Vad ska jag ställa i boxen?

Sv: Vad ska jag ställa i boxen?

Den ska försörja sig + lite till. Kunna tjäna drygt 100 000 på ett år om den får vara frisk.

Jag har efter senaste förvärvet lovat mig själv att aldrig köpa en travhäst billigare än 50 000... Den fick jag av PG:s dåvarande chef, han såg nöjd ut men det var nog för han fick en flaska whisky i byte :angel: Den historien blev dyr men jag har aldrig haft en häst med högre kapacitet. Om någon vet en startad häst e. Gobernador :love: som kostar under 50 000 kan ni ställa den på en transport mot Skåne :bump:

OK. Då får du betala 50 för Besten. :rofl:

SHmm, låter som ett bra erbjudande... Fast, nu har jag varit hos honom 2 ggr/veckan typ hela sommaren så det dröjer ett par månader innan jag är trött på honom igen... :D Dessutom har jag idag varit på sadelutprovning med honom och ska han betala av det så fr han minsann börja jobba nu! :devil:

Det är 5 veckor kvar :D

:rofl::rofl::rofl:
Fast, så fin o samarbetsvillig som han är nu efter sommarbetet o vilan från mig har han nog aldrig varit :love: Blir som kär på nytt :o
Men kanske framåt vintern när det är mörkt o äckligt blött o kallt... Han vill ha tjocka täcken och omväxling i fruktsalladen, även citroner är mumsigt :D

Kom på det, ska han gå premie?

Alltså... Jag har varit lite dålig på att träna... :o

Om man kunde köra premie hemma på fältet så vore det bra.

Men herregud, vad är väl ett litet premielopp när man ska vinna Elitloppet så småningom!? Du ser ju bilden på bloggen hur fin han är.

Senast ändrad:

Jag får komma och titta någon dag :laugh: Din granne hade ju en häst jag kunde tänka mig att klappa på om jag minns rätt.

Jag får komma och titta någon dag :laugh: Din granne hade ju en häst jag kunde tänka mig att klappa på om jag minns rätt.

Du är så välkommen. Jag ska försöka hinna in till Jägers på onsdag kväll med Besten och Knodden också. Men du kör inte snabbjobb med din redan eller hur är det?

Hon står i Småland tills jag får tillträde till gården, men jag kan nog komma in och titta på onsdag. När är du inne?

Jag borde vara inne omkring kl 18.
Jag PM:ar mitt nummer. Vore jätteroligt med sällskap där inne även om du är utan häst. Ta med dig hjälm så får du köra Besten! Du kommer smälta. Han ska gå b-lopp på lördag, du får finslipa formen på honom.

En helt annan tanke än de du redan varit inne på slog mig... du kan ju leta reda på någon som vill hyra din extrabox?

Om du ändå räknar med att ta jobbet med ut och insläpp och fodringar så kan du ju lika gärna ta betalt för det!

Fast det beror ju lite på var gården finns och hur allt annat är ordnat och om du VILL ha någon "främmande" i ditt stall vill säga.

Det är en bra idé och jag har funderat på det. Det verkar dock inte vara helt lätt att hyra ut boxar runt Svalöv. Det finns mycket annonser, t ex 1500 kr per månad, inkl hö halm, havre, mineraler o s v. Då kommer jag att gå back på att ta hand om någons häst. Men det blir ju billigare än att ha ett sällskap gåendes.

Eller ha en häst i träning kanske?

Det är en bra idé och jag har funderat på det. Det verkar dock inte vara helt lätt att hyra ut boxar runt Svalöv. Det finns mycket annonser, t ex 1500 kr per månad, inkl hö halm, havre, mineraler o s v. Då kommer jag att gå back på att ta hand om någons häst. Men det blir ju billigare än att ha ett sällskap gåendes.

I stallet där jag hyr in, betalar vi för box + spån. Stråfoder, kraftfoder etc etc köper man själv.
Ska det vara "all-inclusive" så tycker jag 1.500 kr låter billigt...

Jag borde vara inne omkring kl 18.
Jag PM:ar mitt nummer. Vore jätteroligt med sällskap där inne även om du är utan häst. Ta med dig hjälm så får du köra Besten! Du kommer smälta. Han ska gå b-lopp på lördag, du får finslipa formen på honom.

:rofl::rofl:
Tänk på att det är "solros" du pratar med...

För att hon ska smälta ska det till nåt som är riktigt bra... :idea:

Alltså, man kan ju smälta på olika sätt. Han är en så rar häst.

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 743
Senast: Ajda
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 881
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 509
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar