Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

KL

Fick äntligen tummen ur och såg senaste/sista Twilight-filmen för ett par dagar sedan. Nu tycker jag inte dom tidigare filmerna är några mästerverk heller men den här var rena rama skämtet. :crazy: Framför allt för att Kirsten Stewart är urusel som Bella, inte trovärdig någonstans. Kan hon se något annat än likgiltig och ointresserad ut? Öppna och stänga munnen konstant är hon också bra på... 1/5 får den av mig!

kl

Efter att flera skrivit om den i tråden, och även några vänner på fb, såg jag idag The perks of being a wallflower. Kan bara hålla med alla andra som gett den bra betyg. Så otroligt bra på alla sätt :love: 5/5!

Ska se någon mer film ikväll, fått väldigt med inspiration av den här tråden :D

The taint, alltså... jag minns inte ens vem var eller hur jag tipsades om denna filmen. Bara allmänt sjuk film som jag aldrig kommer se igen haha! och alla dessa snoppar!? Lössnoppar och blod, what the fuuuuck. Action, komedi, skräck ska det vara i alla fall, män som jagar kvinnor med snopparna ute ur byxorna bärandes på stora stenar ovanför huvudet, alltså jag vet inte... de dricker av vattnet och vill krossa alla kvinnors huvuden med en sten... ja ni hör ju. :rofl:

Vi såg The Sweeney igår, jag som gillar actionfilmer tyckte den var väldigt bra och spännande, två bra huvudkaraktärer! Får 4/5 från mig!

Populärmusik från Vittula - inte den bästa film jag sett men sevärd för att den är så härligt stereotypisk. Tycker det är en bra tolkning av boken, speciellt karaktären Niila av Andreas Enehielm. Inte Bra film men sevärd 3/5

Såg Pitch Perfect. Underhållande men inte sådär superbra. 3/5

Såg för ett tag sedan även Two weeks notice för några dagar sedan. Den är underhållande och bra! Dock ingen nykomling. 4/5

The silverlinings playbook. Jag gillade den men var lite förvånad. Jag kollar helst inte så mycket på trailers (spoilers enligt mig) och visste således inte så mycket om filmen. Men ja, nöjd var jag! 3.5/5 eller möjligtvis en 4a. Lite osäker.

Batman - The dark knight rises. :love: Älskar Batmantrilogin och även denna film. Andra gången jag såg den, var på bio första gången och nu hemma. Såååå bra! Älskar konstrasten mot det Gotham man känner igen, smutsigt och regnigt. Tror inte det regnar i en enda scen i denna film. ;) 4/5 får den!

*kl*

The intouchables - fin film, men överskattad tycker jag. Alldeles för stereotypisk. Ganska rolig och bra skådespelarinsatser av Omar Sy och François Cluzot. 3/5

Hypnotisören - en av de sämsta filmer jag sett. Orealistisk, poliser som inte beter sig som poliser över huvud taget, ganska dåliga skådespelarinsatser och Persbrandt är så uttjatad. Dessutom utspelar sig i princip hela filmen i mörker, vilket till slut blev väldigt tröttsamt att titta på. 0/5

KL

Zero Dark Thirty, den gillade jag. 3,5/5

This Is 40 såg vi i hopp om att se en lättsam komedi, hade med andra ord inte jättehöga krav. Försökte se klart den 2 gånger. Jättedålig. 1/5

Silver Lining Playbook (Du gör mig galen!)

Grymt bra. 8,5/10 kanske? :D Härlig story, bra manus och fina skådespelarinsatser. Inte en klassisk hollywood story även om det var lite klassiskt hollywood ending :D

*kl

Såg The Big Year och den var tydligen ganska bra eftersom jag klarade av att se hela filmen utan att bli less efter halva.
Om ett gäng fågelskådare och främst tre stycken som tävlar om att se så många fåglar som möjligt på ett år. Spännande intrig :angel: men definitivt lite ovanlig i alla fall.

4/5

Movie 43 - En av de konstigaste filmer jag sett. Många kända skådespelare med av ngn anledning. Innehöll allt från bajssex till superhjältar. Dock skrattade jag högt några ggr så det blir 3/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 897
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 179
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 554
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 042
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?