Vad ska man köpa för traktor?

fejko

Trådstartare
Jag ska ha den till att ta hö med, lyfta ensilagebollar och kanske kunna fästa på en skopa vid behov. Prisklass max 100 kkr inklusive frontlastare.

Sv: Vad ska man köpa för traktor?

Det beror väldigt mycket på hur marken är där du ska köra med den.
Om det är bra och väl dränerad mark kan det gå bra med en tvåhjulsdriven, som ligger lite lägre i pris. Men om det kan bli kladdigt och är kuperat så är nästan fyrhjulsdrift ett måste om den ska komma fram.

Det fina är att de lite större traktorerna ofta är lite billigare än de som ofta köps till hästgårdar. Men din prislapp är ändå ganska låg så istället för att leta efter en specifik traktor leta bland begagnat annonserna och se vad du kan hitta som skulle kunna passa.

Något att se upp med är kvaliten på däcken. Det kan vara dyrt att köpa däck till en traktor. Om det är en fyrhjulsdriven så kolla upp fyrhjulsdriften på den. Kostar mellan 40 - 90 tusen att laga om den går sönder. Så om man inte kan så mycket om det maskinella kan det vara all ide att köpa av en maskinhandlare och på det viset få lite garantier.

Sv: Vad ska man köpa för traktor?

Tack för svaret! Hur mycket tycker du man behöver ge för att få en skaplig traktor? Är det några modeller man bör undvika? Har hört att någon av de äldre MF-modellerna inte funkar i kallt klimat.

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 255
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 482
Senast: Squie
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
3 979
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden