Vad samlar du på? Vad borde man samla på?

Jag samlar på alldeles för mycket... nackdelen med för stort utrymme :D Pappa samlade på Rörstrands Skåne och den har jag kvar även om jag inte utökar den. Jag har två 70-talsserviser till vardags, Fleur och Aspen från Arcoroc. Har också en stengodsserie från Broste Copenhagen, Nordic Sand, som jag blandar med en serie från Duka/CG eftersom de är snarlika. Bestick Savonia och Svensk spets.

Äldre svensk design... just nu har jag snöat in på Monica Backström (inte så gammal, hon lever fortfarande). Har också Lisa Larson, Lars Hellsten, Ann Wärff och Thomas Hellström.

Konst... Falugrafikerna främst.

Jag älskar också gamla glas och har diverse serier, tex Elon.

Har också alldeles för många svagdricksflaskor, gärna i träställning. En är jag väldigt rädd om, den är från det gamla bryggeriet i byn och namnet står på korken :love:

Allt som har med rosor att göra... växterna som sådana (gammaldags), rostryck av Redouté samt böcker om rosor.

Allt som har med arabhästar att göra... min samling är rätt stor vid det här laget, jag började när jag var 11 år...
Det är kul att Monica Backström börjar bli så populär igen. Jag tycker mycket om hennes svampar.

Jag är en samlare, men har dragit ner på antalet samlingar. Min viktigaste samling är min uppsättning med Lotta-böcker och samlar också på vissa serie-magasin.
 
Det är kul att Monica Backström börjar bli så populär igen. Jag tycker mycket om hennes svampar.

Jag är en samlare, men har dragit ner på antalet samlingar. Min viktigaste samling är min uppsättning med Lotta-böcker och samlar också på vissa serie-magasin.

Just ja... jag KAN ha ett gäng serietidningar också. De hade jag förträngt... :o Manga, X-Men, div Marvel, Modesty Blaise (min idol! :love:) och Action, en svensk serietidning i stil med X9 fast mycket bättre.
 
Jag har av väldigt oklara anledningar snöat in på muminmuggar :p och inser att jag inte verkar vara själv med att ha ett intresse av dessa muggar!

Vad samlar du på? Och vad ”borde man” samla på? Muminmuggarna går på runt 200kr i handeln men de muggar som har utgått verkar gå för nästan de 10 dubbla. Finns det andra föremål/saker som är liknande?
Jag samlar på kristallkronor. Har 5 uppe och 4 ytterligare som ska upp.
 
Åh, sen sparar jag på holland från Vilhelm Kåge och på Chippendale silverbestik.
Och en massa annat krafs, typ saker i koppar mm
 
Samlade mer förr. Då var det hästbilder och vykort på djur som jag och en barndomsvän samlade på, köpte lite varstans; inte minst från Skänninge marken brukade vi åka hem med ett helt gäng. Har sparat dessa men jagar/köper inte nya direkt längre. Har ett gäng schleichhästar med som prydnader :).
 
Jag samlar likt många andra på muminmuggar. Samlar också på svenskt porslin från Gustavsberg och Rörstrand 50- 60-tal. Sååå, det är lite fullt i skåp och hyllor hemma 🤷‍♀️
 
Samlade på änglar och hästar (i porslin) förut. Nu är det väl mest böcker jag "samlar" på, främst Joanna Campbells fullblodsböcker, har nästan alla nu, och tyg, men det är ju en "förbrukningsvara" så det gills väl inte :angel: även Nora Roberts tar upp en väldigt stor del av bokhyllan.

Just ja, samlade på klistermärken och bokmärken när jag var liten. Har kvar bokmärkespärmarna men samlar inte längre 😊
 
Julpynt i form av djur.
20191117_171010-COLLAGE.jpg
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 475
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 349
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 093
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp