Vad säger ni för konstiga saker till era hundar?

Tudde har ju ett antal smeknamn, ett urval är Toodles, Tudor, Tuddelur, Luror, Valpor. Det här har utvecklats till uttrycket Toodle-do. Att Toodle-do innebär att göra jävulskap som att sno sockar, länsa sopkorgen, skälla och hoppa på oss, slita storebror i halsen osv. Vilket lett till att frasen "I Toodledo, I Toodle-do you!" uttalas ganska frekvent här hemma och antagligen väldigt obegripligt för de flesta utanför hushållet.
När han var yngre konstaterade vi också dagligen att "Poopor has poo-rage" när det märktes att det var dags att gå ut.
Utöver det har jag väl liknande tendenser som @EZMK att sjunga diverse, men här mer kopplat till shenanigans eller bara varianter av smeknamnen ovan :angel:
Skrället är en sån stilig, värdig herre att det inte alls sägs lika mycket om honom men än löjliga varianter av bäbis, älskling och varianter av hans namn. Men det är väl standard hos alla tänker jag mig. Eller? :o

Det är nog mest konstiga smeknamn här också.

Ivar är av någon anledning Puppan eller "pruttiman" utan att han egentligen är speciellt gasig.

Kryza har vi en massa tråkiga ordvitsar med. Är hon trött och gosig är hon Mys-Krys, är hon fnattig och har spring i benen är hon Fys-Krys. Är hon pruttig (vilket hon är ganska ofta) är hon pys-Krys.

Känner att att det är lite av ett lågvattenmärke även för min normala humornivå 🥲

Alpina = pina blir prutt-pina.. 🙊 Pina var ett givet smeknamn på en överjävlig valp och hon fiser och hon blir rädd för sina fisar. 🤣

”Tova täng?” Varje kväll när vi ska gå och lägga oss. ”Vill du sova i sängen?” vet hon inte vad det betyder. 😂

”Vart är giiisen?” Då hämtar hon sin rosa mjukissko eller i bästa fall någon av ikea-grisarna. 🤷🏻‍♀️

I den gamla barnfilmen Trolltyg i Tomteskogen fanns en trollmamma som hela tiden fräste "var är Fjant" när hon inte hittade sin unge. Det gör jag också när jag ropar på hunden. Står på altanen och hojtar "var är Fjant?!" med trollröst :bag:

Vida får allt som oftast stå ut med ”Vidan du är inget vidare du” när hon gjort något som hon inte borde. Typ 27000 ggr om dagen :D

Milo har flest smeknamn; Saurman, Melonen, Plutten, Lillen, Pip-Larsson, Surgubben osv. Han kan se fruktansvärt ledsen ut, vilket gjort att vi brukar säga att han är depressionens ansikte. Han fick t.o.m. följa med på dotterns skolavslutning ett år eftersom läraren så gärna ville se hur depressionens ansikte såg ut :p

Grannarna undrar troligen vilken av de sura tanterna vi refererar till när Milo står på tomten och skäller och man öppnar dörren gapandes: ”För helvete Milo, håller du inte tyst nu så får du flytta till surtanten”

Ingen av de sura tanterna har varit särskilt sur det sista, högst troligen för att ingen av dom vill ha Milo som inneboende…

Konstiga saker? Tror inte det finns nått normalt jag säger till mina djur. Varken hund eller häst. Pratar väldigt mycket med dom så folk typ undrar om jag är helt tappad :D

Hästen brukar jag sjunga för :angel: när jag inte har långa samtal och diskussioner med henne. Kommer ni ihåg låten i den gamla Polly-reklamen? Har ändrat lite på texten:
Hontas och jag vi är goda vänner
Fastän mycket olika
Hontas är hårig jag är det inte

Leffe är så liten fortfarande men vi pratar och lär känna varandra mer och mer. Han får väldigt många smeknamn. Snuskpelle, Lille Varg, Lille Gris, hundjäkel mm. Kompisen såg en bild på honom och tyckte att han påminde om Sheldon Cooper där :laugh: Han har liksom samma attityd. Vi begriper inget för vi är så kassa och han är genialisk :idea: han älskar att retas. När han bet farsan så stack han upp i trappan och satte sig där och typ gav farsan fingret och sa kom och ta mej om du kan.

Utöver Ladybug-sången (som jag nämnde i smeknamnstråden och som sjungs med lollipop-melodi) "Ladybug, ladybug, oh lady, lady lady, ladybug! Barumdumdum!" och som fått orstbefolkningen att tro att min hund heter Ladybug, har jag tydligen också en tendens att berömma mina djur i konversation med mig själv.
"He's such a big boi!"
"Isn't he though?!"
"He sure is!"
:o

Konstiga saker? Tror inte det finns nått normalt jag säger till mina djur. Varken hund eller häst. Pratar väldigt mycket med dom så folk typ undrar om jag är helt tappad :D

Hästen brukar jag sjunga för :angel: när jag inte har långa samtal och diskussioner med henne. Kommer ni ihåg låten i den gamla Polly-reklamen? Har ändrat lite på texten:
Hontas och jag vi är goda vänner
Fastän mycket olika
Hontas är hårig jag är det inte

Leffe är så liten fortfarande men vi pratar och lär känna varandra mer och mer. Han får väldigt många smeknamn. Snuskpelle, Lille Varg, Lille Gris, hundjäkel mm. Kompisen såg en bild på honom och tyckte att han påminde om Sheldon Cooper där :laugh: Han har liksom samma attityd. Vi begriper inget för vi är så kassa och han är genialisk :idea: han älskar att retas. När han bet farsan så stack han upp i trappan och satte sig där och typ gav farsan fingret och sa kom och ta mej om du kan.
Pollysången! 😍

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 971
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 944
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: ryujaneiro
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka