Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

kl

She's the Man såg jag mest för att jag aldrig har sett den och för att jag brukar gilla Amanda Bynes. Dock tyckte jag inte filmen var nån höjdare. Den hade kunnat vara rolig om det inte var så extremt överdrivet alltihop, men nu var den väldigt överdriven och därmed mest bara seg. Emellanåt var den ändå ganska rolig, och en väldigt lättsam film, så 2/5 kan den väl få.

Jag såg också My Sisters Keeper och den är både vacker och hemsk på samma gång. Jag blev förbannad på mamman mest hela tiden och kan inte hitta någon förståelse för hur hon gång på gång kör över sin yngsta dotter trots att i princip alla ifrågasätter det. Verkligen en film som känns och alla karaktärerna känns väldigt äkta och välarbetade. 4.5/5 (missar fullt betyg för att den var lite seg emellanåt och lite för mycket äckliga sjukhusscener vilket jag har svårt för)

Såg precis Bitchkram. Konstigt nog så måste jag säga att jag gillade filmen :) Vet inte vad jag ska säga mer än så.. :p
Den får 3½ av 5

Igår såg jag 2 days in New York. Väldigt rolig film. 4/5

Idag såg jag Twilight Breaking Dawn Part 2. 5/5 :)

Såg Twilight Breaking Dawn part 2 igår. Rätt besviken! Jag hade läst böckerna och min kompis har inte gjort det. Vi var båda ganska förvirrade, de hoppade snabbt i storyn och vi tyckte de utelämnade saker och händelseförloppet var inte särskilt trovärdigt. Rätt trista specialeffekter också. 2/5 eller en mycket svag trea...

Såg Paranorman på jobbet igår (ja, jag har ett asbra jobb :D). Söt och underhållande, 3/5.

*kl*

Såg Silver Linings Playbook igår och den var verkligen väldigt fin! får 4/5. Men jag är ändå lite förvånad över att den gav Jennifer Lawrence en Oscar. The perks of being a wallflower har tex mycket mer "Oscarskänsla" än SLP.

KL

Jag såg Safe Haven på bio i fredags. Den var väldigt bra, men det var en ganska klassisk story och så var den (såklart) lite små-cheesy här och där. Men spänningsfaktorn och den härliga känslan i filmen vägde upp, och det var precis en sådan film jag kände för att se! :)

*kl*

Såg nyss Red Lights. Får 2/5 och en poäng är endast för att Cillian Murphy är crazyhot.

The impossible - om tsunamin, visst är det gripande men filmen var inte sådär jätte bra 3/5

City of Ember - scifi/fantasy baserad på boken, om ett grupp folk som bor i en underjordisk stad skapad av forskare pga hotet från kärnvapen 200år tidigare, deras ljuskällor kommer från en ensam generator som är på sista versen och två unga människor kämpar för en lösning med hjälp av en låda 4/5

*kl*

Såg Silver Linings Playbook igår och den var verkligen väldigt fin! får 4/5. Men jag är ändå lite förvånad över att den gav Jennifer Lawrence en Oscar. The perks of being a wallflower har tex mycket mer "Oscarskänsla" än SLP.

Såg också den i måndags och hade ungefär samma åsikt. Väldigt fin film och både jag och sambon var positiva efteråt. Ger den 4/5. Men en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll, njae.

såg Life of Pi igår och jag älskar tigern! Men filmen var sådär, lite halvseg innan båten liksom. 3/5 får den!

Les miserables (1998) behöver väll ingen pres med tanke på hur aktuell den är med ytterligare en ny version (som jag ej sett), gillart dock denna skarpt 4,5/5

Jag ser massa film när jag pluggar :o Idag har det blivit

Gohatto - kort, om en samuraj som är så vacker att alla män faller för honom. Väldigt vackert filmad och hjärnan får arbeta lite 5/5.

Idag såg jag Cinderella pact eller Lying to be perfect som den också heter, den får 3,5/5 passade mitt humör idag!

och sedan såg jag Bee movie, den är ju faktisk mysig, men inte superbra, 2/5.

KL

Jag såg Life of Pi för några dagar sedan, tyckte om den jättemycket. En fyra av fem får den

Kiss Kiss Bang Bang. Lite av en klassisker nästan, såg kanske halva en gång för längesen. Så himla bra, Robert Downey Jr kommer verkligen till sin snabbtalande rätt. :D :d 4/5 får den.

KL

Jag såg Vicky Cristina Barcelona igår kväll. Den var rätt bra, om än lite seg och jobbig ibland. Men jag gillar både Scarlett Johansson och Penelope Cruz, och det var många härliga miljöer med i den! 3 av 5.

kl

Vi såg Hamlet 2 igår. Handlar om en skådespelare som jobbar som dramalärare på en skola, eftersom han är för dålig skådespelare. Han vill göra en uppföljare till Shakespeares Hamlet, men stöter på en hel massa problem. Stundtals helt vansinnig, stundtals skitrolig och stundtals bara jätteknäpp. Svårt att sätta något betyg, men jag tror ändå att den är värd så mycket som 3,5/5!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 897
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 179
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 553
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 042
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka