Vad är det bästa med hösten enligt er?

Sitter och skriver på mitt tal och tänkte prata om hur man kan vända höstmörkret till någonting positivt istället.
Mitt mål är att alla ska gå hem och vara jättemotiverade på att anamma höstmys, halloween och allt vad det nu är.
Men jag behöver argument, så ös på allt ni har med vad som är bra med hösten
han som skriver golits inlägg har födelsedag, och en del av genpoolen.
 
Äntligen frisk luft och behaglig temperatur.
Slippa känslan av att åskan snart kommer och slippa svettas av att göra mista lilla och framförallt slippa oron om jag luktar svett runt folk hela tiden.
 
Sitter och skriver på mitt tal och tänkte prata om hur man kan vända höstmörkret till någonting positivt istället.
Mitt mål är att alla ska gå hem och vara jättemotiverade på att anamma höstmys, halloween och allt vad det nu är.
Men jag behöver argument, så ös på allt ni har med vad som är bra med hösten
Mörker, lagom varmt, frisk luft, varma färger ute, tempot tycks vara mer accepterat att gå ner i livet, sista skördarna ur odlingarna, varm matlagning. Hösten är nog bästa årstiden, det där momentet när man känner den jobbiga sommarvärmen släppa för sista gången en njutning.
 
Och så regnar det och löven blir snorhala så Agda 86 halkar och bryter benet?
Och jag som trodde att jag inte behövde vara så övertydlig. Jag är inte född igår, jag är fullständigt kapabel att på ett logiskt och empatiskt plan förstå varför man använder lövblåsare (varför jag inte störs av fenomenet, vilket står i mitt inlägg) och samtidigt känna "åh vad synd att de tas bort för det är ju helt magiskt att gå och sparka i löven, som ju är helt vackra med sina färger". Det säger inte emot varandra att känna båda sakerna.
 
Absolut! Alla vi som tycker det är jobbigt med ljudet (typ jag) eller tycker det är kul att sparka löv önskar alla äldre eller rörelsehindrade allt ont!
Tack för att du fattar! För mig är det helt normalt att ha två tankar i huvudet samtidigt, att kunna förstå det (livs)viktiga i att blåsa löv men också störas av ljudet eller att tycka det är synd att man tar bort det vackra och härliga med löven.
Samma med snöskottning/plogning. Så underbart vackert när snön ligger helt orörd och glittrar vackert, man kan pulsa runt och glädjas av det vackra, men ändå förstå vikten av att man plogar/skottar!
 
-alla fantastiska färger på träden 😍
-löv som singlar omkring i luften och kunna rida genom lövbädd 😁
-tända ljus, så mysigt
-att ha varit ute i höstrusk och regn och komma in och ta en varm dusch eller bad och dricka varm choklad eller äta soppa el gryta är ju myskänsla om hösten
-hög, syrerik luft
-fyller år på hösten 😄
 
Sitter och skriver på mitt tal och tänkte prata om hur man kan vända höstmörkret till någonting positivt istället.
Mitt mål är att alla ska gå hem och vara jättemotiverade på att anamma höstmys, halloween och allt vad det nu är.
Men jag behöver argument, så ös på allt ni har med vad som är bra med hösten

Lugnet. Den friska luften. Mörkret. Julen närmar sig.
 
Ljuset är speciellt i kombination med alla färger som skiftar i gult, rött och orange. Just denna tiden är vacker. Om en månad är det inte lika vackert utan bara ännu mörkare, kallare och gråare. Så passar på att ta in naturen nu när den börjar förbereda sig för vintern.
 
Att jag kan få sova ordentligt!! Det har inte med mörker att göra, utan kylan. Hela mitt liv har jag varit varm när jag somnar, som en kamin.
Trots att vi har air condition i rummet sommartid så är det alldeles för varmt. Den går bara ner till 17 grader nämligen. Så konstigt.

Jag trivs bäst och sover bäst när det är run11-13 grader i rummet. Mmmmmm. Äntligen är den dagen kommen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
775
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 172
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 321
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp