Vad ska jag göra? *snyft*

N

NaddeKarlsson

Hej!

Kan inte sova och tänker på en sak som hände idag/igår som gör att jag funderar på att sluta med galoppen:(
Jag pratade med min farmor & farfar idag (vilket inte är så ofta), och jag berätta att jag håller på med galopp och att jag ska bli amatörryttare om några år, och det jag får till svar: ä du är för tjock för att hålla på med galopp:cry:
Jag väger 58 kg och är 163 lång...men det duger kanske inte?
Jag blev såklart sur och sa att jag inte ville prata mer och sen tänkte jag inte mer på det...men det satte sig väl.
Så nu funderarar jag på om jag ska banta ner mig några kilo och fortsätta med galopp eller om jag ska sluta helt...:confused:
Jag vet inte vad jag ska göra, kan ni hjälpa mej?????:cry:

Sv: Vad ska jag göra? *snyft*

inte tusan kan du väl ge upp en, vad jag antar, dröm för att nån påstår att du kanske väger för mkt...om så är fallet är det ju ändå lätt åtgärdat...värre vore ju om du typ inte hade några ben eller nåt :eek: ryck upp dig nu, kika runt o se om du kan hitta ngn sida som har vikt o längdgränser osv:) fast jag tror inte det är ngn fara faktiskt.

Nej herregud kvinna, du ska inte sluta med galoppen pga. det. Jag har samma problem, fast jag tänker mer på distans, eftersom galoppdrömmarna försvann vid typ 10 bast haha, va ju rätt stor redan då :P Säg inte att du har problem, jag e 187 lång å väger 90 kg HAHA :P Å om du nu måste gå ner några kilo är det ju inte så många som ska bort, om jag skulle duga till jockey skulle jag behöva kapa mig vid knäna å tappa nästan halva min kroppsvikt, det är däremot ett stooooort problem. Särskilt eftersom jag har svårt för att gå ner i vikt, visst, smalare kan jag bli, men inte gå ner, om jag blir smalare går jag dessutom upp i vikt pga att jag får muskler istället för fett... :cry:

Lägsta ridvikt i amatörlopp är 60 kilo och det är dom sämsta hästarna som går med så låga vikter så satsa på att få rida lite bättre hästar så har du absolut inga problem:D

Din vikt låter perfekt för din längd. :cool:

Camilla (163 cm, 58 kg)

Du anar inte hur ofta jag får höra precis samma sak! Fast inte att jag är för tjock utan att jag är för lång.. men jag tycker inte alls att min vikt eller längd är något problem men det får jag tyvärr höra väldigt ofta ifrån oförstående kusiner och vänner. Man blir ju så klart ledsen!
Men se det som en sporre, när jag hör sånna saker så tänker jag bara "vilken idiot, hon ska få se när jag vinner derbyt!" Eller något sånt:smirk: Det gäller bara att visa dem! Och du är ju faktiskt inte för tung för amatörlöp!

Tack för alla svar!
Jag vet inerst innne att jag inte är tjock eller att jag väger för mycket för att rida amatörlöp, men det sätter sig ändå någonstans:(
men jag ska vissa dem har jag bestämt mig för, jag sa bli bland dem bästa amatörryttarna:D:angel:

Kolla min presentaion så finns det en bild på mej, bedöm själva:d

Det är bara att skaka av dig dumma komentarer som dom där. Om du är för tung så är jag alldeles för tung... Jag väger normalt sett runt 62 kg och då är jag andå jockey nu....

Alltid bättre att vara lite tyngre och stark än 50 kg och klen!

Mm man får väl göra det:smirk:...jag får stänga öronen helt enkelt.
Får köra stenhårt hos Annika, o jobba upp mej lite:d:o
Kommer i mitten i juli och jobbar hos dig Annika:D, ses då:banana:

Tack för alla svar!

Lyssna inte så mkt på dem, precis som alla andra sagt.. ;)

Jag väger normalt runt 58 kg och har ridit två löp, så det är fullt möjligt! :D

Jag fick höra att jag var för tjock när jag vägde 52 kg. (Är 163 cm lång.) Men jag hade ofta bylsiga kläder så jag såg tjockare ut, samt att jag då var ganska otränad. När jag tränade ordentligt gick jag ner till 49 kg, men samma person tyckte fortfarande att jag såg för tjock ut. (Skaffa glasögon?!)

Du ska självklart inte ge upp din dröm - men jag vet att det gör ont att få höra såna där dumma kommentarer ifrån folk som uppenbarligen inte vet vad de snackar om! (Släkting eller ej.) Men hur du än gör så ska du inte banta ner dig, du ska träna! Genom bantning förbränner du muskler, och muskler behöver du för att bli jockey. Jag fick höra en helt underbar kommentar hos en utav tränarna jag jobbade för; "Om du vill bli jockey ska du äta mycket och jobba hårt" och det ligger faktiskt nåt i det. (Många tränare säger ju ungefär tvärtom till sina ryttare, att de ska äta lite och hålla vikten nere på det sättet.)

Ska du dessutom inrikta dig på amatörlöp så är din nuvarande vikt ditt minsta problem, troligen.

för tjock?
låt inte din farmor trycka ned ditt självförtroende!
men om du typ har satsat på att bli världsmästare så okej du kanske borde satsa på ngt annat;)

Var det inte dessutom ngt med att man får promillehalt i blodet om man bantar ( snabbt )??
Det var ju ngn som fick blåsa och åkte dit för att hon hade druckit före loppet vilket visade sig inte stämma, utan det berodde på att kroppen på något sätt hade fått ngn kemisk reaktion av snabbbantningen.
Detta var ca 1 1/2 år sedan på Jägers.
Det kan ju vara bra att veta :angel:

Hej från hambo

Var det inte dessutom ngt med att man får promillehalt i blodet om man bantar ( snabbt )??
Det var ju ngn som fick blåsa och åkte dit för att hon hade druckit före loppet vilket visade sig inte stämma, utan det berodde på att kroppen på något sätt hade fått ngn kemisk reaktion av snabbbantningen.
Detta var ca 1 1/2 år sedan på Jägers.
Det kan ju vara bra att veta :angel:

Hej från hambo

Hon hade inte druckit red bull då? Har hört att det också kan ge utslag. (Bara ett tips)

Ha det gott!

//Lotta

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 213
Senast: lirco11
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 595
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 910
Senast: lizzie
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar