Vad shoppade du i Globen/Annexet?

Sv: Vad shoppade du i Globen/Annexet?

eller hur!
jag blev kär så fort jag såg det, fast jag ville egentligen ha alla färgerna som fanns :angel:
kommer bli ursnyggt på den mörka fuxen jag rider dessutom :D

Jag köpte :
Träns 120kr
Ridstrumpor (Bruna med rosa detaljer:love:) 89kr
Dressyrspö 40kr
Läderfix 150kr
Rosa horseshow tröja :love::love: 300kr?
pannban (brunt rosa stenar:love:) 25kr:p
Tror att det var allt :D
Förälskade mig i ett svart svängt swarowski pannband med 4rader rosa stenar, köper nästa år då jag förmodligen har mer pengar:banana:

KL

Jag har varit i Stockholm sedan i torsdags eftermiddag och kom hem i morse kl 4 :crazy: trött.

Jag tyckte att utbudet i vissa fall var lite klent. Mycket fina kläder hittade jag dock men köpte inget själv. Blev mest lite småplock (sparar mig till Göteborg :) ) Mest nöjd är jag med min nya tömkörningspisk och med sjalen som är helt fantastisk :)

Kom hur som helst hem med:

• Brun-beige, mönstrad och helt underbar och mjuk sjal mässpris 250;- men fick rabatt av grannen och betalade 150;-
  • Tidningen Ridsport + Ridsport Special 35;-
  • Tömkörningspisk från Piskmakaren 540;-
  • Svarta lädertyglar med insida av gummi och mässingfärgade loopspännen (ville haft utan gummi men det fick duga) 100;-
  • Bruna släta lädertyglar med silverspännen 100;-
  • Brunt träns med smala remmar och mönstersöm, silverspännen. 298;-
  • Bruna tömkörningstömmar 798;-
  • 2 st teddyfodrade, beige grimmor med broderade hästar samt 2 st matchande grimskaft till dessa. 200;-?
  • 1 st svart grimma med guldglitter till stoet + svart grimskaft med mässingspänne. 150;-?
  • 1 st svart grimma med silverglitter till valacken + svart/silvervitt grimskaft med silverspänne. 150;-?
  • 4 par ridstrumpor 100;-
  • 1 brunt lädergrimskaft med mässingkedja. 150;-?
  • Stallboken 2009 Syd, gratis
  • Tip Top Läderbalsam, gratis
  • Tip Top Läderfix, pris?
  • Cowboy Magic 159;-
  • Fodrade skinnhandskar, svarta 335;-

Bilder kommer imorgon när jag fotat lite :)

Senast ändrad:

kl

tur att gbg är snart jag är såå avudsjuk på er som fått shoppa!

Tyckte d va ovanligt lite affärer i år? Lyckades köpa alldeles för mkt ändå, så ska inte klaga :p

Dyon Boxgardin
Dyon täckeshängare
Pannband
Ana Scarpati schabrak
Cwd förbygel
Gelé pad
2 st magplattor
Benskydd carbon gel
spö
schabrak börjes 80 spänn :D
Tävlingsregntäcke
equiline huva
john whitaker lädergrimma
sen har ja säkert glömt nåt :p

24972023.jpg

24972027.jpg

Var egentligen bara ute efter ett vintertäcke med minst 1680Denier men hittade inget i stl 165cm till hyggligt pris.

Däremot köpte jag:
* Farmland Drottningholm, rundsytt brunt träns med extra bred nosgrimma + tyglar! Nedsatt till 1000:- (kostade egentligen 3200:- utan tyglar)!
* Farmland rundsytt pannband (gillade inte pannbandet som satt på tränset): 400:-
* Böjt pannband med Swarowskikristaller, en med stora stenar och en med dubbel rad: 399:-/st
* Ulltäcke, svart med svansfläta 180:-
* Jodpurs, 399:-
* Ullsockor, 3-par, 90:-
* Kaupre hackamore + tyglar, brunt med mässing: 400:-
* Dressyrstigläder, mörkbruna: 200:-
* Fleecelindor, marinblå: 60:-
* Beige Poly pad (kopia?) Horse guard: 80:-
* Ben paddar 35:-
* Gel pad: 195:-
* Skinn fix (läderbalsam) 150:-

Vart hittade du Dyon täckeshängaren? Letade efter den men hittade den inte:( Snygga saker köpte du iallafall, min syster köpte samma CWD förbygel, snygga är dem!

Jag köpte bara ett par Roeckl vinterhandskar 439kr..

Tyckte utbudet var sådär...nu är det Gbg nästa:)

Ja hittade bara en på hela mässan, och den köpte jag fort som tusan ;) d va typ på övervåningen. Du vet där där man går in till själva globen på övervåningen? Sen åt vänster sålde dom typ boxskyltar och sånt. I det motsatta hörnet var det en affär, där fanns den. Mellan nån irländsk monter och nån afärr med massa färgglada hästsaker.
Tacktack, ja dom e asfina tycker jag :)

kl

jag tyckte, som många andra att utbudet var sämre än andra år. men jag lyckades hitta lite iaf.

*CWD träns
*CWD nosgrimma
*Parlanti chaps (långa)
*Theodore Bespoke skjorta
*LaCrosse gummiskor

detta shoppade jag i helgen! det blev lite många schabrak.. :angel: hade egentligen tänkt köpa annat men hittade inte så mkt :mad: det var riktigt dåligt med mässpriser! :devil:

Schabrak Sjöhagen, 100 kr/st (sorry för suddig bild)
globen2008002_.jpg

Schabrak Lyckås, 149 kr
globen2008003_.jpg

Schabrak Capriati med brodyr, ca 400 kr
globen2008001_.jpg

Fleecetäcke med hals, Sverigetäcket, 250 kr
globen2008008_.jpg

Stallboken 2009, 159 kr
Isbrodd, 16 st, ca 80 kr (delade med två andra)

de två sista orkade jag inte ta bild på.. =P

Vad är det för märke på magplattan på bilden? Den såg snygg ut :D

*kl*

så damp sista saken ner i brevlådan idag.
En ny namnskylt, den jag har är handmålad i trä = vill inte ha på nya uteboxen, så hon fick en ny i plåt!

10.jpg

Yes! Äntligen har du börjat samla grejor till er fälttävlansdebut till våren...:devil:
Dessa var naturellement ett grandiost misstag...passade inte...ser ingen annan utväg än att de får bli ett par mer lämpliga eskadronboots..
d025.gif

*kl*

så damp sista saken ner i brevlådan idag.
En ny namnskylt, den jag har är handmålad i trä = vill inte ha på nya uteboxen, så hon fick en ny i plåt!

10.jpg

Vilken fin :love:
Hoppas min kommer snart, jag beställde ockå en när jag var där :d

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: Sharpless
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna... 24 25 26
Svar
516
· Visningar
23 899
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 349
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
41 503
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V