Vilken tes är det du menar att jag framfört?Du kan börja med att visa på den forskning som du hävdar stödjer din tes.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken tes är det du menar att jag framfört?Du kan börja med att visa på den forskning som du hävdar stödjer din tes.
Patriarkatet är ett begrepp som används av feminister, ja. Men det saknar stöd i forskning.
Patriarkatet är ett begrepp som används av feminister, ja. Men det saknar stöd i forskning utan är främst ett politiskt begrepp.
Det finns gott om dem som hävdar att samhället är uppbyggt på ett sätt som främst gynnar kvinnor på mäns bekostnad.
Så många nick och intet nytt under solen.
Om vi ser till forskning så så mår generellt män mycket bättre än kvinnor i dagens samhälle. Kvinnors måene har däremot gått stadigt neråt under de senaste decennierna.
Ja, det gynnar kvinnorna starkt att ha mindre makt och få mindre i lönekuvertet för samma jobb. För att inte tala om hur gynnande det är att ständigt vara utsatt för sexuella ofredanden av gränslösa sk manliga män. Eller att våldtas inom äktenskapet.
Ja, det gynnar kvinnorna starkt att ha mindre makt och få mindre i lönekuvertet för samma jobb. För att inte tala om hur gynnande det är att ständigt vara utsatt för sexuella ofredanden av gränslösa sk manliga män. Eller att våldtas inom äktenskapet.
Chefspositioner, styrelser, statsministerposter etc etc etc.Det finns inte belägg för att kvinnor får sämre betalt för att de är kvinnor.
Vilken makt pratar du om?
Chefspositioner, styrelser, statsministerposter etc etc etc.
Det ger inte mig så mycket att försöka förklara det här för dig, så jag tänker låta bli.Hur påverkar det gemene kvinna negativt menar du?
Det ger inte mig så mycket att försöka förklara det här för dig, så jag tänker låta bli.
Jo det finns det. Ganska många faktiskt.Det finns inte belägg för att kvinnor får sämre betalt för att de är kvinnor.
@Klonim Har du något förslag på hur vi ska hjälpa/korrigera/komma åt de män som det pratas om i trådstarten?
Eller tycker du helt enkelt inte att det är ett problem alls, för någon?
Jo det finns det. Ganska många faktiskt.
Nej tyvärr.Minst lika många som säger däremot.
Nej tyvärr.
Minst lika många som säger däremot.
Vi kan enas om att vi har olika åsikt.
Nu är vetenskap ingen åsikt.