Vad ska ni ha för jacka i höst?

Mirre

Trådstartare
Behöver lite inspiration känner jag :p
Skaffar ni ny eller har ni samma som förra året?

Samma som förra året har två stycken att alternera med. De ör några år men jaf trivs i dem och det är inget fel på dem. Tidlösa som går att använda flera år

Jag kommer nog inte ge mig ut och aktivt leta efter ny jacka, men det kan hända att jag impulsköper en ny om det skulle dyka upp något jag blir sugen på..

Jag kommer köra på de jag har hemma, finns ingen anledning att köpa ny.

Däremot har jag ett problem. En underbar jacka som skulle vara helt perfekt(!) om det inte vore för att den luktar illa :crazy: Begagnad, så jag vet inte vad den luktar riktigt eller varför. Jag har frågat min mor med superkänslig näsa om den, men hon reagerar inte på lukten. Jag reagerar dock när jag har på mig jackan en stund... Har provat att tvätta såklart, men det är ingen ändring. Det tar verkligen emot att göra av med en i övrigt så perfekt jacka, men jag måste komma på hur sjutton jag ska bli av med lukten! Tips?

(sorry för OT...)

Kommer köra på min älskade Fjällräven Anorak no8 :love:
Köptes i våras och kommer följa mig livet ut!
Utöver den kommer jag använda min svarta Haglöfs gortex jacka. Anpassar det jag har under båda jackor efter väder och vind.

Däremot har jag ett problem. En underbar jacka som skulle vara helt perfekt(!) om det inte vore för att den luktar illa :crazy: Begagnad, så jag vet inte vad den luktar riktigt eller varför. Jag har frågat min mor med superkänslig näsa om den, men hon reagerar inte på lukten. Jag reagerar dock när jag har på mig jackan en stund... Har provat att tvätta såklart, men det är ingen ändring. Det tar verkligen emot att göra av med en i övrigt så perfekt jacka, men jag måste komma på hur sjutton jag ska bli av med lukten! Tips?

(sorry för OT...)
Tvätta med ättika?

En grön/lila rutad trenchcoat, som hämtad ur valfri Sherlock Holmes film, från H&M. Fick den av "Dr. Watson" (aka. Pappa) i 14 års present. Snart 5 år senare är den "still going strong", trots att jag använt den varje år. Älskar den! :)

(sorry för OT...)
Yocoair har jag hört, aldrig provat själv dock. Finns på Clas Ohlson :)

(sorry för OT...)
Fråga på kemtvätten?

Jag brukar börja använda vinterjackan rätt så tidigt då jag fryser så lätt. Vinterjackan är en dunparka från Canada Goose som jag köpte för 2 år sedan, ett av mina bästa köp i klädväg :love: I den fryser jag aldrig och den står emot allt ifrån regn och blåst till snö och många minusgrader. Kommer inte behöva köpa en ny på många år framöver.

Men på hösten har jag en fodrad ullkappa från Barbour :) Köpte den för ett år sedan och den kommer nog hänga med några år den också.

Jag har en beige och en mörkblå trench, båda från KappAhl men olika modeller, som jag gissar att jag kommer att alternera mellan. Innan det blir "tillräckligt kallt" misstänker jag att min ganska vanliga svarta kavaj - även den från KappAhl - kommer att få tjänstgöra som jacka också.

Det blir allt min Didrikson, en lila softshelljacka ur barnkollektionen (strl 170), inköpt år 2009 på rea (199:-) och still going strong. Hoppas den ska hålla några år till så vi kan fira tio år tillsammans ;).

Liknande trådar

Fritid Behöver köpa mig en vettig jacka för nästa års vandringar. Känns så himla onödigt att packa ner både skal och regnjacka, så vill banta...
2
Svar
35
· Visningar
1 459
Senast: Kirre
·
Fritid Sitter och skriver på mitt tal och tänkte prata om hur man kan vända höstmörkret till någonting positivt istället. Mitt mål är att alla...
2
Svar
36
· Visningar
853
Senast: Efwa
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
44 45 46
Svar
911
· Visningar
41 446
Hemmet Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 483
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar