Vad ska vi göra med de stackars männen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är det som det till viss del gör.

Kvinnor påtalar att sexism mot kvinnor från män är en rot för feminismen.

Så varför skulle inte sexism mot män från kvinnor vara en rot för denna incelsrörelse?

Feminismen står för ett jämställt samhälle, något som är positivt för alla människor, och bottnar inte bara i sexism utan i strukturellt förtryck som till exempel brist på rösträtt. Det är liksom större än rätten att få säga ifrån när ett skämt går överstyr, även om det är förbannat skönt och på tiden att vi kan göra det nu också.

Hur som helst handlar incelrörelsen inte om sexism, alls. Har du läst vad de skriver? Det handlar inte om att de blir förtryckta eller sexuellt trakasserade av kvinnor, det handlar om att de anser sig ha rätt att sätta kvinnor på plats (med våld) och ta för sig bland kvinnokroppar för att de är män, helt enkelt.
Att den här rörelsen, och även män utanför rörelsen som helt blatant sitter och sprider hat på internet, fått sådan spridning är otroligt skrämmande.
Någonstans måste alla vanliga, shyssta karlar också få upp ögonen och börja försöka komma till botten med hur och var och varför, tycker jag.

Vad gäller just sk kvinnliga attribut, dvs smink, rosa osv så behöver vi bara gå tillbaka till 1980-talet för att se 'manliga' män bära rosa, mycket rosa och andra färger som idag skulle klassas som mer 'kvinnligt' går du tillbaka ännu längre så var män lika sminkade som kvinnor, även idag så finns det ju lika många hårprodukter för män som för kvinnor vilket inte existerade tidigare under 1900-talet. Vad som är manligt och kvinnligt är i mångt och mycket kulturellt.

Och inte för att dra upp biologi, men det finns en del kulturer där män faktiskt inte, surprise! är rövhattar. Däremot stämmer det att män historiskt sett verkar vara mer våldsbenägna allmänt. Varför ska jag låta vara osagt. Men, det fina i kråksången är att homo sapiens har begåvats med förmågan att utvecklas socialt och kulturellt. Att tänka och att samhället i Sverige (nu berör jag endast Sverige). Kvinnors juridiska och sociala rättigheter har (alltför) långsamt förändrats och förbättras. Vi är myndiga, vi kan äga egendom, vi kan ärva, vi förvärvsarbetar. Vi bestämmer över våra egna kroppar. Även om det finns vissa politiska strömningar som vill beröva oss den rättigheten. Sedan finns det otroligt mycket vi har kvar. Men det går åt rätt håll.

Den utvecklingen har skett på männens bekostnad. De har förlorat den absoluta makt över kvinnor de en gång ägde. Man kan inte längre 'köpa' sig en kvinna genom en överenskommelse med föräldrarna. Många män accepterar och tom ser det som positivt, medan ett annat segment förbittras över att de inte längre i egenskap av, särskilt, vita cis män nu måste bemöta kvinnor på lika villkor.

Enligt tesen, bara manliga män är attraktiva för kvinnor och det är enbart bittra ensamma män som sitter och skriver hat så kan man läsa artikeln @vallhund länkade till. Mannen är gift med barn, han har en socialt hög position som riksdagsman och ändå har han tidigare i livet uttryckt fruktansvärda åsikter om kvinnor. När polisen rullade upp den internationella pedofiliringen så var många av männen gifta med barn, socioekonomiskt framgångsrika och därmed 'manliga.' Trots sin manlighet så begick de fruktansvärda brott.

Tillbaka till kärnfrågan (om nu någon orkat läsa hit). Det är inte kvinnors ansvar att göra något av de stackars männen, utan det är andra män och de själv om några. Där tror jag att många kvinnor, även feminister, gör ett stort misstag. Det är män som ffa ska uppfostra sina söner om någon nu ska uppfostras. Det är män som ska förhindra de manliga rövhattarnas beteende om något.

Kanske lösningen (obs! svart humor, obs!) är att liksom i hästaveln kastrera de som inte håller måttet, så vi kan avla på önskvärda linjer och få fram en icke-rövhatt manlig man. :angel:

Alternativt kan manliga rövhattar växa upp och ta ansvar för sina egna handlingar och sluta tycka synd om sig själva.

Vad gäller just sk kvinnliga attribut, dvs smink, rosa osv så behöver vi bara gå tillbaka till 1980-talet för att se 'manliga' män bära rosa, mycket rosa och andra färger som idag skulle klassas som mer 'kvinnligt' går du tillbaka ännu längre så var män lika sminkade som kvinnor, även idag så finns det ju lika många hårprodukter för män som för kvinnor vilket inte existerade tidigare under 1900-talet. Vad som är manligt och kvinnligt är i mångt och mycket kulturellt.

Och inte för att dra upp biologi, men det finns en del kulturer där män faktiskt inte, surprise! är rövhattar. Däremot stämmer det att män historiskt sett verkar vara mer våldsbenägna allmänt. Varför ska jag låta vara osagt. Men, det fina i kråksången är att homo sapiens har begåvats med förmågan att utvecklas socialt och kulturellt. Att tänka och att samhället i Sverige (nu berör jag endast Sverige). Kvinnors juridiska och sociala rättigheter har (alltför) långsamt förändrats och förbättras. Vi är myndiga, vi kan äga egendom, vi kan ärva, vi förvärvsarbetar. Vi bestämmer över våra egna kroppar. Även om det finns vissa politiska strömningar som vill beröva oss den rättigheten. Sedan finns det otroligt mycket vi har kvar. Men det går åt rätt håll.

Den utvecklingen har skett på männens bekostnad. De har förlorat den absoluta makt över kvinnor de en gång ägde. Man kan inte längre 'köpa' sig en kvinna genom en överenskommelse med föräldrarna. Många män accepterar och tom ser det som positivt, medan ett annat segment förbittras över att de inte längre i egenskap av, särskilt, vita cis män nu måste bemöta kvinnor på lika villkor.

Enligt tesen, bara manliga män är attraktiva för kvinnor och det är enbart bittra ensamma män som sitter och skriver hat så kan man läsa artikeln @vallhund länkade till. Mannen är gift med barn, han har en socialt hög position som riksdagsman och ändå har han tidigare i livet uttryckt fruktansvärda åsikter om kvinnor. När polisen rullade upp den internationella pedofiliringen så var många av männen gifta med barn, socioekonomiskt framgångsrika och därmed 'manliga.' Trots sin manlighet så begick de fruktansvärda brott.

Tillbaka till kärnfrågan (om nu någon orkat läsa hit). Det är inte kvinnors ansvar att göra något av de stackars männen, utan det är andra män och de själv om några. Där tror jag att många kvinnor, även feminister, gör ett stort misstag. Det är män som ffa ska uppfostra sina söner om någon nu ska uppfostras. Det är män som ska förhindra de manliga rövhattarnas beteende om något.

Kanske lösningen (obs! svart humor, obs!) är att liksom i hästaveln kastrera de som inte håller måttet, så vi kan avla på önskvärda linjer och få fram en icke-rövhatt manlig man. :angel:

Alternativt kan manliga rövhattar växa upp och ta ansvar för sina egna handlingar och sluta tycka synd om sig själva.
Vad har jag nu gjort:confused::o:D

Någonstans måste alla vanliga, shyssta karlar också få upp ögonen och börja försöka komma till botten med hur och var och varför, tycker jag.

Alltså ja, till 100% och likförbannat har vi/dom inte kommit längre än att alla stackars hyvens rekokarlar måste tröstas och uppmuntras för att de... beter sig som folk?? Hur ska dessa män fatta, helst utan att behöva en pedagogisk förklaring för tusende gången? När de inte klarar av att se längre än "inte alla män".

Sen har vi naturligtvis den obehagliga delen att faktiskt Nästan Alla Män själva bidrar till eländet, och att massor av hyvens rekokarlakarlar beter sig som rövhattar men inte förstår vidden av det/sammanhanget ändå.

Jag är djupt fascinerad av en mycket intelligent och påläst närstående man. Han blir vansinnig på rövhatteriet och bristen på jämställdhet, Full pott i feministbingot. Men om jag försöker problematisera lite och dra in just oss, just nu så är det bara goddag yxskaft. Typ JAG menade ju inget illa när jag valde att använda orden hora eller fitta istället för alla utmärkta svordomar som finns, det är ju bara ord. JAG mansplainar aldrig, i synnerhet inte nu när jag mansplainar för dig hur fel du har om dina egna upplevelser. Det vill säga, vi hamnar naturligtvis tillbaks på ruta ett, stackars bror måste få förklara att inte-alla-män för att vi ska försöka gå vidare i diskussionen...

Jag är lite inne på att bara släppa, det är inte någon kvinnas ansvar. Men i praktiken innebär det kanske att ge upp, för någonstans hamnar ansvaret ändå på oss. Om inte annat i ren självbevarelsedrift 😏

(Alla i kör nu: INTE-ALLA-MÄN)

Angående Incels: inte nog med att de anser sig ha rätt till kvinnor(s kroppar), det ska vara snygga kvinnor dessutom, inte vilka kvinnor som helst!:mad:

Med viss risk för att gå för topic, så är det talande hur ofrivilliga singlar av kvinnligt kön förhåller sig till det, jämfört med incels. Kan ni ens FÖRESTÄLLA er en kvinnlig motsvarighet? Det går bara inte, man måste vara man för att ens komma på så befängda tankar.

VARFÖR det bara tycks vara män som -infoga valfri problematisk aktivitet- är egentligen inte så intressant annat än akademiskt. Det viktiga, som borde diskuteras, är ju vad som behöver GÖRAS. Men jag ser så sällan att diskussioner leder dit, det fastnar så ofta på vägen i det här med arv vs miljö, och huruvida de stackars männen ändå inte borde slippa lite ansvar på grund av förmodade biologiska faktorer.

Jag tycker personligen att det är intressant att läsa om och fundera på olika evolutionära mekanismer och hur det kan tänkas påverka oss, men inte när det handlar om att rövhattar ska bortförklara andra rövhattars beteende. De lyckas sällan vara speciellt vetenskapligt korrekta ändå, så det är bara tröttsamt. Det vore enormt skönt att kunna prata om till exempel skola eller näthat och slippa det.

Ge gärna exempel? Jag vill också vara med!

En del i att förhindra arga män är familjepolitiken. Att stärka kärnfamiljen. Exempelvis ligger faderlösa pojkar bakom 26 av 27 allvarliga skolskjutningar.

De faderslösa männen är kraftigt överrepresenterade vad gäller våldtäkt och våldsbrott. De är kraftigt överrepresenterade vad gäller psykisk och fysisk ohälsa.

"I found that in all 60 developed nations that boys were falling significantly far behind girls, and in every area academically, in terms of psychological health, mental health, physical health.

Two things are happening. There is much greater permission for divorce, and much greater permission for women to have children without being married. And in those two groups — women having children without being married, and divorced families — there is a very big split between those children who have significant father involvement and those that don't have significant father involvement — where the children don't have significant father involvement.

Both girls and boys do much worse, but particularly the boys do. They don't tend to achieve well in school or in sports or in pretty much anything.

Those boys are the ones that we need to watch out about. Those account for 26 out of the 27 mass shooters that have killed eight or more since 1949. Those account for almost all your school shooters and almost all your mass shooters. Dylann Roof, Elliot Rodger, Adam Lanza — even the 6-year-old [school shooter] Dedrick Owens had a background of fatherlessness.

There is where the problem resides. And until we deal with bringing dads back into boys’ lives, we're going to be having all these alternative explanations of blaming the boys who are in fact the victims of that, of not having good role models as they're growing up."

https://www.thecoli.com/threads/app...use-behind-incels-and-school-shooters.633123/

https://www.patheos.com/blogs/markmeckler/2018/02/27-deadliest-mass-shooters-26-one-thing-common

En del i att förhindra arga män är familjepolitiken. Att stärka kärnfamiljen. Exempelvis ligger faderlösa pojkar bakom 26 av 27 allvarliga skolskjutningar.

De faderslösa männen är kraftigt överrepresenterade vad gäller våldtäkt och våldsbrott. De är kraftigt överrepresenterade vad gäller psykisk och fysisk ohälsa.

"I found that in all 60 developed nations that boys were falling significantly far behind girls, and in every area academically, in terms of psychological health, mental health, physical health.

Two things are happening. There is much greater permission for divorce, and much greater permission for women to have children without being married. And in those two groups — women having children without being married, and divorced families — there is a very big split between those children who have significant father involvement and those that don't have significant father involvement — where the children don't have significant father involvement.

Both girls and boys do much worse, but particularly the boys do. They don't tend to achieve well in school or in sports or in pretty much anything.

Those boys are the ones that we need to watch out about. Those account for 26 out of the 27 mass shooters that have killed eight or more since 1949. Those account for almost all your school shooters and almost all your mass shooters. Dylann Roof, Elliot Rodger, Adam Lanza — even the 6-year-old [school shooter] Dedrick Owens had a background of fatherlessness.

There is where the problem resides. And until we deal with bringing dads back into boys’ lives, we're going to be having all these alternative explanations of blaming the boys who are in fact the victims of that, of not having good role models as they're growing up."

https://www.thecoli.com/threads/app...use-behind-incels-and-school-shooters.633123/

https://www.patheos.com/blogs/markmeckler/2018/02/27-deadliest-mass-shooters-26-one-thing-common
Stärka kärnfamiljen? Varför inte lägga ansvaret där den hör hemma, på männen! Att bli pappa handlar inte om fyra sekunder, töm och glöm. Att vara pappa är, eller borde vara, ett livsåtagande. Var är alla frånvarande fäder? Varför är det just pojkar som blir galna incels och/eller våldsverkare/våldtäktsmän? Vad ska ni skylla på när en del av alla dessa kvinnomisshandlare, våldtäktsmän, mördare kommer från kärnfamiljer, när de själva är familjefäder som Hagamannen?

Varför gå över ån efter vatten, se på alla helylle, etniska svenska män som mördar, våldtar och misshandlar allt från barn, kvinnor, djur, gamlingar, okända. Var är deras ursäkter? Vad har skolskjutningarna i USA med svenska män att göra, frånvaron av vapen? Det finns enormt mycket vapen i Sverige, i svenska män, hos varje jägarfamilj och ensamstående jägare, var är skolskjutningarna?

Stärka kärnfamiljen? Varför inte lägga ansvaret där den hör hemma, på männen! Att bli pappa handlar inte om fyra sekunder, töm och glöm. Att vara pappa är, eller borde vara, ett livsåtagande. Var är alla frånvarande fäder? Varför är det just pojkar som blir galna incels och/eller våldsverkare/våldtäktsmän? Vad ska ni skylla på när en del av alla dessa kvinnomisshandlare, våldtäktsmän, mördare kommer från kärnfamiljer, när de själva är familjefäder som Hagamannen?

Varför gå över ån efter vatten, se på alla helylle, etniska svenska män som mördar, våldtar och misshandlar allt från barn, kvinnor, djur, gamlingar, okända. Var är deras ursäkter?
Så otroligt bra uttryckt 😁 ursäkta, var bara tvungen att citera lite.
Det är så lätt att missa sin egen del i barns uppväxt, skylla på gener och biologi och annat!
Alla föräldrar har en del i sitt barns uppväxt, även fäder.

kl
Jag är rätt orolig för utvecklingen faktiskt för det finns en jättestor skuggvärld på nätet som de flesta vuxna inte alls kommer i kontakt med eller känner till.
Jag spelar ett spel som heter Leauge of Legends och är bland de äldsta där kan jag säga.. Började spela med mina barn men fastnade då jag tycker det är kul MEN klimatet där ute är helt galet hårt och sexistiskt.. Mina barn spelar tillsammans med mig om de ska vara där ute eller så får de spela med några av de vänner jag fått in game.

I spelet finns främst unga grabbar från världens alla hörn, samt även en del unga tjejer och elakheterna flödar ibland.. En liten klick unga vuxna också men de kan de också många gånger. Sen en ännu mindre klick 35 + Ser dock att fler och fler tjejer spelar.

Ser man till detta så tycker jag nästan det är påväg åt fel håll med många grabbar. Väldigt många unga tillbringar mkt tid på nätet med bla gaming, få vuxna har inblick och ser nog mest efter att de inte går in på rena porrsajter men missar helt den ibland skadliga miljön i spelcommunity. Framförallt är det en väldigt liten andel vuxna kvinnor i "föräldraålder"

Jag tror också att väldigt många unga män mår dåligt och att det gestaltar sig i ilska och hat. Det blir nog så till slut om allt packas upp, man möts av aggressivitet och har ingen att prata med. Du kan om du har otur tillbringa flera timmar om dagen i spelen och bara mötas av hur värdelös du är , att de ska göra illa din morsa. eller knulla din morsa ( den lever fortfarande kvar! ) eller att man borde ta livet av sig för att man är så värdelös.. Det är alltså ingen överdrift, det är massor av sånt i olika spel online.

@Mia_R Håller med dig. Kravet på kärnfamiljen riskerar också till att kvinnor stannar i destruktiva relationer. Jag tror inte det är så enkelt som att den biologiska fadern inte är där utan att det kommer andra faktorer in också.
Däremot så hade man kanske önskat att fler fäder tog sitt ansvar, samtidigt om man är så dum så man inte fattar det själv.. Vill man ha en sån man att fostra barnen?
Men det är ett bra sätt att skuldbelägga den ensamstående kvinnan, dvs att hon misslyckats fostra sin son själv.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka