Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

kl

Såg Hotel Rwanda igår, handlade om folkmorden på 90-talet. En hemsk film, men bra och helt klart sevärd! 3,5/5!

Monimaker- Jag verkar vara en av få som inte gillar den filmen. Berätta gärna sen vad du tyckte om den. Jag funderar på att titta på Alvin och gänget idag, den kan väl inte vara så våldsam tänker jag :D

Kl.

Ikväll ska jag se berättelsen om Pi. Har sett fram emot att se den så hoppas den lever upp till förväntningarna :p

...beror nog på VAD du förväntar dig.
Jag hade inte alls förväntat mig det jag fick se...smått traumatiskt nästan, blev helt chockad!

Jag tyckte inte Life of Pi var så bra som jag hade hoppats tyvärr. Väldigt fin, verkligen, och själva historien var också tänkvärd,men sen blev det lite för segt och tradigt där i mitten av filmen (dvs mer än halva filmen...). Hade kanske blivit bättre om dom kortat ner den något kan jag tänka mig.

KL

Min fransman till pojkvän tvingade mig att se en fransk film i helgen som var lite smårolig sådär, även om han fick sitta och översätta typ vartannat skämt åt mig... :angel: "La vérité, si je mens" hette den och kan faktiskt rekommenderas! 3 av 5. :)

Jag blev väl inte jätteimponerad av den, ska jag erkänna. Jag gillar inte Tarantino alls, och har inte blivit förtjust i någon av hans filmer som jag kan minnas att jag sett. Inslaget av western och prisjägare tycker jag om, men det kan jag få om jag tittar på Clint Eastwood också. :D Den får en svag 3 av 5.

Det enda som gör lite ont i mig är att, kanske inte så mycket i Django unchained, men i western så rider de ju oftast ganska "hårt" (snabba stopp, tvära svängar, avsaktning till skritt/halt från galopp på nolltid) på relativt skarpa bett, vilket utmynnar i att hästen bara går och gapar och slänger med huvudet. Ser rätt otrevligt ut!

557935_10152566687870204_1229187378_n.jpg

560174_10152566688060204_1597402432_n.jpg

537920_10152566688025204_224879781_n.jpg

/For a few dollars more, 1965.
När jag ser det där tänker jag bara att jag inte borde gilla western så som jag gör, men jag kan tyvärr inte låta bli ändå ..

Fördelen är iaf att de inte har några nosgrimmor så att de kan gapa och komma undan det värst. Trösta dig med det och titta vidare:p.

Tänkte kolla på Prometheus nu. Har hört väldigt olika rescensioner på den så det blir intressant.

Tänkte kolla på Prometheus nu. Har hört väldigt olika rescensioner på den så det blir intressant.

Prometheus var på väg mot en tvåa med Ridley Scott visade sin fantastiska förmåga att göra ett snyggt slut och filmen får därför 3/5. Ett poäng för att filmen börjar som jag älskar att scifi gör och var väldigt spännande. Och ytterligare ett poäng för att jag är patriot och tycker att Noomi gör ett bra jobb till en egentligen skittråkig karaktär.

Jag såg Prometheus på bio och enligt mig gör den nog sig bäst där. Maffig musik, sci fi och vidsträckta vyer, det gillar jag. :D

Såg igår Les Miserables på bio. Hade ingen aning om handlingen, förutom att det var en musikal och de flesta beskriver den som mycket sorglig. Vet fortfarande inte riktigt va jag tycker. Tror jag ger den 3.5 eller en svag 4. Den var ju mycket välgjord, men Russel Crowes sjungande var mest jobbigt. :p Gjorde sig bra på bio och kommer antagligen inte att se den igen.

Senast ändrad:

Jag håller verkligen med om att det är hemskt att se hur hästarna behandlas och rids :( Förstår inte varför det ska ryckas och slitas så mycket hela tiden. Och sen brukar dom ofta sparka dom hårt i magen och flaxa hej vilt med benen när dom ska driva på dom. Nej, det förstör intrycker av en hel film

kl

Även jag har sett Pitch Perfect, som flera andra här. Hur skön som helst :D En solklar 3/5!

Är det den filmen som Rebel Wilson är med i? :D

Senaste filmen jag såg var Magic Mike och jag gillade den inte, jag somnade haha! 1/5.

Ja kan tänka mig att Prometheus var bra på bio! Men handlingen gör ändå inte att det hostar upp sig mer betygsmässigt. Hela "meet your maker"grejen är så tröttsam.

Bachelorette Den var ok, som en yngre lite sämre version av Bridesmaides. Isla Fisher var lika rolig som alltid :) 3/5

Vi kollade på Skönheten och Odjuret till frukosten i morse :D
Den är bra som alltid :)

Jag såg filmen Lawless för några dagar sen. Men vet inte riktigt vad jag tycker om den. Kanske en 3:a då. Jag brukar gilla när filmer är verklighetsbaserade. Filmen var dock ganska grym, men Tom Brady var också ganska snygg. Så den var ändå ok o se på ;O

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 897
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 177
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 549
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 041
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka