Men ... visst är det märkligt att det alltid finns en uppsjö med förklaringar till varför män gör som de gör.. tänker på våldtäkter, misshandel, mord pedofili, nathat, terror mm. Oftast trauma, här ligger alla former av övergrepp mm, utanförskap, taskig uppväxt utan pappa mm. MEN om det nu vore så varför blir inte kvinnor lika mkt förövare isf? Självklart finns det kvinnliga pedofiler mm men de är ju i stor minoritet om man jämför med männen? Kvinnor utsätts ju också och många gånger utsätts de i större utsträckning då de blir offer för män.. Bara för att man kan "komma undan med" eller att beteendet ursäktas av normer och kulturer så kan jag inte förstå varför man har en ÖNSKAN om att göra ngn annan illa? Jag kan också bli skitarg eller superpilsk men skulle aldrig ngnsin vilja fysiskt skada ngtn eller ta ngn med våld.. Det kan ju inte bara ha med normer att göra? Någonstans måste man ju gilla att göra det man gör? Jag vet att när jag läste psykologi på hedenhös tid så pratades det om extroverta pojkar och introverta flickor.. men känns ändå lite som en produkt av normer..