Vad ska man göra med böcker som inte får plats?

Sv: Vad ska man göra med böcker som inte får plats?

Åtminstone ett av biblioteken i vår närhet har en "bokbytarhylla", så om man skippar att "byta" och håller sig till att bara "lämna" så kan man minska antalet böcker där :)

Ni hade ju massor med bra förslag, ju! det där med bytarhylla på biblioteket var en riktigt kul idé!:) Det ska jag tipsa min bibliotekarie om!!!

Ge bort dem till arbetslösa bukefalister (och sådana med jobb ...) kan jag också tänka mig, men portot kostar jag inte på er om ni inte är i riktig nöd!:D Och jag antar att jag måste skriva en lista på alla böcker och det orkar jag inte ...

Jobbet hade jag ju kunnat ta med mig till om jag nu inte satt hemma och skrev fler böcker som jobb ...:)

Jag ska ringa till sjukhuset också och kolla om de är intresserade. Och bookcrossing ska jag testa om/när jag får tid.

Tack för fin input. p.s jag tänker INTE elda upp dem!:D
 
Sv: Vad ska man göra med böcker som inte får plats?

När jag rensar ut i bokhyllorna brukar jag först ge en del till vänner och familj och sen skänker jag resten till någon av alla de välgörenhetsorganisationer som driver second handaffärer. De som finns här har stor omsättning på böcker!
 
Sv: Vad ska man göra med böcker som inte får plats?

Jag bor lite mitt ute i skogen, men kan kanske fixa en rejäl låda att ta med mig när jag närmar mig en större stad. Dock åker jag oftast tåg isf, därav problemet!:)
 
Sv: Vad ska man göra med böcker som inte får plats?

Aha, på så vis. Fast de flesta lösningar som innebär att böckerna återanvänds som böcker innebär nog att du tar dem utanför hemmet:D

Jag brukar bara ta ett par kassar på cykeln när det är dags, så det är ju lite enklare för mig.
 
Sv: Vad ska man göra med böcker som inte får plats?

Jag har en del böcker i en kista och i såna där förvaringslådor som man puttar under sängen.
 
Sv: Vad ska man göra med böcker som inte får plats?

Skriv ut små "skyltar"/band/Ettiketter/etc med texten "Ta gärna med mig hem!" och fäst på böckerna, sedan lämnar du dem på olika ställen där folk ofta blir sittandes en stund - på vårdcentralen, akuten, buss-/tågstationen etc.
Lämna till ålderdomshem/kvinnojourer/behandlingshem och liknande.
Lägg ut en skänkesannons på blocket/facebook - mot avhämtning.

Osv. (Men elda dem inte! :nailbiting:)
 
Sv: Vad ska man göra med böcker som inte får plats?

På Buke hittar man verkligen dom kuligaste grejer! Bookcrossing alltså! Jag som brukar "glömma" böcker både här och där, jag ska direkt regga mig!
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 240
Senast: MML
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 443
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp