Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@the_connemara angående Ocean's 8 så tyckte jag det var tråkigt att de tog in akrobaten.![]()
Jag älskar skrattet han gör.Lucifer på Netflix. Ingen höjdare till serie men man kan ju inte sluta titta på Tom EllisEller rättare sagt lyssna till.
Jag funderade på den punkten men kom inte riktigt fram till något. Ibland känns det som att standardfilmer tar in en kvinna som ska vara smidigt i tajta kläder och kanske detta bara var en tvärtomgrej för att peka på det? Jag suger på sådana här analyser dockhur uppfattade du det?
Hemma sjuk och tittar om Miss Fisher's Murder mysteries och äter glass.
De översatte precis ryskans "skål" till "Australien". Ridå.
Så kuuul!![]()
Jag skrev om något jag såg där de sa His character is out of this world, det översattes till Han är en hedersknyffel.
Exakt. Det är Anderssonskans Kalle över det. Och efter den kommer jag aldrig att tro på att det är maskiner som översätterSå kuuul!
Jag förstår ju att vi har våra idiom och uttryck i Sverige. Men alltså alla dessa konstiga uttryck man ska förklara (och behöva lära sig) när man försöker sig på svenskan. VEM ENS ANVÄNDER ORDET HEDERSKNYFFEL? Jag har nog aldrig hört det utan bara läst det.
På samma tema, har du sett Modern Love? Har inte själv sett den, men har hört gott om den.Sett Tales of the City. Jag som sällan ser annat än dokumentärer blev överraskat förtjust. Full med HBTQ utan att det ifrågasätts på det gamla vanliga sättet, utan det är istället normaliserat. Kanske var det jag gillade bäst med den, skönt med HBTQ-tema utan att det handlar om att folk ska komma ut.
Håller med. Den var tramsig i mycket men det var ändå skönt att se just den aspekten du beskriver. Kul att fler och fler sådana serier/inslag i serier kommer hela tidenSett Tales of the City. Jag som sällan ser annat än dokumentärer blev överraskat förtjust. Full med HBTQ utan att det ifrågasätts på det gamla vanliga sättet, utan det är istället normaliserat. Kanske var det jag gillade bäst med den, skönt med HBTQ-tema utan att det handlar om att folk ska komma ut.
Tack för tipset!På samma tema, har du sett Modern Love? Har inte själv sett den, men har hört gott om den.