Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja eller hur! Jag var så bedårad att jag inte såg det förrän jag läste den. (Och är fortfarande lika bedårad. Det gäller att hålla två tankar i huvudet samtidigt. :D)
Eller välja vilken tanke en ska ha i huvudet beroende på om en vill vara analytisk eller bara underhållen :o (för mig som har svårt med två eller fler tankar allså!)

The Numbers station med Malin Åkerman och John Cusack.
Rätt usel på de flesta plan faktiskt. Trots synbarligen goda förutsättningar - bra skådespelare, en story som kunde blivit något - understeg den mina förväntningar med råge. Av mig får den med litet god vilja 2/5.

Jag varvar just nu The Wire med Happy Valley och tycker jättemycket om båda två. De har stått på min "måste se snart"-lista i flera år, men jag har liksom aldrig riktigt kommit till skott förrän nu. Känns som härliga kontraster mellan engelska dialekter också - från "Aight, that fucker is gonna get got!" till "Shall I put the kettle on love?" :laugh:

Jag varvar just nu The Wire med Happy Valley och tycker jättemycket om båda två. De har stått på min "måste se snart"-lista i flera år, men jag har liksom aldrig riktigt kommit till skott förrän nu. Känns som härliga kontraster mellan engelska dialekter också - från "Aight, that fucker is gonna get got!" till "Shall I put the kettle on love?" :laugh:
Åh, båda är jättebra!

Såg nyligen The Dawn Wall på netflix, fantastisk dokumentär om en bergsklättring som troddes vara omöjlig. Inspirerande och fascinerande!

Bad Times at the El Royal
Hade inte läst ett ord om filmen innan den startade och var lätt förvirrad/uttråkad de första 20 minuterna. Men sen visade det sig att var precis en sån film jag uppskattar en lördagkväll! Lite Tarantino-stuk med blodiga scener, snabba kommentarer och plötsliga vändningar. Ser den gärna en gång till!
Stark 4/5

Trailer

Den är ju inte direkt ny längre, men jag såg nyss Den blomstertid nu kommer (katastrof-filmen).

Den var... inte som jag trodde... utan rätt dålig faktiskt :p.

Jag har sett de två första avsnitten av Quicksand/Störst av allt och tycker att den känns riktigt lovande än så länge. Jag märker också att det var tillräckligt länge sedan jag läste boken för att jag ska ha glömt många detaljer, vilket naturligtvis gör saken ännu mer spännande. Och tjejen som spelar Maja gör det fantastiskt bra!

Jag har sett de två första avsnitten av Quicksand/Störst av allt och tycker att den känns riktigt lovande än så länge. Jag märker också att det var tillräckligt länge sedan jag läste boken för att jag ska ha glömt många detaljer, vilket naturligtvis gör saken ännu mer spännande. Och tjejen som spelar Maja gör det fantastiskt bra!
Jag kände precis samma efter att ha avslutat första avsnittet!

The Highwaymen på netflix. Filmen har fått måttliga recensioner. Kevin Costner och Woody Harrelson jagar Bonnie & Clyde, baserat på verkligheten. Jag gillar Costner (!) men framförallt Harrelson, och även om den här historian har betydligt längre och mer spännande och dramatiska ingredienser egentligen tycker jag denna film var ok. Jag gillar dynamiken mellan gubbarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon mer än jag som sett denna dokumentär? Jag såg en massa inlägg på sociala medier gällande den, där folk ville diskutera...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: kolblakkur
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
955
Senast: Gunnar
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 566
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar