Vad shoppade du i Globen/Annexet?

Sv: Vad shoppade du i Globen/Annexet?

Men japps, det är :love:, jag är töntigt förtjust i det. Nu ska jag 'bara' vänja herrn av med att vilja gå på S-hack också, ser liiite (host) udda ut med fiiint superblingpannband, och så ett rep över nosrycken (S-hacket har ju repnosdel..)

Väldigt vackert ser det ut att vara :love:

Bara lite by the way; det finns nu nosdelar i Biothane att köpa till S-hack (jag köpte mitt i våras/somras, och då hade biothane-nosdel blivit standard istället för rep. nu finns lösa nosdelar att köpa. Biothane finns ju i neutrala färger som svart & brunt också, inte baara neon :angel:) :idea:
Elleeeer...ett litet fårskinn (inte ett sånt där med extra extra ludd..hehe..) :idea: :idea:

Bara för att inte ta ifrån hästen hans goda smak :D

*kl* blir massa avis på er som varit på Globen..jag vågar mig inte in där, pengarna går till sadel nu..

Var brukar du annars ha dina pannband? :D

Edit: Kom du att du kanske hade ett kandar också, men det lät så roligt, som att du samlade pannband på hög liksom :D

:rofl::rofl:

haha

jag sa "åhhh titta mamma va fint det är" *pekade på ett med 4 rader*
mamma bah: men nu räcker det, du har ju två pannband
jag och kassörskan tittade på varandra och förstod inte alls det där med "du har ju redan 2" :D

Läs HELA tråden innan du lämnar ett inlägg, eller två!!!

Imorgon slås portarna upp för den årliga mässan på Stockholm International Horse Show, i Annexet.

Den här tråden är till för att du ska visa vad du shoppat i Annexet under helgen!
Tråden är INTE till för att skriva vad du ska shoppa. Det skrivs här ---> [LÄNK]! Respektera!

Bilder! Bilder! Bilder! Bilder! Bilder!
Fota det du shoppat! Lägg upp massa bilder! Var vänlig att länka till stora bilder! Inga produktbilder i den här tråden, bara det du själv fotat!
Du behöver inte ha bilder på det du shoppat, skriv allt du shoppade, men allt blir ju så mycket roligare med bilder! :D

Skriv gärna priset, men undvik skriva i vilken monter ni köpt produkten då tråden då riskerar att tas bort. Respektera även detta! Vill ni veta vart personen köpt en viss produkt så pm:a personen istället!

Inga diskussioner om vart man kan köpa en viss produkt efter mässan heller!

Och kom ihåg!
ThisThreadIsWorthlessWithoutPicssmi.gif

Läs en gång till så vi slipper inlägg som inte ska vara i den här tråden!

Jag tycker att vi alla BÖR hålla oss till detta nu så att tråden inte raderas eller blir låst pga. OT (Off Topic)! :cool:

kl

Har tyvärr inga bilder då kameran är i sthlm... Tyckte det var lite tunnt på kul grejer iår på mässan, men några guldkorn hittade jag;

Marinblå Kingsland dunjacka
Marinblå Kingsland luvtröja
Gummi stallskor, tror de hette Lacross
Marinblå box-guard
Marinlå halvtocka Roeckle handskar

tycker inte det fanns så mkt. eller så är det faktiskt så att jag börjar inse att jag har det mesta och inte behöver något :p

köpte iaf en boxgrind tror jag det heter. som man har på tävling framförallt, när boxdörren e öppen så hänger man denna framför så hästen inte går ut :p tror ni fattar vad jag menar! en m.blå med vit och gul passpoal
sen beställde jag ett par nya Parlanti America Zip stövlar! :love:

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

Var där, både fredags och i söndags.
Ska fixa bilder på allt, men just nu får ni nöja er med listan:
- Kandarträns 500 någonting kr
- "Vanligt" träns 60kr
- Gula fleecelindor 345kr (?)
- Gula boots 175kr
- Ljusblå boots (present) 175kr
- Svart schabrack m gul kant och gul brodyr (hästen namn) 345kr
- 2 OS pannband (ena är en present) 200/300kr
- Boken "Från mina händer till dina" av Monty Roberts (?)

Minnet på priserna är inte det bästa :p

Jag var där hela gårdagen och är också lite besviken på utbudet. Men hittade iaf:
dressyrschabrak 149 kr (fynd!)
Träns 299 kr
Förbygel 299 kr (fynd!)
Blingat pannband 299 kr (fynd!)
Skor 599 kr (fynd!)
Pälsglans 100 kr
Eskadronskydd 659 kr

Tror det var allt!

Brunt Capriati schabrak med brodyr ca 450 kr
Svart träns 120 kr
Svart liten borste 10 kr
Sporrar+remmar 35 kr

Bild

Jag kutade runt inne på anexet i 3½ timma igår :angel:
Min sambo messade mite lite oroligt innan och frågade om jag skulle shoppa något, men jag sa att jag inte hade så mycket pengar men kanske något litet... Fick då till svara tt jag skulle köpa något till MIG och inte till hästarna..... :angel:

Först köpte jag dom här skorna till sambon, dom kostade 150 kr!!!!!!!! Han behöver just ett par sådana och passar dom inte så gör det inget när dom kostade så lite.

dsc00057_22675006.jpg

Sedan blev det.. trotts att jag skulle köpa något till mig, ett rundsytt träns. Egentligen kostade det 399 ink tyglarna och 299 ex tyglarna. Men jag tror han gjorde bort sig och att man egentligen inte kunde köpa utan tyglarna, för han kom tillbaka o sa att jag fick med tyglarna för 299 eftersom dom också var rundsydda och att de va tråkigt att dela på dom. :banana:

dsc00058_22675018.jpg

Anledningen till att jag inte ville ha med tyglarna var dessa! Dom är helt sanslöst underbara! Kostade 250 kronor och är sjukt mjuka och fina. Love them! :banana::banana:

dsc00062_22675084.jpg

Sedan lyckades jag springa på den här magnifika uppfinningen. Först i en broddlåda för 379 kr och jag fick ledsamt lämna den, men sen hittade jag den på en "hemma butik" :banana: 35 kr
dsc00061_22675076.jpg

Sedan gick vi ner i sista pausen och fick för oss att armbåga oss in i en butik som hade 50% på allt för att slippa ta hem grejerna.
Sedan tidigare hade jag köpt den ena som kostade 80 kr, den andra kostade ju alltså 40 kr. (kantbandet är eg marinblått)
dsc00065_22675108.jpg

De inplastade kostade 25 kr för 4 stycken. De oinplastade vet jag inte :angel:
dsc00059_22675026.jpg

Sedan fick jag syn på den här på "andra sidan" butiken och ropade till en i personalen o frågade va de va för storlek. S var det och jag chansade o struntade i att prova.. 135 kr och den sitter perfekt och är SÅ skön
dsc00063_22675096.jpg

För montrar kolla här

Jag är inte alls avis på er alla som var där :angel:

Hedwig02: Pannbandet och fleecelindorna :love: :love:

Mazarinen: Pannbandet och benlindorna :love: :love:

*kl*

Fattig som jag är i år så blev det ett fleecetäcke med hals och kryssgjordar och ordentliga spännen som INTE är i plast, från sverigetäcket. 250kr

3 par "magic gloves" 25kr

Sen handla jag säkert mat och godis för 3-400kr + parkeringshuset

Jag handlade två hoppschabrak och nya benskydd! Ett vitt schabrak med brodyr och ett grått. Har inte haft något vitt hoppschabrak till hästen så det var på tiden!
Hade tänkt att köpa grå benskydd och matcha men så såg ja de här limitded edition och tyckte de var coola. De är ju nästan grå så det funkar ju.
DSC00609.jpg

DSC00608.jpg

1295:- kostade benskydden och de två schabraken kostade 800:- totalt.

Min shopping:

Carina Dahls nya roman, 99 kr
Broknäsflickorna, 20 kr (vilken nostalgitripp!)
Stallgänget, alla 6 böckerna 200 kr (present)
DSCF3322.jpg

Horze reflexdamasker, 99 kr
DSCF3324.jpg

Horze guldgula benlindor 129 kr
DSCF3325.jpg

Ridstrumpor, 39 kr/par
DSCF3328.jpg

...samt ett nosludd med min kära hästs smeknamn broderat..tjejerna i montern fnissade glatt när de fick lappen med namnet :D 100 kr
DSCF3335.jpg

Var brukar du annars ha dina pannband? :D

Edit: Kom du att du kanske hade ett kandar också, men det lät så roligt, som att du samlade pannband på hög liksom :D

Japp...ett sitter på kandaret och det här ska sitta på tränset!:D
We like the bling!

De flesta har mässpriser, typ billigare på vissa varor eller 10 % på hela sortimentet.. Men Horze, nej dom höjer priserna! :S

fast ett kort svar på frågan kan ju knappast skada tråden nämnvärt...

Jag shoppade iaf detta i Globen:

-Boken "Familjelyckan" av Carina Dahl
-Reflexdamasker från Horze
-Senskydd från Horze
-Svart dressyrspö från Piskmakaren
-Grönt schabrak och luva från någon liten monter på övervåningen jag inte minns namnet på
-Julgransprydnad (?) i form av en liten häst med vingar.

Globen08032.jpg

Globen08033.jpg

Globen08034.jpg

Globen08036.jpg

Tycker det var lite tråkigt utbud, mest samma saker överallt, och lite av det jag ville ha fanns inte. (Gröna reflexer och AloeVera-produkter).
Dessutom inga vidare mässpriser på det jag ville handla utöver ovanstående :angel: :D

Oooh snajsigt schabrak det gröna! :laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Sharpless
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna... 24 25 26
Svar
516
· Visningar
23 899
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 349
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
41 506
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4
  • Vikt och hälsotråd 2024

Hund, Katt, Andra Djur