Vad ska man köpa?

Fibusen

Trådstartare
Min sambos syster och hennes sambo kommer hem över jul,och dom väntar barn, fick reda på igår att det ska bli en liten tjej! :D Hon ska ha i mars.

Vill köpa nån riktigt fin/bra julklapp till henne,men vad ska man hitta på? Ska man satsa på något till henne,till barnet,eller nått som hela familjen kommer att ha nytta av?

Dom bor på Irland,så kommer inte att ha möjlighet att ge henne något direkt efter födseln,så även något som är bra att ha när barnet kommit är så klart också intressant.

Nästa gång vi kommer att träffa henne,och första gången vi träffar bebis blir till sommaren.

Barnkläder och så,vilken storlek bör man köpa till en nyföding?

Sv: Vad ska man köpa?

Hör med vindvissla, hon bor oxå på irland, vad man saknar där som finns i sverige.

Kläder har de ju 50-56 som nyfödda, sen vid typ 6 mån börjar de komma upp mot 68 och 74 och då brukar de finnas mer att välja på och tuffa kläder.

En mysig babyfilt är aldrig fel.
En fyll i -bok som man fyller i allt som händer och hur de utvecklas de första åren.

En svensk sagobok a la Elsa Beskow eller nat hade jag nog tyckt var trevligt, eller en cd med svenska vaggvisor/barnvisor.

Visst ar klader kul men de vaxer sa himla fort. En bok har man alltid kvar. Fast du kan ju ge bade och. Klader hade jag satsat pa 62 minst, kanske tom 68.

Jag skulle ge nåt till henne, inte till bebisen. Bebisen hinner väl få egna julklappar tillräckligt när den väl är född?

Nej, Nej, NEJ!

Man ger inte barnsaker innnan bebis har kommit! Tänk om något går fel!!!
Det är inte skoj att sitta med massor av presenter som är till ett barn som aldrig kom/var sjukt och inte överlevde! Trust me!

Köp du något till systern istället och sen kan du skicka ett paket när bebis är på plats och duvet att det gick bra. Både böcker och kläder går alldeles utmärkt att skicka.

Fast det där är nog individuellt. Jag ska ha barn i december och har fått en del saker, tex redan i juli på min födelsedag fick jag ett paket från svärföräldrarna med en kofta som min sambo hade när han var liten.
Naturligtvis vore det jättetråkigt om bebisen råkade ut för något så att h*n aldrig får använda koftan, men jag gillar det faktum att folk faktiskt förutsätter att allt kommer att gå bra och att vi får en frisk och pigg bebis.

När jag var gravid med L (född i maj) fick vi en julklapp med ett pkt blöjor, bebisfilt, bebisbadlakan, barnolja m.m. i. Minns inte allt, men vi blev jätteglada iaf :laugh:

Det där är så individuellt hur man känner och upplever, man ska passa sig för att överföra sin egna smärta och känsla på andra föräldrar tycker jag =)

Nu vet jag inte hur mycket du tänkt köpa för, men dom här pallarna är jättefina.

Alexander_50_cm_4c484a29a3361.jpg

Men istället kanske skriva "Prinsessa", "Gullunge" eller något liknande.

Senast ändrad:

Min dotter fick julklapp av sin mormor å morfar. Body, pyamas, mössa, sockor och dreggellapp i en jättefin kartong med sidenband. Jag blev jätteglad. Hon föddes sen strax efter nyår.
Hade de gått snett, tror jag inte jag känt att kläderna får hon aldrig ha. Tror de skulle känts skönt att ändå ha en gåva åt henne, fast hon skulle vara borta.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 696
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka