Vad rider ni på för hästar?

Sv: Vad rider ni på för hästar?

Jag har en fullblodsvalack på snart 14 år. En föredetta galoppör som efter en ganska svår ehrlichos för snart 4 år sedan haft problem med balans, muskler och nerver (:o) ). Nu är vi tillbaka på rätt väg dock.
Men hans kroppsproblem fick mig att börja tänka mera akademiskt och det kör vi fortfarande på....

Nu har jag dessutom fått hem min nya bomlösa dressyrsadel så nu hoppas jag på änne mera framsteg!

Lite axplock:
Tävling 2009, vår första första placering!
Tvling300908061.jpg

aftonsol190809018.jpg

(ja jag vet att lindorna bak hade åkt ner):o

230509004.jpg

Vi ska försöka komm iväg på lite ar kurser de kommande åren är det tänkt...

KL

Jag har en Frieservallack som blir 16 till våren som ridhäst
Foto053-1.jpg

Och sen har jag min framtidsinvestering, Dooley, som är Danskt varmblod med en mamma som är Fredriksborgare. Han är nu 6 månader :laugh:
dooley14.jpg

På bilden är han ca 4 månader och datumet som står stämmer inte!

Första dagen tillsammans
Foto177.jpg

Stor och liten rumpa!:D

knapplån

Här kommer lite bilder på de hästar jag rider i nuläget, blir dock några bilder från i somras då de är så fina i sina sommarpälsar *längtar*

picture.aspx

Melvin på sitt treårstest, hbl e. Maloubet de Pleville

picture.aspx

Min vackre Zorro, på kurs i somras. Han är hbl åtta år e. Sorba -Ciceron

picture.aspx

Foggy, d-ponny 10 år

picture.aspx

Breeze, paint valack

picture.aspx

Och så lille Buddy, en trevlig prick som jag har i träning i vinter, apaloosa val 5 år.

Frida

KL

Oh nu har det hänt lite här så får ta o kolal igenom snart.

Under tiden så har jag skaffat en till pålle, en kille som heter Lorenzo och är 6år.
Han är 169cm och hannoveranare, och jag hämtade honom idag :)
Är mörk fux också ifall någon undrade (jag gjorde det först haha)

Är känslig i munnen men lättriden, riktigt cool och personlig häst att ha att göra med.
Går i form och bör sig själv om man bara låter honom vara ifred i munnen.
(lite pussande)

behöver muskler

KL

Jag är ny på detta forum, men tycker det är lite spännande med klassisk dressyr/AR. Någon fler här som har arab förutom -moa- ? :)

Hej jag har en haflinger.. Som jag haft ett halvår.. Hon är hur go som helst.. Tuvärr måste jag sälja henne pga av en bebis som kommer till sommaren.. Hinner jag inte jobba henne som jag tycker hon behöver och det är synd att lulla runt endast i skogen med henne.

22057_311826142276_674032276_3318467_3439526_n.jpg

Hon är jätte go och älskar att jobba..

Jag har ett halvblod som jag snart ska börja rida. Han är ju bara 3 år så vi tar det lilla lugna och tränar bara från marken nu på vintern. Han är sutten på 4 gånger i höstas innan vintervilan.
Min första egna häst att skola i AR så detta är lite nytt för oss båda:)
30102609.jpg

2 år
30102752.jpg

2½ år
30102761.jpg

Och nu rider jag på en 7-åring e Don Primero, som jag ärvt hastigt och väldigt olustigt efter en väns tragiska bortgång. Jag är så ringrostig att det känns löjligt. Vet ni hur mycket man tappar på ett halvår?! Enormt mycket! Hästen E är ca 170 cm hög och är inte så mycket riden, så jag "börjar om" med en unghäst. Ralphen hämtar vi hem nästa helg, och då har jag alltså två hästar. Gudarna vet hur jag ska hålla igång dem, småbarnsmorsa som jag är. :D Men det blir som det blir, man kan inte göra mer än sitt bästa.

Vilket lyxproblem! :)
Nu väntar vi otåligt på bilder! :D

rebeckasff: nu har jag ju sett bilderna förut, men han har riktigt snygg överlinje! :d

I stallet nu står araben, som är riktigt skojig att jobba med nu vid åldern 18 år. Har väl mognat kan tänka!?

082-1.jpg

PICT0032.jpg

PICT0037.jpg

Men favvisen är den här, kallblodstravare

195.jpg

och den häftigaste häst jag jobbat med är det här kallblodsstoet, som är utleasad nu. e. Elding u. Lapina K, en oherrans rörlighet, energi o känslighet i den! Riktig turbo med mkt hjärna och enormt hjärta! En sån häst som verkar född till att tycka om människor. Bad om hjälp vid fölningen och var alltid snäll i alla situationer!

galopp1.jpg

trix6.jpg

Tja, jag hade hellre haft hans ägare kvar i livet. :(

Bilder får nog dröja lite, jag beter mig som en spastiker på hästryggen just nu, får inte ihop vare sig kropp eller koordination. :o Och hästen är inte riktigt på en 7-årings nivå heller, tyvärr.

*kl*

har ju redan lagt in på min ridtravare men glömde ju säga att jag har ju min påläggskalv som jag ska börja hänga på nu på sportlovet om allt går som det är tänkt.

Ylse jetske Z alias Ylsepylse eller Fraggelhästen.
frieser f. 2007

inte så stor men mycket häst som ofta sätter mina kunskaper på prov :)

sadel för första gången
DSC_3533web.jpg

DSC_3558web.jpg

fler bilder:
http://picasaweb.google.com/Nynaneve/Ylse#

Jag rider på ett Svenskt halvblod (75% fullblod), 21år ung.
Han är min bästa vän och partner!

En mycket speciell herre som av naturen är skeptisk till det mesta, måste motiveras och anser att arbete är något onödigt ont.
Men när man väl vunnit hans hjärta har man den bästa vän man kan tänka sig som skulle gå genom eld och vatten för en.
Vi gör saker tillsammans som ett team, umgås för att vi båda vill och har roligt tillsammans, aldrig några måsten.

Jag litar på min vän till 110% och vi vet att vi alltid finns där för varandra!

TN_090829_454_copy1024.JPG

TN_091025_161_copy1024.JPG

TN_081018_124_copy1024.JPG

YO_090814_199_copy1024.JPG

YO_090814_222_copy1024.JPG

197_copy1024.JPG

361_copy1024.JPG

Måste bara frågar, VART bor du nånstans....vilken härlig bakgrundsmiljö, jag blev helt tagen!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 903
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Ridning Jag har ett litet småjobbigt problem med min kära häst. Han är en welshcob valack, på cirka 1.62 i manken. Han är väl en liten fegis om...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: Werze
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 696
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar