djupare än så.
Incels, hur ser deras relationer ut till kvinnorna i familjerna? Om de anser att män har rätt att ta med våld, tycker de då att andra män har rätt att ta deras mödrar, systrar etc? Låter kanske hemskt men det känns som många män är är kapabla att ganska "lätt" utveckla våldsamma tendenser.

Det är väl iofs skillnad på att vara skilsmässobarn och fortfarande ha en pappa även om man inte bor på heltid hos någon av föräldrarna, mot att inte ha någon närvarande pappa öht vilket jag förstod det som att @Klonim pratade om.

@Klonim skriver explicit om att stärka kärnfamiljen vilket i praktiken bl.a. innebär att motverka skilsmässor/separationer. Det finns inget stöd för att det i sig skulle vara det bästa för barnen eftersom det som verkar orsaka störst skada på barn är konflikter i familjen. Att hålla ihop för barnens skull är inget som ska eftersträvas.

Om man på något sätt vill antyda att män som hatar på nätet är ett resultat av frånvarande fäder eller avsaknad av kärnfamilj får man lägga fram belägg för den kopplingen. Jag har inte sett någon. Det jag har sett är fiskande efter att barn som växer upp utanför kärnfamiljen skulle må sämre och därmed löpa större risk att bli internettroll.

Det är väl knappast åldersgruppen 4-12 som står för 98% av alla våldsbrott?!?
Nej men det var ju den åldersgruppen som folk ville uppfostra. De övriga kan man ju bara spärra in och hoppas att nästa generation blir bättre. Vet inte hur man skulle kunna få dem att begripa.

@Klonim skriver explicit om att stärka kärnfamiljen vilket i praktiken bl.a. innebär att motverka skilsmässor/separationer. Det finns inget stöd för att det i sig skulle vara det bästa för barnen eftersom det som verkar orsaka störst skada på barn är konflikter i familjen. Att hålla ihop för barnens skull är inget som ska eftersträvas.

Om man på något sätt vill antyda att män som hatar på nätet är ett resultat av frånvarande fäder eller avsaknad av kärnfamilj får man lägga fram belägg för den kopplingen. Jag har inte sett någon. Det jag har sett är fiskande efter att barn som växer upp utanför kärnfamiljen skulle må sämre och därmed löpa större risk att bli internettroll.

Finns det någon studie som stärker att typiska SD-väljare och företrädare inte har vuxit upp i en kärnfamilj? Det intressantaste är nästan att tesen drivs från @Klonim som bör ha väldigt bra egenupplevd erfarenhet som envist Buketroll, med varierande nick, sedan flera år tillbaka. Det kanske finns en dold tragedi för enskild här.

En del i att förhindra arga män är familjepolitiken. Att stärka kärnfamiljen. Exempelvis ligger faderlösa pojkar bakom 26 av 27 allvarliga skolskjutningar.

De faderslösa männen är kraftigt överrepresenterade vad gäller våldtäkt och våldsbrott. De är kraftigt överrepresenterade vad gäller psykisk och fysisk ohälsa.

Det kan ju inte stämma. En enkel sökning och jag fick upp helt andra resultat om gärningsmän till skolskjutningar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Andrew_Kehoe
Andrew Kehoe var familjefar och sköt även sin fru, alltså inte ensam.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Eric_Harris_och_Dylan_Klebold
Båda Columbineskyttarna bodde med båda sina föräldrar. En av dem har dock blivit diagnosticerad som psykopat.

https://www.nytimes.com/2007/04/17/us/17virginia.html?_r=1&hp&oref=slogin -
Virginia Tech-skytten är uppväxt med båda sina föräldrar, men bodde vid skjutningen på campus.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21pQPr/drommen--bli-mordare
Gärningsmannen som sköt i Jokela bodde med båda sina föräldrar, samt syskon.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Massakern_i_Newtown#Adams_uppväxt
Adam Lanza (Sandy Hook), hade skilda föräldrar, men de skilde sig först när han var 18 år (alltså vuxen). Däremot hade han psykisk ohälsa, som omöjligt berodde på föräldrarnas relation.

Som jag förstår det skriver han båda de grejerna. Att 1) faderlösa pojkar är överrepresenterade gällande vissa våldsbrott och att 2) lösningen enligt honom är en förstärkning av kärnfamiljen.

Jag kommenterade bara att det inte är samma sak att ha skilda föräldrar som att helt sakna en närvarande pappa.
Man kan ju sakna en närvarande far även om föräldrarna är gifta, en kärnfamilj är ingen garanti för en lycklig barndom.
Finns det någon studie som stärker att typiska SD-väljare och företrädare inte har vuxit upp i en kärnfamilj? Det intressantaste är nästan att tesen drivs från @Klonim som bör ha väldigt bra egenupplevd erfarenhet som envist Buketroll, med varierande nick, sedan flera år tillbaka. Det kanske finns en dold tragedi för enskild här.
Ja, att vara rättshaverist och stalka folk på nätet verkar ju gå bra även om man ska föreställa vara en vuxen i en kärnfamilj.

"I found that in all 60 developed nations that boys were falling significantly far behind girls, and in every area academically, in terms of psychological health, mental health, physical health.

Two things are happening. There is much greater permission for divorce, and much greater permission for women to have children without being married. And in those two groups — women having children without being married, and divorced families — there is a very big split between those children who have significant father involvement and those that don't have significant father involvement — where the children don't have significant father involvement.

Both girls and boys do much worse, but particularly the boys do. They don't tend to achieve well in school or in sports or in pretty much anything.

Those boys are the ones that we need to watch out about. Those account for 26 out of the 27 mass shooters that have killed eight or more since 1949. Those account for almost all your school shooters and almost all your mass shooters. Dylann Roof, Elliot Rodger, Adam Lanza — even the 6-year-old [school shooter] Dedrick Owens had a background of fatherlessness.

There is where the problem resides. And until we deal with bringing dads back into boys’ lives, we're going to be having all these alternative explanations of blaming the boys who are in fact the victims of that, of not having good role models as they're growing up."

https://www.thecoli.com/threads/app...use-behind-incels-and-school-shooters.633123/

https://www.patheos.com/blogs/markmeckler/2018/02/27-deadliest-mass-shooters-26-one-thing-common
Absolut, jag håller också med dig om att vi borde stärka kärnfamiljen genom att män tar ett större ansvar hemma och för sina barn och sin sexualitet. Speciellt tänker på att tidigt knyta an till sin lilla nya bebis. (och tröstar och köper kläder och kommer ihåg att de behöver mycket tid med varandra, speciellt kommer ihåg att ta ut sin viktiga föräldraledighet.)

Fast jag tycker kärnfamilj låter lite trist och låst? Kanske behöver mannen även tänka på att hålla kontakt med sina släktingar och föräldrar för att stärka banden till dem och så att han kan få lite hjälp med passning av barnet och så också.

Nu känns det lite konstigt, men följande finns i ovanstående artikel:
"Hon berättade även att majoriteten av kommentarerna kom från medelålders kvinnor.
– Det är väldigt mycket att de hade skämts om jag var deras dotter och de skäms att deras barn behöver titta på mig och att det är pinsamt att jag är deras barns förebild."
Detta är inget försök att vrida diskussionen, jag blev bara lite förvånad när jag för en gångs skull läste en länkad artikel.

Jag tror också att väldigt många unga män mår dåligt och att det gestaltar sig i ilska och hat. Det blir nog så till slut om allt packas upp, man möts av aggressivitet och har ingen att prata med. Du kan om du har otur tillbringa flera timmar om dagen i spelen och bara mötas av hur värdelös du är , att de ska göra illa din morsa. eller knulla din morsa ( den lever fortfarande kvar! ) eller att man borde ta livet av sig för att man är så värdelös.. Det är alltså ingen överdrift, det är massor av sånt i olika spel online.

Det är något märkligt i kulturen för unga killar över hela världen, deras skolresultat verkar sjunka i nästan alla länder. Till och med i arabvärlden. Om man tänkte sig att det vore "jämställdhetens fel" så stämmer det ju verkligen inte där att de skulle ha färre chanser till att få coolare jobb än kvinnor numera. Jag är övertygad om att det är någonting som ligger i populärkulturen och simmar, men vad. Någonting som liksom antyder att det inte är värt att studera men värt att spela dataspel. (Jag gillar dataspel det är inte det, men)

Nu känns det lite konstigt, men följande finns i ovanstående artikel:
"Hon berättade även att majoriteten av kommentarerna kom från medelålders kvinnor.
– Det är väldigt mycket att de hade skämts om jag var deras dotter och de skäms att deras barn behöver titta på mig och att det är pinsamt att jag är deras barns förebild."
Detta är inget försök att vrida diskussionen, jag blev bara lite förvånad när jag för en gångs skull läste en länkad artikel.

Observera att jag på intet sätt försvarar hatet Bianca får motta, men jag förstår inte vad den artikeln har med tråden att göra. Att få hat om att vara en dålig förebild för barn, kan inte likställas med de mord- och våldtäktshot många får utstå från män genom nätet.

Så ja, det känns lite konstigt. Men det kan ju bli en egen tråd istället för att deraila denna.

Nu var det inte jag som lade in den, och jag utgick ifrån att den i första hand handlade om hatiska män, jag läste inte så noga.

Observera att jag på intet sätt försvarar hatet Bianca får motta, men jag förstår inte vad den artikeln har med tråden att göra. Att få hat om att vara en dålig förebild för barn, kan inte likställas med de mord- och våldtäktshot många får utstå från män genom nätet.

Så ja, det känns lite konstigt. Men det kan ju bli en egen tråd istället för att deraila denna.
Igår, tex, hade någon placerat vad som såg ut som en bomb vid Sekretariatet för genusforskning. Ett område med 150 meters radie spärrades av av polis, en skola utrymdes. Det visade sig vara en falsk bomb, men det var just en falsk bomb det var. Inte ett slumpmässigt föremål, bara. Genusforskare tillhör de som får mycket hat och hot riktat mot sig. Jag tror inte att det främst är kvinnor som står för de hoten.

Igår, tex, hade någon placerat vad som såg ut som en bomb vid Sekretariatet för genusforskning. Ett område med 150 meters radie spärrades av av polis, en skola utrymdes. Det visade sig vara en falsk bomb, men det var just en falsk bomb det var. Inte ett slumpmässigt föremål, bara. Genusforskare tillhör de som får mycket hat och hot riktat mot sig. Jag tror inte att det främst är kvinnor som står för de hoten.

Fyfan. Tänk att ett ämne som genus kan göra män så rädda och känna sig så hotade att de tar till sådana medel. Sjukt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka