Vad rider ni på för hästar?

Sv: Vad rider ni på för hästar?

Vilka fina hästar ni har allesammans. Det är så kul att se så många olika typer av hästar. Här är mina isländska sötnosar:

Hrekkur 12 år:
HrekkurYvonne071104.jpg

Och Heba 7 år:
HebaSlappa.jpg

Då hoppas vi på det bästa!

kl
Kan ju faktiskt presentera min nya foderhäst här också, även om han redan skymtat till i forumet på ett annat ställe...

...så här är Goliath, en sexårig kallblodstravare med okänd pappa, bara 145 hög men rejält charmig och med en hel del vilja! Han kom i lördags så vi är på lära-känna-stadiet, helt klart är iaf att det här är en häst som kräver att jag jobbar med mig själv som ledare. Men när han väl känner sig trygg lär han vara en toppenkille, vilket han varit hos förra ägaren som jag har väldigt bra kontakt med. Känns kul att börja med ett "projekt" som han är!

29987865.jpg

30002990.jpg

Oh vad fina!
Suck vad jag älskar isisar, men kan ju inte ha hur många hästar som helst (och tyvärr gick inte min Skenkur igenom besiktningen, var halt, så nu är han inte min :( skulle ju köpt honom förra veckan)

Båda ser välridna ut. Hur stor är Heba? Ser ganksa stor ut.. :)

Hanna_Z: Oh vad fin han är! Är svag för stora bläsar, hoppas allt går bra då med honom :)

Heba är ca 1.45. En underbar häst.

Så tråkigt med Skenkur. Kommer du ändå att rida honom eller letar du nytt?

Jag är ingen akademisk ryttare, men förpestar ändå forumet med jämna mellanrum. :o (Är ingen tävlingsryttare heller, och försöker lära mig om klassisk dressyr så gott jag kan...)

Då sticker jag kanske ut lite i hästmaterialet här, med ett holländskt halvblod på 11 år (Ralph Lauren heter han). Han är efter den holländska hingsten Lancet som f n tävlas av Emma Hindle. Och just nu är han hos en kompis i Halland medan jag väntar på att bebis ska komma (den 22/12 - hjääälp!). Plockar hem honom i slutet av januari och längtar mig blå efter att få rida! :love:

DSC_0267.jpg

Kul att se din häst! :) Jättefin!

Totti: inga nya bilder på kallisen? Hade varit kul att se! :)

Kul att se din häst! :) Jättefin!

Totti: inga nya bilder på kallisen? Hade varit kul att se! :)

Nä jag har ju inte det,har oftast ridit dom första passen på alla träningar oxå, så jag har inte fått ngn att fota, får väl se då träningarna drar igång i Jan/feb igen om man kan få ngn vänlig prick att plåta lite, har några andra bilder med men tror de alla har visats förut o de är väl ännu äldre än det jag visa nu

Tänkte presentera mig och min tjej, två AR blåbär. :laugh:
Vi har precis börjar träna från marken på egen hand, det är så spännande!

Jag tränar henne på ett vanligt tredelatbett, har aldrig använt kandar innan, så det får bli så.
Är det någon som har några råd att ge angående övergång till kandar, som vilket kandar ni vill tipsa om eller vad man ska tänka på när man börjar använda kandar?

Jag börjat att läsa om AR, min trevliga bibbla hade både Katrins Wallbergs - Skola din häst och Bent Branderups - Akademisk ridkonst och Ridning på kandar hemma!
Finns det några fler källor som är bra titta på?

Jag ska se om det finns någon i vår närhet att träna för så småningom, just nu kommer vi inte av gårdsplanen, vi lasttränar också... hehe

Min tjej heter Roisin och är en 7-årig connemara.

Jag har tyvärr inga bilder när jag tränar AR, så här kommer lite bilder på vad vi håller på med annars:

Join up, staketet är bortredigerat. ;)
29759795.jpg
[/url][/IMG]

Från samma Join up
29955921.jpg
[/url][/IMG]

Miljöträning presening:
29760162.jpg
[/url][/IMG]

Tömkörning med fina nordsvensken Ullmy som stöd:
29760172.jpg
[/url][/IMG]

Kom gärna med kommentarer på hur ni tycker hon rör sig, vad jag ska tänka på när jag tränar med henne, med tanke på hur hon är byggd och så. Vi blåbär behöver all hjälp vi kan få. :idea: :angel:

Kram, Maya

Tack snälla, vad glad jag blir! :D Självklart gör jag honom inte rättvisa, och innerst inne tror jag han är en riktigt bra häst - men nu fick han mig som ägare. ;) Nåja, han "lider" åtminstone inte!

Oh hon är SÅ fin!
Jag är ju (bland annat) mara älskare, och hon är så mums!

Wow vilka långa fina ben han har, snygging!

Totti: Fina!

Tack! Ibland är de lite för långa... ;) När jag inte får koll på dem alltså! :D

Vilka fina hästar ni har allihopa :) Kul med lite variation!

http://www.pixbox.se/pic_show_id29083786.html
Det här är min plutte Madicken. Haflingerkorsning på 10 år. Har varit skadad och bott hos min syster i ett halvår, om en vecka hämtar jag hem henne igen. Underbart :D

OH vad fin hon är! Passade bra i rosa också :) (jag älskar rosa!)
Skönt att få hem henne nu igen då :)

KL
Jacko: haha ja det kan jag tänka mig, men å andra sidan blir han ju mer spaktakulär när han får koll på dom ;)

Jag rider just nu på detta halvblodssto. Har ej varit igång pga dräktighet och fölning så muskler, balans och koordination saknas. Tidigare varit utlånad till fodervärd som red sönder hästen fullständigt med flera års konvalecens. Jag rider blandat klassisk dressyr/integrerad ridning men influerad av akademiskt, främst i markarbetet just nu.
30022364.jpg
30022365.jpg

Har ytterligare två svenska halvblodsston, varav ett föl, samt ett Welshcobföl (sto).

Vilken härligt fylld överlinje hon har på skrittbilden!
Tack så mycket, kul att höra. Traven orkar hon inte bära sig i än, men vi jobbar vidare på det. Har ju en hel otäck vinter att skritta oss igenom över isen.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 908
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Ridning Jag har ett litet småjobbigt problem med min kära häst. Han är en welshcob valack, på cirka 1.62 i manken. Han är väl en liten fegis om...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: Werze
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 696
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!