Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

En oväntad vänskap - såg den nu precis, o f-n(rent ut sagt) va bra den va, och då "avskyr" jag nästan alla fransk-talande filmer! Måste nog va en av de bättre filmerna jag sett faktiskt! :) Den får helt klart 5/5 av mig!

Life of Pi: Först och främst en snygg film. Jag är ganska avig mot 3D och ser helst filmer utan men denna lyftes av effekterna. Vackra bilder och absolut sevärd på bio. Personligen gillade jag kontentan av historien också och den gav mig definitivt en ny vinkel att se vissa saker ifrån.
Håller med dig, men samtidigt tyckte jag att den var riktigt vidrig...Jag fick panik flera gånger, sambon också.
Var INTE beredd på att den skulle vara så hemsk, den framstod ju nästan som en "spännande saga"...

Nu medan rörmokarna arbetar har jag kollat på Magic Mike ;) Haha.. fick "krympa skärmen" vid stripp-scenerna när de gick förbi = risk att de skulle se vad jag kolla på = "Vad-i-hela-J*vlaf-n-kollar-hon-på-egentligen-reaktion" :p
Hur som helst så får filmen 3/5 av mig.

*kl*
Nu har jag även sett Ego och den får 4/5, den var bra och hade både roliga och ledsamma scener, värd att se på bio iaf!
Även sett Pitch Perfect, 3/5, skön att se på nån kväll hemma vilket jag gjorde, inte värd att se på bio tycker jag.

Båda innehåller ju en del musik och jag gillar sånna filmer, så de passade mig i smaken :) Som någon mer skrivit, killen i Ego kan jag inte påstå hade världens vackraste röst haha :D

Nu har jag även kollat på den svenska komedin - Flimmer :p
Vet inte riktigt vad ja ska säga om filmen mer än att den går väl o kika på när man har tråkigt ;) Haha nä men den var väl helt okej för att vara en svensk komedi enligt mig iaf. Massa tokerier, har dock sätt bättre.. därför får den 2/5 eller kanske ..

*kl*

Efter att någon här i tråden satt ett högt betyg på den såg jag nyss The perks of being a wallflower. Så nu har jag gråtit i typ en timme för den var bara så bra! Beskrivningen stundvis alldeles underbar och stundvis helt hjärtskärande stämmer utmärkt. 4/5.

Även sett Pitch Perfect, 3/5, skön att se på nån kväll hemma vilket jag gjorde, inte värd att se på bio tycker jag.

Pitch Perfect såg jag för ett par dagar sen och jag gillade den. Skön musik, humor och lite lättsam drama. Gillade "Fat-Amy", haha, hon är störtskön!

3,5 av 5

Flight - Blandade känslor. 3/5. Den får en trea just för att Denzel Washington var med. Började riktigt bra men blev en redig moralkaka av det. De kristna bitarna i filmen har jag riktigt svårt för. Lite besviken e jag allt..

Silver Linings Playbook 4/5
Vet inte riktigt hur jag ska förklara filmen, men se den! Mycket bra skådespel, förtjänar sina Oscarsnomineringar!

Beasts of the Southern Wild 4/5, jättefin liten historia. Barnskådespelaren var så otroligt duktig!

Såg Intouchables/En oväntad vänskap igår. Helt fantastiskt bra. 5/5 utan tvekan.

Såg den med arbetskamraterna och alla var lika rörda efter sista scenen.

Såg Splice igår och den var enbart ångestframkallande, gillade den inte alls. 2/5

Kl.

Jack Reacher: 4/5, Spännande film där det hände saker hela tiden. Mycket bra skådespeleri av bla Tom Cruise :d

Django: 4/5, Såg denna film hemma i soffan, somnade dock i mitten och missade ungefär en halvtimme så får nog se den en gång till haha :p Men av det jag såg var den bra och hade en spännande handling.

Senast ändrad:

En oväntad vänskap - såg den nu precis, o f-n(rent ut sagt) va bra den va, och då "avskyr" jag nästan alla fransk-talande filmer! Måste nog va en av de bättre filmerna jag sett faktiskt! :) Den får helt klart 5/5 av mig!

Den är jättefin! Men så är jag en riktig sucker för just fransk film.

Jag såg Silver Linings Playbook förra veckan. Helt okej och spännande ämne! Såg även Beasts of the Southern Wilds nyligen, men näe, visst är tjejen duktig, men tyckte den var hemskt överdriven.

I helgen såg jag No med underbara Gael Garcia Bernal - en av mina favvoskådespelare. Så grym! En film helt i min smak! :)

*kl*

Såg just Pitch Perfect. Den får 2/5 varav 1p är för att jag gillar musiken. Två av låtarna var dessutom svenska (the Sign/Ace of Base och the Final Countdown/Europe) och jag blir väldigt patriotisk av sånt:D!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 897
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 177
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 548
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 041
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka