Vad rider ni på för hästar?

Sv: Vad rider ni på för hästar?

Din hingst är verkligen en riktig läckerbit :) Kul att se honom i flera olika situationer!

Tack! :)
Hon är någon form av stickelhårig mörk flaxfux och så klart ännu vackrare i verkligheten :love:

Tack:)
Ja, man kan ju inte påstå att han blir ensidigt tränad i alla fall;)
Det roliga med honom är att han verkar tycka att allt är lika roligt. Han ser lika glad ut vare sig man rider dressyr, hoppning, uteritt eller tränar trav.

Folk inom travet tycker att det är jätte häftigt att jag tränar AR med honom.

MVH Russin8

Oh vilken snygging, och vad kul att ni gör så mycekt olika saker med honom!
Jag har iof. inget emot trav eftersom jag sysslat med det själv, men är kul när det är hästar som är sanna allround hästar :)

Mina småttingar ska köras in, fast ingen travkarriär tänkt där då såklart haha (har minnen av att jag frågade min tränare när jag var typ 10 om jag inte kunde starta min skötar isis i lopp...men sen köpte jag ett russ istället och det funkade lite bättre hihi...ojoj vilken naivitet haha. )

*lånar min egen knapp*

Är så GLAAAAD!!! Igår satt jag på min Chanelle (Nelli) för första gången efter att ha hängt och klättrat runt på henne i en månad!:banana:
Hon stod helt stilla utan att bry sig om mig alls!!! :banana:

Ja det var helt fantastiskt! Även om det bara var en snabb sväng inne i boxen. Men jag har väntat i 3 år på att få känna hur det känns och nu vet jag :bump:
Hon kändes så stark och bred, kände mig trygg på hennes rygg direkt! :love:

Men gu vad roligt, det är en riktigt speciellt känsla :)
Grattis till att du förberett henne så pass bra att hon itne brydde sig nåt då :)

Åhh:laugh: Det är är ju en känsla som är helt underbar. När man för första gången faktiskt får sitta på ryggen på sin häst. Kommer precis ihåg hur det kändes. Så nära fullkomlig lycka man kan komma, tror jag!

Va skönt att det gick bra. Men om man förberett dom ordentligt så brukar det aldrig vara några problem. När jag skickade upp min dotter på min för första gången så var det ungefär som han sa: Jaha, nu ska dom vara uppe på ryggen oxå!

Lycka till med inridningen.

MVH Russin8

Tack!

Ja man kan nog lungt säga att han är en allround häst:laugh:

Just nu är travet lite "prio ett" men jag ser ju vilken nytta jag har av dressyren. Finns nog inte någon aktiv travare som är så lösgjord som min;)

Jag är ju totalt nybörjare både inom travet och AR. Men båda delarna är så himla roligt. Och jag märker att när jag har problem inom travet kan jag ofta komma åt det genom dressyren.

För mig är ju travet bara något som är roligt, jag struntar faktiskt i om han springer in några pengar eller inte. För mig är det viktigast att vi har roligt och jag är inte beredd att pressa honom i travet på något sätt. Jag vill ju ha honom kvar och kunna rida honom tills han är minst 25 år:D

Det enda negativa jag kan se är att eftersom han är ganska het och han blir ju kanske inte lugnare av att braka fram i full fart på en travbana:crazy:
Men vi jobbar på det.

MVH Russin8

Ja jag har som sagt hängt på henne varannan dag i en månad. Egentligen skulle jag inte sätta mig på henne förens till Jul, men det blev som det blev.

Jag låg där på ryggen och "simmade" med benen mot rumpan på henne för att vänja henne vid det. Då slängde min sambo över benet mitt lilla ban och vips så satt jag där :D
Ska försöka göra om det idag och be Mamma ta kort på det hela :)

Här kommer kortet på mig och Nelli. Hon äter sin kvällsmat det är därför inte hela hästen syns
29921087.jpg

Jag gillar din min:D Du ser verkligen så glad ut:laugh:

Lycka till med inridningen!

MVH Russin8

haha ja det är inte mycket som slår den känslan! Lite nervös men samtidigt så lycklig! :love:
ar lite extra nervös för att hon skulle bli rädd för kamerablixten men det var tydligen inte farligt det heller :D
Men i fortsättningen ska jag nog ha hjälm på mig :D

hej, jonas här... kommer in lite då å då men de är länge mellan gångerna nu för tiden...

Riden en "vanlig" varmblodstravare, bild ni redan sett...
29131809.jpg

och min kommande ridhäst lille frieser hingsten :)
11 månader..
27759898.jpg

1 år och några månader..
pic_show_id29885191.html

Här kommer bilden på galoppirruettes snygging! :D
I2445576W676H492V20091128T065446Z.jpeg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 908
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Ridning Jag har ett litet småjobbigt problem med min kära häst. Han är en welshcob valack, på cirka 1.62 i manken. Han är väl en liten fegis om...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: Werze
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 696
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter