Vad ska ni ha för jacka i höst?

Jag kommer köra på de jag har hemma, finns ingen anledning att köpa ny.

Däremot har jag ett problem. En underbar jacka som skulle vara helt perfekt(!) om det inte vore för att den luktar illa :crazy: Begagnad, så jag vet inte vad den luktar riktigt eller varför. Jag har frågat min mor med superkänslig näsa om den, men hon reagerar inte på lukten. Jag reagerar dock när jag har på mig jackan en stund... Har provat att tvätta såklart, men det är ingen ändring. Det tar verkligen emot att göra av med en i övrigt så perfekt jacka, men jag måste komma på hur sjutton jag ska bli av med lukten! Tips?

(sorry för OT...)

Det finns tvättmedel för underställ som ska ta bort dålig lukt, det kanske vore värt att prova? Om jackan tål det vill säga. Annars säger jag också kemtvätten, är det en riktigt bra jacka är det värt de pengarna.

Tvätta med ättika?

Yocoair har jag hört, aldrig provat själv dock. Finns på Clas Ohlson :)

Fråga på kemtvätten?

Det finns tvättmedel för underställ som ska ta bort dålig lukt, det kanske vore värt att prova? Om jackan tål det vill säga. Annars säger jag också kemtvätten, är det en riktigt bra jacka är det värt de pengarna.
Tack för alla tips :D ska börja med att tvätta igen, testa med ättika också. Om inte det hjälper undersöker jag yocoair eller kollar vad kemtvätt kostar. Är mycket skeptisk till sistnämnda, men ja, jackan är underbar :/

Samma - har (alltför) många jackor så jag får inte köpa ny.

Har en grårutig skepparkavaj från Tiger, köpt på Tradera och superfin + en svart ullrock, gammal som gatan men fin + en goretexjacka från Haglöfs till det dåliga vädret + en parkar från Didrikssons när det blir riktigt kallt. Ulljackorna blir inte så mkt använda pga allt regnande på vintern.

Behöver lite inspiration känner jag :p
Skaffar ni ny eller har ni samma som förra året?
Jag har ett gäng kappor som jag brukar varva mellan.. Och fram till dess har jag en fjällräven som är skön och praktisk, men tyvärr inte det minsta fodrad. Jag ska absolut inte köpa nytt. Jag sliter aldrig ur mina kläder, trots att jag mest handlar på kedjorna och second hand. :confused: Så även om jag älskar kläder & stil så går det faktiskt inte att motivera fler inköp nu. Inte av jackor iaf. En av mina favoriter är en snygg gul kappa i lite trench-stuk. Har haft den i 6 år nu och brukar få komplimanger för den jämt, fortfarande. ;) :) Jag klär mig otrendigt och har en stil som funkar över tid på så sätt. Så behöver inte känna mig så omodern och ute (är heller aldrig riktigt inne iofs).

Jag har... ehm... rätt många jackor och kappor :cautious: (ok jag ljög jag har ...MÅNGA) ;)

Men kommer nog ha denna rätt mkt:

ravhelfig.jpg

Denna skinnjacka:

red1_0.jpg

Denna stickade (som min kompis tycker ser citat: "ut som ngt i Angela Merkels garderob :rofl: )

1merkel.jpg

Denna blåa fuskpäls:

blue.jpg

Denna gula...

check1_0.jpg

Denna fjäderjacka:

colin1.jpg

Well, det finns fler om jag måste byta om :angel:

Jag har en tunn barbour oljerock och en quiltad, en väst ifrån joules som jag varvar. Alla 3 har hängt med några år och är fortfarande fina som nya. Köper hellre några "dyrare" plagg som håller ett tag.

Jag har en svart cape som nog får tjänstgöra. Och en 60-tals vintagekappa i leopardmönster som jag ska rota fram.

Jag kör på samma som vanligt; mina två Barbour. En är lite tunnare och den andra är tjockare och lite mer rejäl.

Skulle hemskt gärna komplettera med en riktigt schysst kappa också.

Skaffade ny i år, blev en absolut regntät skaljacka, BLÅ (älskar blått), Norröna falketind. Helt underbar.
Köpt på Tradera för halva nypriset, oanvänd med lapparna kvar!
Inte för varm och snygg nog att ha till vardags samtidigt som den är perfekt ute i skogen.

När kylan kommer blir det min Didrikson parka :love:

Jag har en skinnjacka sen flera år tillbaka som används flitigt men för lite kyligare dagar har jag en grå fleecejacka som köptes på Ge-kås för nån vecka sen, kostade drygt 200kr.
Snarlik jackan på bilden men mycket billigare
royalroute-fleecejacka.jpg

Har valt att köpa en ny vinterjacka då den gamla har för korta ärmar egentligen. Nu efter 2 graviditeter på 3 år så är höfterna dessutom för breda för den gamla jackan. Köpte termobyxorna billigt på Ge-kås för att kunna leka i snön i vinter.

2156249.jpg

Jag kommer fortfarande inte i mina jackor (höfterna) sedan graviditeten. Förra hösten fuskade jag med en fleece under skaljacka men då var jag mammaledig. Nu på jobb så fungerar inte det riktigt.

Funderar på en kappa/ jacka i ull och sedan en snygg quiltad jacka också som funkar att springa runt i på lekplatserna.

Liknande trådar

Fritid Behöver köpa mig en vettig jacka för nästa års vandringar. Känns så himla onödigt att packa ner både skal och regnjacka, så vill banta...
2
Svar
35
· Visningar
1 459
Senast: Kirre
·
Fritid Sitter och skriver på mitt tal och tänkte prata om hur man kan vända höstmörkret till någonting positivt istället. Mitt mål är att alla...
2
Svar
36
· Visningar
853
Senast: Efwa
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
44 45 46
Svar
911
· Visningar
41 451
Senast: Halcyon
·
Hemmet Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 483
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar